  • 1. Data: 2010-10-22 23:53:02
    Temat: Poczatkująca
    Od: Nika <w...@g...com>

    Witam!
    Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem. Rodzice chcą mi kupic
    aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki
    bylby dla mnie najlepszy.
    Czy ktoś mógłby mi doradziac?

  • 2. Data: 2010-10-23 05:13:28
    Temat: Re: Poczatkująca
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 16:53:02 -0700 (PDT), Nika napisał(a):

> [...]
    > Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem. Rodzice chcą mi kupic
    > aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki

    Z tak sprecyzowanym zapotrzebowaniem, pomyślmy...

    Może wróżka?

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 3. Data: 2010-10-23 06:28:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nika napisa?(a):

    > Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem.

    Rozwiń proszę ten fragment.

    > Rodzice chcą mi kupic
    > aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki
    > bylby dla mnie najlepszy.
    > Czy ktoś mógłby mi doradziac?

    Ładny powinień być, może czerwony? Aby do zimowej kurteczki pasował ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2010-10-23 07:08:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Nika napisał:
> [...]
    > Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem. Rodzice chcą mi kupic
    > aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki
    Cześć!
    Popytaj znajomych jakie mają aparaty. Poproś o możliwość wzięcia do
    ręki, zrobienia kilku zdjęć. Zobacz co Ci najlepiej pasuje a wtedy
    przynajmniej doprecyzujesz swoje potrzeby. Potem wejź np. na
    www.dpreview.com i szukaj. Aparatów jest ogromna ilość i nikt Ci na
    odległość nie doradzi.
    Maciek

  • 5. Data: 2010-10-23 08:09:47
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-10-23 01:53, Nika pisze:
> [...]
    > Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem. Rodzice chcą mi kupic
    > aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki

    Nie ma zmiłuj, Pani Szanowna!
    Jeśli interesujesz się fotografowaniem, to musisz się na tym znać,
    chociażby w elementarnym zakresie.
    Na razie stawiasz bezsensowne (sorry) pytania, jak widzisz, dostajesz
    głupawe odpowiedzi.
    Jeśli mogę zasugerować Ci coś, to udaj się do najbliższego sklepu foto i
    porozmawiaj ze sprzedawcą - na pewno ci coś doradzi.

  • 6. Data: 2010-10-23 08:20:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Nika" <w...@g...com> napisał:

> [...]
    >Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem. Rodzice chcą mi kupic
    >aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki

    Daj nam szansę. Bo jaki samochód doradziłabyś komuś, kto napisze: 'właśnie
    założyłem firmę i potrzebuję do niej samochodu'. I... co on potrzebuje gdy
    nie masz pojęcia jaka to firma? Może osobowy, a może wywrotkę...
    Sprecyzuj jakie zdjecia chcesz robic, jakie cechy aparatu mają dla ciebie
    znaczenie, ile możesz wydać pieniędzy, czy musi być nowy, czy może
    używany...
    Im dokładniej opiszesz swoje oczekiwania tym większe szanse, ze dostaniesz
    dobrą radę.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2010-10-23 09:19:53
    Od: Agnieszka Krysiak <j...@g...com>

    On Oct 23, 9:09 am, J-L-F <j...@o...pl> wrote:

    > Nie ma zmiłuj, Pani Szanowna!
    > Jeśli interesujesz się fotografowaniem, to musisz się na tym znać,
    > chociażby w elementarnym zakresie.

    Z calym szacunkiem, ale wcale nie musi. :->
    Byloby dobrze, gdyby. Ale wszystko przychodzi z czasem i jesli autorka
    faktycznie jest zainteresowana, to informacje sobie powolutku
    znajdzie.

    > Na razie stawiasz bezsensowne (sorry) pytania, jak widzisz, dostajesz
    > głupawe odpowiedzi.

    No faktycznie - odpowiedzi sa zauwazalnie glupawe, za wyjatkiem moze
    jednej-dwoch. Naprawde tak trudno wrzucic w googla fraze "fotografia
    dla poczatkujacych" albo "aparat dla poczatkujacych" i przeslac pare
    pierwszych lepszych linkow, jesli nie jest sie w stanie podac
    konkretnego modelu?

    http://www.fotoszop.pl/Kurs.aspx
    http://fotoblogia.pl/2009/10/02/8-podstawowych-rad-d
    la-poczatkujacych-fotografow
    http://forum.cdrinfo.pl/f42/poradnik-foto-dla-poczat
    kujacych-szkola-fotografowania-55077/
    http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=5163
    http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=237224

    http://peb.pl/grafika-i-fotografia/58663-aparat-dla-
    poczatkujacego.html
    http://forum.photoblog.pl/index/topic/tid/15039
    http://www.e-cyfrowe.pl/poradniki.php?id=715

    Nika - nie zrazaj sie. Poczytaj, poszperaj po sieci. Odpowiedzi, ktore
    do tej pory dostalas to tylko efekt tego, ze na pewnym etapie ilosc
    nabytej wiedzy sprawia, ze nie jest sie w stanie tych wiadomosci
    przefiltrowac i "znizyc" do poziomu, od ktorego sie kiedys
    zaczynalo...

    Ag (ktora o fotografii nie wiedziala nic - zreszta do tej pory malo
    wie)
    --
    no wlasnie
    http://flickr.com/jazzwink

  • 8. Data: 2010-10-23 09:26:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nika pisze:
    > Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem. Rodzice chcą mi kupic
    > aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki
    > bylby dla mnie najlepszy.
    > Czy ktoś mógłby mi doradziac?

    Jeśli interesuje cię fotografia, a nie tylko aparaty fotograficzne (jak
    niestety większość dużych chłopców), wystarczy na początek jakiś sprawny
    aparacik niewielkich rozmiarów, który będziesz mogła mieć zawsze przy
    sobie. Większość zdjęć, które znajdziesz pod linkiem poniżej można
    zrobić nawet tanim Canonem A495 (300zł). Jednak lepiej dopłacić do
    A3100 (450zł) i mieć bardzo przydatną stabilizację. W śród takich tanich
    aparatów właściwie Canon jest jedyną firmą, której zdjęcia wszystkich
    modeli spełniają minimum jakości.

    Mając sześciokrotnie więcej pieniędzy i ochotę na dźwiganie można stać
    się posiadaczem sprzętu, który może dać wyraźnie lepsze ujęcia w
    większym rozmiarze, a także umożliwia sprawne pstrykanie w trudnych
    warunkach światła i kontrolę planów. Najsensowniejszy zakup na dziś to
    Nikon D5000 z obiektywem 18-105, ale tam ciekawych opcji jest sporo.

    --
    pozdrawia Adam
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się

  • 9. Data: 2010-10-23 11:19:48
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jeśli mogę zasugerować Ci coś, to udaj się do najbliższego sklepu foto i
    > porozmawiaj ze sprzedawcą - na pewno ci coś doradzi.

    Wygrales konkurs na najglupsza porade ;)

  • 10. Data: 2010-10-23 11:22:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > niestety większość dużych chłopców), wystarczy na początek jakiś sprawny
    > aparacik niewielkich rozmiarów, który będziesz mogła mieć zawsze przy

    I nie zawachasz sie go uzyc ;)

    Tego Pana sie sluchaj bo ma racje... nie ten aparat jest najlepszy,
    ktory ma najwiecej Mpiszczeli i najlepszy obiektyw, tylko ten,
    ktory masz przy sobie i go uzyjesz...

    Ja np. nie zrobilem wielu genialnych fot, bo nie chcialo
    mi sie aparatu nosic ;)