  • Data: 2013-05-05 19:44:27
    Temat: Re: Pompa linowa (rope pump)
    Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-30 19:56, WM pisze:

    > Zbieram informacje na temat historycznej techniki i technologii.
    > Chetnie zapoznam sie z tym opracowaniem.

    Jesli znajde, to dam znać.

    > Szyb jest tylko jeden.
    > Do szybu wkladana jest tania dluga rura plastikowa z linka i umocowanym na dolnym
    koncu nawrotem.

    OK, rozumiem. Szybem nazwałem rurę, w której jest prowadzona na górę
    lina z tłoczkami. W jakims rozwiązaniu linę na dół też prowadzi się w
    rurze (szerszej), ale nie jest to konieczne, jesli nie ma groźby
    jakiegos splątania.
    Wydaje mi się, że dwie rury - jedna (konieczna) do transportu wody
    na górę i druga porządkująca ruch liny na dół to lepsze rozwiązanie.
    Szczególnie gdy studnia ma fi=160 mm i oprócz tej "zabawy" musi sie
    tam zmiescic pompa elektryczna ze swoją rura i z kablem.

    pozdr serd
    --
    A S