    From: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Date: Thu, 21 May 2009 12:31:17 +0200

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gv35ll$ss9$1@inews.gazeta.pl...

    > jeszcze jedno jak będzesz pompował to równocześnie z piaskiem wypompujesz
    > wodę co zmniejszy poziom wody w studni w stosunku do tego na zewnątrz a
    > fizyka jest nie ubłągana i będzie ci nanosić piasek na nowo jak upierasz
    > się
    > na pompę to musisz zrobić tak że woda z pompy jest oczyszczana z piasku i
    > od
    > razu trafi do rury aby wyrównać stratę po pompowaniu inaczej narobisz się
    > gówno zrobisz w ostateczności możesz też zabawić się w tzw płuczkę która
> [...]

    Niestety ale tą studnię z kręgów metrowej średnicy, którą kopie musze
    jeszcze zagłębić jakies 30 cm żeby osadzić zwężke i zrównać ją z poziomem
    gruntu i to jest dla mnie najwazniejsze. To co piszesz o cisnieniu to
    wiadome że będzie sie wciskał piach do studni. Tylko jak zapodam ze 3
    igłofitry i będę nimi odsysał wodę z okolic dna studni ale po zewnętrznej
    stronie kręgu to osuszę teren na tyle żeby zdołać obniżyć tą studnie na tyle
    żeby dokończyć jej osadzanie i zasypać jej dno czymś grubszym, może żwirem
    płukanym.
    Wiem co się robi z tym piaskiem (iłkiem) jak wcisne w dno studni taki
    igłofiltr i zaczynam pompowac - poprostu nie mozna wbic łopaty bo tak się
    trzyma "kupy" ;) Sam napływ wody z dna studni jest w tej chwili bardzo
    słaby, ponieważ kurzawka nie pozwala na to. Dlatego chcemy wysypac to dno
    żwirem.
    Następnie wgłąb po zewnętrznej stronie kręgów wprowadzac kolejno rury pcv z
    których będę wybierał na głębokość poniżej dna studni. Tak opróżnione rury
    zasypię żwirkiem aby utwoerzyć połączenie między warstwami wodonośnymi
    znajdującymi się jakies poltora metra wyżej niż dno studni a wnętrzem
    studni. Oczywiście rurę pcv wyciągnę i operację powtórzę na całym obwodzie
    studni.

    Na tym etapie chciłbym zakończyć "męczarnie" z tą studnią ;)

    Jednak po całej lekturze znalezionych informacji w internecie i bardzo
    treściwej dyskusji w tym wątku zastanawiam sie nad "wywierceniem" Twoją
    metodą studni głębinowej, w końcu przy takim gruncie jaki mam u siebie jedna
    drugiej nie powinna przeszkadzać.

    Obawiam sie tylko czy ten iłek nie będzie się ciągnał zbyt głęboko. Około
    200 m od tego miejsca gdzie mam studnię jakiś czas temu robiono odwiert (nie
    wiem w jakim celu) ale z tego co mi tata powiedział - nie nadawał się na
    studnię. Nie wiem też na jaką głębokość ani jakiej średnicy ale podobno
    bardzo długo ciągnęły się pokłady iłu. Za to jakieś 2 km dalej kuzyn ma
    wywierconą przez studniarzy głębinówkę na 23 m albo coś koło tego i z
    próbnych pompowań wynika że nawet bardzo wydajna.

    Teraz mam pytanie odnośnie połączeń rury osłonowej:
    Czy uzywałeś oryginalnego kielicha wraz z uszczelką, czy może stosowałeś
    jakieś inne metody połaczenia w celu uzyskania mniejszych różnic średnicy w
    miejscu łączenia.

    A tak wogóle to sama praca przy studni sprawiała by mi dużo więcej
    przyjemności gdyby nie upierdliwość komarów ;) Może macie i na nie jakąś
    skuteczną metodę ? ;)

    Pozdrawiam
    Gejzero.