  • Data: 2009-05-21 20:33:29
    Temat: Re: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    olob kowalski wrote:

> [...]
    > temu też robiłem podobną do twojej studnie bo podjarałem się wodą
    > podskórną z 2-3m wząłem metalowe beczki po oleju wyciąłem dna i dekle
    > i ustawiając jedna na drugiej zapuściłem je na 3 metry ale wydajność
    > takiej studni kończyła się w czerwcu kiedy poziom wody gruntowej
    > opadał nawet przeliczając powierzchnię otworów w mojej studni tj. tak
    > jakbym miał tylko rurę o średnicy 37cm na głebokości 15m a tą studnię
    > na 3m miałem fi 600 a i tak wydajność jest 1000 razy większa tej z
    > 15m mimo mniejszej powierzchni dopływu
    > ale pewnie musisz tak jak ja najpierw spalić po to żeby zrobić drugą
    Może i coś w tym jest ale ja mam na działce obok studzienke zrobioną na
    bazie starego szmaba i przez okrągły rok z 4 czy 5 kręgów plus dodatkowo
    zagłębiony w dnie jeden filtr uzyskuję wydajność wystarczającą do podlewania
    tej właśnie działeczki.
    Jednak 2 lata temu dokupiliśmy troche ziemi i ta stara studnia nie daje rady
    ;) dlatego chciałem zrobić sobie drugą taką lecz troche głębszą na nowej
    działce ale przedobrzyłem z ilością kręgów i doszedłem dnem do ilastej
    kurzawki.

    Czuje jednaj, jak się troszke odbije finansowo to zabiorę się za dziubanie
    "głębinówki".

    > co do studni głębinowej lub głębszej oraz gruntu to proponuję znajdź
    > sobie wodę za pomocą tzw. róźdźki a raczej dwóch prętów takie
    > zdolności posiada każdy ja nauczyłem się od znajomego tylko aby umieć
    > znajdować wodę trzeba zrozumieć zasadę działania tych prętów oraz w
    > jaki sposób one reagują na cieki
    > na podstawie tego bez problemu znajdziesz żyłę płynącą co gwarantuje
    > znacznie lepszą wodę niż woda głębinowa stojąca ja swoją studnię
    > zrobiłem idealnie na cieku sąsiedzi obok trafiali na warstwy gliny
    > itp. ja przez 15m miałem tylko piasek i wodę

    Ja poprosiłem wujaszka, który się zajmuje sie takimi sprawami. Owszem jak
    kopalem to woda podskórna napływała bardzo obficie ale gdzies na 1,5-2
    metrów.
    Teraz dno mam już znajduje się poniżej tego poziomu. A górna krawędź studni
    znajduje sie na takiej wysokości ni w d... ni w oko i musze jeszcze studnie
    zagłębić troszke zeby dołożyć zwężkę.

    > zwykłe rury szare 110 trzeba obciąć każde zgrubienie zaraz za
    > uszczelką tak aby pozostało zgrubienie tylko na kielich nie wolno
    > zostawiać zgrubień na uszczelki bo stawiają one opór przy wbijaniu

    Czy zastosowanie rury 160mm będzie dużym utrudnieniem w wierceniu ? Właśnie
    nad taką się zastanawiam.
    Oferuje niedaleko mnie gosciu fi 160 ze scianką 4mm po 11 zł za metr. Ktoś
    może powiedzieć jak to się ma do cen w innych miejscach ?.
    Czy może walczyć z 200 bo takowe ma po 20 zł za metr.
    Domyślam się że przy większych średnicach jest dużo więcej roboty, ale
    zawsze można zmniejszyc srednice jak ta się zatnie i jechać dalej mniejszą.
    Tylko jak w takim wypadku powinno wyglądać połączenie miedzy rurami ? Czyba
    że źle kombinuje ;) ??

    > mi też mimo kilku odcisków na rękach bo nie ma to jak zrobić coś
    > samemu i patrzeć jak to fantastycznie działa

    Nie pamiętam czy wspominałeś jaką masz wydajność ze swojej studni ?