  • 41. Data: 2010-10-26 06:02:03
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > PS. Czasem punkt AF jest po prostu zbyt duzy, wiekszy niz obejmie GO. AF
    > uznaje, ze ostrosc ustawil, ale ja bym wolal jednak na co innego... Jest
    > to jedna z sytuacji, gdy manualne ostrzenie jest koniecznoscia. (tak,
    > wciaz warunki jak na gorze postu -- duza matryca+jasne szklo -> plytka GO).

    I wtedy szansy na precyzyjne ręczne ostrzenie na matówkach fabrycznych
    nie ma. Nawet jak się wydaje, że jest.

    --
    pozdrawia Adam
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 42. Data: 2010-10-26 06:53:50
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 25 Oct 2010 22:18:47 +0200, Mikolaj Machowski <m...@w...pl>
    wrote:

    > Jakoś skadrować musisz. Osobiście nie rozumiem brandzlowania się
    > matówkami/wizjerami itp. Dla mnie ważne są: poziom - rzadko osiągany
    > ;), by krzak z lewej był cały, dom z prawej niewidoczny, a osobie na
    > obrazku słup nie wyrastał z głowy. Szczegóły się zrobi na komputerze. Do
    > tego wystarczy średniej jakości ekranik z tyłu lub EVF.

    Ja to czasem mam fanaberię, żeby focus był ustawiony tam gdzie chcę.
    Wypoziomować i wykadrować to przy wywoływaniu już sobie mogę.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 43. Data: 2010-10-26 07:04:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > No wlasnie. Skreslamy euforyczne "+10%", zostaje po prostu samo "małe".

    Zauważ, że tylko Ty nazywasz +10% euforycznym.

    --
    Mirek

  • 44. Data: 2010-10-26 07:14:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Czytam ten wątek i serce me się raduje, albowiem widzę, że wszyscy tu
    > osiągnęli etap fotografii idealnej, gdzie już zdjęć się nie robi tylko
    > zerka w wizjer :)

    Adam,
    To jest osobnicze.
    Ty może patrzysz na kadr realny i kadrujesz "na kompas".
    Ja u siebie widzę po zdjęciach, że te na slajdach (wizjer "analogowy")
    są nie wiedzieć czemu lepiej skadrowane niż te z cyfry (kiepski wizjer
    cropowy). Do tego mają mniej śmieci w tle i często lepiej dobraną
    perspektywę.

    --
    Mirek

  • 45. Data: 2010-10-26 07:25:25
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Ja już też :)

    Ja też, licząc na to, że to zmobilizuje Canona, i ten wypuści wreszcie
    coś co godnie zastąpi mojego 350D. :-)

    --
    Mirek

  • 46. Data: 2010-10-26 07:25:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 09:04:14 +0200, John Smith wrote:

    > Zauważ, że tylko Ty nazywasz +10% euforycznym.

    Ironia. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 47. Data: 2010-10-26 07:42:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Ironia. :-)

    No, sam sobie stawiasz tezę i natychmiast ją wyśmiewasz.
    Chytre.

    --
    Mirek

  • 48. Data: 2010-10-26 09:00:21
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-25 20:21:50 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Aczkolwiek mnie nieco rozczarowała matryca 550/60/7 - coś im nie wyszło
    > albo kto inny rządzi preferencjami obróbki sygnału z matrycy.

    Mnie również, a to głównie dlatego że leniem jestem i nie bawi mnie
    konieczność dłubania we wszystkich zdjęciach w gorszych warunkach, żeby
    otrzymać to, co np. Nikon daje prosto z puszki, a ten potencjał pełnych
    18 MPx, który można wykorzystać w może 5% zdjęć mnie osobiście nie jest
    do niczego potrzebny.

    > Jak tak dalej pójdzie, to Canon stanie się tylko konkurencyjnym
    > systemem, a nie klasą samą w sobie (mowa o obrazie).

    Już się stał IMHO. Ich przewaga nad wszystkimi innymi skończyła się w
    erze 30D/400D/5D, czyli dobre 4 lata temu, gdy był Canon, a gdzieś z
    tyłu reszta. Później już nie wystawali ponad konkurencję, a miejscami
    nawet spadali na 2-3 lokatę. Teraz wygląda na to, że nawet Pentax
    (który nigdy królem obrazowania nie był) ich wyprzedził. Dalej będą
    pewnie w czołówce sprzedaży, więc do zakutych łbów marketoidów wnioski
    że coś jest nie tak, będą docierać poooowooooli.

    de Fresz

  • 49. Data: 2010-10-26 09:07:00
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 09:42:07 +0200, John Smith wrote:
    > No, sam sobie stawiasz tezę i natychmiast ją wyśmiewasz.
    > Chytre.

    No pardon. Napisalem, ze dla mnie wizjery w APS-C są jednakowo,
    porownywalnie male i ze nie rozumiem wielkich debat nad wyzszosciami
    puszek ze wzgledu na wizjer.
    Na co w odpowiedzi zostalem zarzucony cyferkami ze specyfikacji o ile
    procent costam jest wieksze od czegostam.
    Robienie z 10% liniowej roznicy zagadnienia jest zabawne i tyle. :-)

    Jak dla mnie, xxxxD, xxxD, xxD maja wizjery, ktore tak samo się nadaja
    do kadrowania, tak samo się (nie) nadaja do recznego ostrzenia, patrzy
    się w nie z takim samym wrazeniem ,,dziurki od klucza''.
    To nie ja tutaj dostrzeglem ,,lepszosc'' na podstawie specyfikacji. Sorry.

  • 50. Data: 2010-10-26 09:40:48
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

> [...]
    > się w nie z takim samym wrazeniem ,,dziurki od klucza''.
    > To nie ja tutaj dostrzeglem ,,lepszosc'' na podstawie specyfikacji. Sorry.

    Dobra, kończmy już.
    Różnica jest.
    Dla Ciebie pomijalna, dla mnie zauważalna.

    Śmiejesz się, że ktoś woli Golfa niż Polo, sam jeżdżąc Passatem.

    Nawiasem mówiąc różnica wielkości wizjera pomiędzy 5D a 7D to też jest
    jakieś 10%, ale dla Ciebie to już będzie niebo a ziemia. No bo 5D to FF.

    Też zabawne, nieprawdaż? :-)

    --
    Mirek