  • 1. Data: 2010-10-24 11:43:47
    Temat: Jaki aparat do zdjęć w namiocie bezcieniowym?
    Od: "TM" <s...@a...pl>

    Chciałbym robić zdjęcia niewielkich obiektów w namiocie bezcieniowym (i
    tylko to zastowanie się liczy)
    Fotografia jak dotąd średnio leżała w dziedzinie moich zainteresowań i w
    związku z tym mam problem z wyborem aparatu.

    Wymagania są takie (od najważniejszych):

    Najważniejsze:
    1. cena! - 1500PLN mniej więcej, może troszkę więcej - wiem, że to nie
    wiele, ale co zrobić jak się nie ma :)
    2. ostrość obrazu - obiektyw musi zapewnić jak najlepszą jakość fotek
    3. zapis do RAW - ewentualnie inny bezstratny format

    Mniej istotne:
    4. kolor - jak najlepsze odwzorowanie kolorów i jak najmniejsze aberracje
    5. łatwość obsługi i ergonomia
    6. rozdzielczość matrycy - 7MP lub więcej, choć jeśli pozostałe walory
    aparatu to zrekompensują to może być nawet 5MP

    Dodatkowe walory:
    7. możliwość pracy na zasilaczu - aparat będzie praktycznie cały czas na
    statywie i najlepiej jeśli do aparatu da się podłączyć zasilacz zamiast
    akumulatorków
    8. możliwość stałego podłączenia do komputera i wykorzystania monitora jako
    wizjera i/lub zgrywania zdjęć bezpośrednio

    Oczywiście chętnie miałbym dużo wyższe wymagania, ale staram się ograniczać
    ze względu na niewielkie środki.
    Biorę pod uwagę hybrydy i lustrzanki. Aparat mógłby być używany, tylko czy
    laik jest w stanie sprawdzić go w trakcie zakupu??
    No i wtedy go można szukać?
    Może kupić nowy korpus i używany obiektyw? Albo odwrotnie? :D

    Z góry dziękuję za pomoc i raczej proszę o łopatologicznie odpowiedzi :)
    TM

  • 2. Data: 2010-10-24 13:28:46
    Temat: Re: Jaki aparat do zdjęć w namiocie bezcieniowym?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-24 13:43, TM pisze:
    > Chcia?bym robiae zdjecia niewielkich obiektów w namiocie bezcieniowym (i
    > tylko to zastowanie sie liczy)
    > Fotografia jak dot?d ?rednio le?a?a w dziedzinie moich zainteresowan i w
    > zwi?zku z tym mam problem z wyborem aparatu.
    (...)

    IMHO do takich zastosowań w pierwszej kolejności patrz nie na sam
    aparat, lecz na obiektyw (makro/zbliżenia + duża jasność) oraz
    wyposażenie namiotu - lampy o dużej mocy oraz jednakowej barwie światła
    (np. 5500K).
    pwz

  • 3. Data: 2010-10-24 14:02:03
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > aparat, lecz na obiektyw (makro/zbliżenia + duża jasność) oraz
    > wyposażenie namiotu - lampy o dużej mocy oraz jednakowej barwie światła

    Skoro fotki mają być ze statywu to jasność obiektywu nie ma znaczenia.

  • 4. Data: 2010-10-24 14:12:46
    Od: "TM" <s...@a...pl>

    > IMHO do takich zastosowań w pierwszej kolejności patrz nie na sam aparat,
    > lecz na obiektyw (makro/zbliżenia + duża jasność)

    Tyle to wiem :)
    Tylko, że przy tak ograniczonym budżecie chyba trzeba będzie pójść na jakiś
    kompromis, żeby starczyło na w miarę rozsądny korpus.
    I prosiłbym o konkrety, bo przy mojej ograniczonej wiedzy właśnie z
    obiektywem mam problem.
    Można prosić jakieś typy?
    Na allegro można kupić korpusy starszego typu, gdybym mi ktoś podał jakieś
    przyzwoite obiektywy, to już mógłbym sobie od biedy poradzić.
    TM

  • 5. Data: 2010-10-24 16:47:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 24 Oct 2010 16:12:46 +0200, "TM" <s...@a...pl> wrote:

> [...]
    >Na allegro można kupić korpusy starszego typu, gdybym mi ktoś podał jakieś
    >przyzwoite obiektywy, to już mógłbym sobie od biedy poradzić.

