  • Data: 2013-06-28 01:40:31
    Temat: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 22:59:39 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

    > Taaa, wiem o czym mówisz :) To nie moja branża, nie będę się mądrzył na
    >
    > temat, na który nie mam zielonego pojęcia. Mam wpięte coś, pomiędzy
    >
    > "listwę wtryskową" a komputer. Ja kupiłem wtyczki i małą obudowę. W
    >
    > środku jest jakiś układzik, ale co on robi, jak to ja nie wiem. Wiem
    >
    > tylko, że według badania na tej samej hamowni, przed i po moc i moment
    >
    > wzrosły proporcjonalnie, czyli gdyby można to przedstawić w postaci
    >
    > linii prostej wyobraź sobie linię odchyloną od poziomu np. o 30% i drugą
    >
    > o np. 35% (w ten sposób), choć oczywiście powyższe tylko w celach opisu,

> [...]

    Silnik jako urządzenie mechaniczne nie zmienił się od czasów kiedy zbudowano pierwszy
    nadający się do produkcji. Zmienił się osprzęt. On teraz decyduje w dużej części o
    osiągach. Kiedyś ludzie walczyli ze średnicami dysz w gaźnikach. Teraz robi to samo
    program zaszyty w sterowniku układu wtryskowego. Większa moc to większe spalanie. I
    żadnym cudem nikt tego nie zmieni. Tylko jak uzyskać większe spalanie we
    współczesnych silnikach w których maszyna mierzy skład spalin i do niego dobiera
    najlepszą dawkę paliwa. Bardzo prosto, nie trzeba ingerować w program. Wystarczy
    wykorzystać pewną właściwość silnika spalinowego. Silnik spalinowy najlepiej pracuje
    w bardzo wąskim zakresie temperatur. Wystarczy oszukać komputer symulując zbyt niską
    temperaturę pracy. Jeśli komputer wie że silnik nie osiągnął nominalnej temperatury
    pracy to każe dobierając taki skład mieszanki jaki jest najodpowiedniejszy dla danej
    temperatury. Jest to coś w rodzaju starodawnego ssania z tym że ilość paliwa jest
    regulowana przez sondę lambda. Oczywiście sonda sygnalizuje że mieszanka jest zbyt
    bogata ale komputer bierze poprawkę na temperaturę i uznaje że jest ok. Jadąc stówką
    potrzebowałeś z 15kW mocy mechanicznej. To czy silnik ma 90 czy 110 kW w takim
    przypadku jest bez znaczenia. Praca silnika na zbyt bogatej mieszance jest dla niego
    niezbyt właściwa. Im bogatsza mieszanka tym mniejsza żywotność pary tłok cylinder.
    Przy zbyt ubogiej tak samo. Silnik najlepiej się czuje na ustawieniach takich jakich
    użyła fabryka. To że Ci mniej spalił to według mnie zbieg okoliczności. Może miałeś
    wiatr w plecy, może jechałeś z południa na północ. W Polsce jadąc z południa na
    północ jest trochę z górki i taka nawet niewyczuwalna przez człowieka jazda z górki
    potrafi dać niewielką oszczędność paliwa. Za to jadąc w drugą stronę zużyje trochę
    więcej paliwa. Cudów nie ma.