  • 51. Data: 2010-10-26 09:48:42
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 25 Oct 2010 20:18:47 GMT, Mikolaj Machowski napisał(a):

    > Szczegóły się zrobi na komputerze. Do
    > tego wystarczy średniej jakości ekranik z tyłu lub EVF.

    Mi nie wystarczy - ja do oceny kadru muszę mieć wyraźny obraz na matówce,
    żeby mój mózg mógł się na nim skupić i nie rozpraszał się tym co i tak
    będzie poza kadrem, albo ma inny odbiór ze względu na przestrzenność.
    Jasne że mógłbym patrzeć jednym okiem przez kartonową ramkę i tak oceniać
    kadr - ale wolę na matówce. Dlatego najlepiej do tej pory kadrowało mi się
    na TLR bez pryzmatu (kominek).

    Poza tym AF mam zawodny (jak to w Pentakach i wielu innych dSLR'ach) i wolę
    się upewnić optycznie, że AF faktycznie mi trafił tam gdzie chciałem
    (czujnik AF nie jest punktowy i to co trafi w jego zakres nie zawsze musi
    leżeć w jednej płaszczyźnie ostrości).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 52. Data: 2010-10-26 09:55:17
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2010 22:07:58 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Czytam ten wątek i serce me się raduje, albowiem widzę, że wszyscy tu
    > osiągnęli etap fotografii idealnej, gdzie już zdjęć się nie robi tylko
    > zerka w wizjer :)

    Milcz artysto! To nie ta grupa ;-)

    Przypomnę to co pisałem kiedyś dawno temu na analogowej:
    "Aparat należy wybrać taki, żeby najmniej przeszkadzał w fotografowaniu."
    I pod tym kątem oceniam jego cechy.

    Pozdrawiam
    Henry

  • 53. Data: 2010-10-26 09:56:17
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niby to samo, ale jakby zdjęcia z 60D wypadały bardziej dynamicznie i
    > ciekawie w stosunku do do zdjęć z 50D, które robią na tle następcy,
    > 'płaskie' wrażenie.
    [...]

    Czyli w założeniu producenta 60D domyślnie ma dawać obraz bardziej
    "atrakcyjny" niż 50D.
    Porównywać trudno, bo trzeba wcześniej przynajmniej wyrównać temperatury
    barwowe i kontrasty na obu zdjęciach. Zresztą tego typu zmiany sa łatwe do
    korekcji w programach do obróbki.
    Ja kiedyś spróbowałem poobrabiać sample RAW z 7D i 50D i wyszło mi , że
    różnica jest głównie w obróbce i za pomocą obróbki może być niemal
    zniwelowana (choć niezupełnie do końca - np. banding). Np. dla wysokich ISO
    trzeba w samplach z 50D ustawić b. wysokie odszumianie chrominancji i broń
    boże nie ostrzyć po całości (można za to skorzystać z unsharp mask z nowego
    DPP lub potem z jakiejś akcji w fotoszopie, która wykrywa krawędzie). Jak
    się wyrówna cienie i jasności, temperaturę barwową, odszumi chrominancję do
    wspólnego poziomu, to okazuje się, że szkoda zawracać sobie głowę różnicami.
    Przynajmniej na razie.

    --
    Lol

  • 54. Data: 2010-10-26 10:20:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "ax" <k...@o...pl> napisał:

    > zastanawiam się, dlaczego nikt tu chyba nie używa konwertera
    > powiększjącego obraz w wizjerze w aparatach z matrycą niepełnej klatki.
    > Troche mała średnica soczewek. Mozna na wzór zrobić o większej średnicy,
    > wtedy wygodniejsze użytkowanie. Pozdrawiam R.

    A skąd wniosek że nikt nie używa? Ja do Pentaxów (kolejno - *istD, K10D,
    K20D i KX) zakładałem niegdyś DK11M (to konwerter Nikona - do Pentaxa dość
    ciężko się zakłada, ale daje sie wcisnąć) a ostatnio O-ME53 (to oryginalny
    konwerter Pentaxa - optycznie to samo co DK11M, ale mechanicznie lepiej
    pasuje i z Pentaxem ładniwj wygląda). Znam paru innych posiadaczy Pentaxów i
    Nikonów którzy też konwertery na wizjer zakładają. Jak jest w pozostałych
    systemach - nie wiem, ale nie bybym zaskoczony gdyby do nich też używano
    konwerterów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 55. Data: 2010-10-26 10:34:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-26 09:14:27 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Ja u siebie widzę po zdjęciach, że te na slajdach (wizjer "analogowy")
    > są nie wiedzieć czemu lepiej skadrowane niż te z cyfry (kiepski wizjer
    > cropowy). Do tego mają mniej śmieci w tle i często lepiej dobraną
    > perspektywę.

