  • 31. Data: 2010-10-25 20:18:47
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Czytam ten wątek i serce me się raduje, albowiem widzę, że wszyscy tu
    > osiągnęli etap fotografii idealnej, gdzie już zdjęć się nie robi tylko
    > zerka w wizjer :)

    Jakoś skadrować musisz. Osobiście nie rozumiem brandzlowania się
    matówkami/wizjerami itp. Dla mnie ważne są: poziom - rzadko osiągany
    ;), by krzak z lewej był cały, dom z prawej niewidoczny, a osobie na
    obrazku słup nie wyrastał z głowy. Szczegóły się zrobi na komputerze. Do
    tego wystarczy średniej jakości ekranik z tyłu lub EVF.

    m.

  • 32. Data: 2010-10-25 20:22:12
    Od: "ax" <k...@o...pl>

    zastanawiam się, dlaczego nikt tu chyba nie używa konwertera powiększjącego
    obraz w wizjerze w aparatach z matrycą niepełnej klatki. Troche mała
    średnica soczewek. Mozna na wzór zrobić o większej średnicy, wtedy
    wygodniejsze użytkowanie. Pozdrawiam R.

  • 33. Data: 2010-10-25 20:29:30
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 20:21, Janko Muzykant pisze:

    > Aczkolwiek mnie nieco rozczarowała matryca 550/60/7 - coś im nie wyszło
    > albo kto inny rządzi preferencjami obróbki sygnału z matrycy. Jak tak
    > dalej pójdzie, to Canon stanie się tylko konkurencyjnym systemem, a nie
    > klasą samą w sobie (mowa o obrazie).

    Już dawno przekonałem się, że Nikon daje lepszy obraz i każdemu
    amatorowi doradzam, jeśli podchodzisz do zakupu systemu, wejdź w Nikona.

  • 34. Data: 2010-10-25 20:33:02
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.10.2010 Mikolaj Machowski <m...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > obrazku słup nie wyrastał z głowy. Szczegóły się zrobi na komputerze. Do
    > tego wystarczy średniej jakości ekranik z tyłu lub EVF.

    Wyświetlający to co było sekunde temu i spłukujący acu jak filmowanie? No way.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 35. Data: 2010-10-25 21:09:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Wyświetlający to co było sekunde temu i spłukujący acu jak filmowanie? No way.

    Ale to było 10 lat temu :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''to jest czysta

  • 36. Data: 2010-10-25 21:11:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
    > Już dawno przekonałem się, że Nikon daje lepszy obraz i każdemu
    > amatorowi doradzam, jeśli podchodzisz do zakupu systemu, wejdź w Nikona.

    Ja już też :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 37. Data: 2010-10-25 21:21:44
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 22:07:58 +0200, Janko Muzykant wrote:
    > Czytam ten wątek i serce me się raduje, albowiem widzę, że wszyscy tu
    > osiągnęli etap fotografii idealnej, gdzie już zdjęć się nie robi tylko
    > zerka w wizjer :)

    No ja przed zrobieniem zdjecia sobie lubie kuknac w wizjer. Tak się
    jakos przyzwyczailem. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 38. Data: 2010-10-25 21:38:38
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 25 Oct 2010 20:18:47 GMT, Mikolaj Machowski wrote:
> [...]
    > obrazku słup nie wyrastał z głowy. Szczegóły się zrobi na komputerze. Do
    > tego wystarczy średniej jakości ekranik z tyłu lub EVF.

    Jak masz czas i statyw, to wystarczy wiedziec jakie aparat ma pole
    widzenia. Moje pinhole nie maja wizjerow, a mam na zdjeciu to co chce :-)
    Ale takie kadrowanie troche trwaaa...

    PS. Duza matryca + jasne szklo + reczne ostrzenie. Poprobuj na roznych
    wizjerach, zrozumiesz roznice (wizjer to rowniez ostrzenie, nie tylko
    kadrowanie!)

    pozdrawiam,

  • 39. Data: 2010-10-26 05:26:21
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Michal Tyrala napisał:
    > PS. Duza matryca + jasne szklo + reczne ostrzenie. Poprobuj na roznych
    > wizjerach, zrozumiesz roznice (wizjer to rowniez ostrzenie, nie tylko
    > kadrowanie!)

    Po to wymyślono AF by go używać.

    m.

  • 40. Data: 2010-10-26 05:49:40
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 26 Oct 2010 05:26:21 GMT, Mikolaj Machowski wrote:

    > Po to wymyślono AF by go używać.

    Głębokie, nie powiem ;)

    PS. Czasem punkt AF jest po prostu zbyt duzy, wiekszy niz obejmie GO. AF
    uznaje, ze ostrosc ustawil, ale ja bym wolal jednak na co innego... Jest
    to jedna z sytuacji, gdy manualne ostrzenie jest koniecznoscia. (tak,
    wciaz warunki jak na gorze postu -- duza matryca+jasne szklo -> plytka GO).