    Pentax K100D z kitem spełnia Twoje wymagania poza punktem 8.
    Do oświetlenia kilka lamp błyskowych, kupiłem na Allegro parę
    uszkodzonych Metzów i Sunpaków za śmieszne pieniądze. Po naprawie
    sprawują się bardzo sympatycznie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2010-10-24 19:18:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc_DOT_pl> napisał w
    wiadomości news:vho8c6p9sa47d04pb4cm2lp3li6on2ptqv@4ax.com...

    > Pentax K100D z kitem spełnia Twoje wymagania poza punktem 8.

    a k10d - nie wiem tylko, czy w pełnym zakresie - także pkt 8.
    http://www.fotografuj.pl/News/Pentax_Remote_Assistan
    t_3_K10D_Macintosh/id/510

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 7. Data: 2010-10-25 06:32:22
    Temat: Re: Jaki aparat do zdjeae w namiocie bezcieniowym?
    Od: Marx <M...@n...com>

    Dowolna lustrzanka z obiektywem stałoogniskowym, najtansze sa 50/1,8 lub
    podobne.
    Koszt używanego obiektywu to ok 400zł
    Najtansza uzywana lustrzanka to ok 400zl - za 800zl masz gotowy zestaw,
    reszte wpakuj w dobre oswietlenie, zasilacz itp
    Marx

  • 8. Data: 2010-10-25 06:56:26
    Od: "TM" <s...@a...pl>

    > a k10d - nie wiem tylko, czy w pełnym zakresie - także pkt 8.
    > http://www.fotografuj.pl/News/Pentax_Remote_Assistan
    t_3_K10D_Macintosh/id/510

    Czy podstawowy obiektyw zapewni "krystaliczną" ostrość? Bardzo mi na tym
    zależy.
    Czy nie lepszy byłby stałoogniskowy?
    TM

  • 9. Data: 2010-10-25 07:48:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TM:

    > Czy podstawowy obiektyw zapewni "krystaliczną" ostrość? Bardzo mi na tym
    > zależy.
    > Czy nie lepszy byłby stałoogniskowy?

    Kup sobie dowolnego w miarę nowego eosa (od 450D mają live view
    współpracujący z komputerem) i przejściówką na M42. Do tego dokup jakiś tani
    obiektyw w rodzaju Tessara 50/2.8 i masz gotowy zestaw do takich zdjęć.
    Zmieścisz się w 1500.

    Kitowe obiektywy będą ostre na F8, ale mogą nie ostrzyć z bliska i będzie
    problem.

    Nie daj sobie wcisnąć Pentaxa k10d i podobnych sprzętów.

  • 10. Data: 2010-10-25 08:10:06
    Od: "TM" <s...@a...pl>

> [...]
    > tani
    > obiektyw w rodzaju Tessara 50/2.8 i masz gotowy zestaw do takich zdjęć.

    A co sądzisz o tym?

    http://allegro.pl/obiektyw-canon-50-mm-ii-1-8-fvat-n
    owe-gw-pl-i1288189496.html
    http://allegro.pl/canon-1000d-body-opcje-18-55-55-25
    0-18-200-4gb-8-i1273945389.html

    Zupełnie się gubię w oznaczeniach Canonów z niższej półki :(
    Które serie brać pod uwagę?
    Jeśli to możliwe wolałbym sprzęt z gwarancją, nawet przekraczając nieco
    założoną kwotę.
    O ile body jestem w stanie w miarę ocenić pod kątem swoich potrzeb, to
    jakość/przydatność obiektów jest dla mnie czarną magią.
    A wyszukanie zestawu typu przejściówka + obiektyw zupełnie przerasta moje
    możliwości :)
    Gdzie kupować używany sprzęt? Bo np. znalazłem Tessara na Alegro i w opisie
    ma "ryski nie widoczne gołym okiem" - czyli może być porysowany gwoździem :D
    TM