    IMHO to nie do końca kwestia tylko i wyłącznie wizjera. W analogu każde
    naciśnięcie spustu kosztowało policzalną ilość złotówek, więc się
    człowiek siłą rzeczy znacznie bardziej pilnował. W cyfrze naciskać
    sobie można do woli, nie kosztuje to nic.

    de Fresz

  • 56. Data: 2010-10-26 10:51:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 11:40:48 +0200, John Smith wrote:
    > Śmiejesz się, że ktoś woli Golfa niż Polo, sam jeżdżąc Passatem.

    Na samochodowe porownanie w tym watku tez czekalem, szczerze mowiac :-)
    Czas najwyrazniej na EOT ;)

    > Nawiasem mówiąc różnica wielkości wizjera pomiędzy 5D a 7D to też jest
    > jakieś 10%, ale dla Ciebie to już będzie niebo a ziemia. No bo 5D to FF.

    <s...@h...ck.polsl.pl>

    Nim cos powiem nt 7D, musze z nim troche poobcowac, zerkniecie w tabelke
    z parametrami to jak dla mnie troche malo :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 57. Data: 2010-10-26 11:39:56
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.10.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > Ale to było 10 lat temu :)

    W 2001 kupiłem casio qv-2300 (chyba, tak z pamięci) i tak miał, niedawno trzymałem
    jakiegoś ixusa i niestety, kilka dobrych setek ms miał lagu na wyświetlaczu, no
    dało się to czuć, że ekran ucieka - cudów nie ma.
    Co do acu sie nie wypowiadam, przez 10 lat przybyło mAh do ogniw, ale wyświetlacz
    plus matryca _musi_ chlapać prąd, kadrowanie lusterkiem masz za free.
    AF kontrastowy też swoje chlapie latając soczewkami.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 58. Data: 2010-10-26 12:01:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

> [...]
    > naciśnięcie spustu kosztowało policzalną ilość złotówek, więc się
    > człowiek siłą rzeczy znacznie bardziej pilnował. W cyfrze naciskać sobie

    Też tak kiedyś myślałem.
    Ale w praktyce wychodzi na to, że to jednak cyfra kosztuje więcej per
    klatka. Więcej pracy. Slajdy wystarczy zaramkować. Obróbka takiej samej
    ilości RAW-ów trwa u mnie znacznie dłużej. Więc od pewnego czasu mam już
    sprzężenie zwrotne w postaci wewnętrznego głosu: "chce Ci się to potem
    obrabiać?".

    Natomiast na pewno cyfrą robię więcej fotek, "na zapas", m.in. dlatego,
    ze patrząc w kiepski wizjer nie do końca wiem czy to dobra kompozycja
    czy nie całkiem.

    --
    Mirek

  • 59. Data: 2010-10-26 12:07:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Na samochodowe porownanie w tym watku tez czekalem, szczerze mowiac :-)
    > Czas najwyrazniej na EOT ;)

    :-)

    A są jeszcze inne tego typu "markery wątków" oprócz analogii
    motoryzacyjnych?

    > Nim cos powiem nt 7D, musze z nim troche poobcowac, zerkniecie w tabelke
    > z parametrami to jak dla mnie troche malo :-)

    No to śmigaj do MM, bo nam wątek dogasa! :-)

    --
    Mirek

  • 60. Data: 2010-10-26 12:40:26
    Od: "ax" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > posiadaczy Pentaxów i Nikonów którzy też konwertery na wizjer zakładają.
    > Jak jest w pozostałych systemach - nie wiem, ale nie bybym zaskoczony

    ...jest cos podobnego, powiększa 1.31x produkcji umba-umba. Zdecydowanie
    wygodniejsza praca. Z mocowaniem do iluś systemów (mam założone do 450d -
    nie wyobrażam sobie pracy bez tego) do wziernika kątowego (dodatkowo x 1.25)
    dokręcany element metalowy wydłubany z dołączonej muszli - praca w studio
    bardzo wygodna, bywa na allegro i w Stodole (Wawa) Trochę mała średnica
    soczewek - ale można pracować.
    Pozdrawiam R.