  • Data: 2013-06-29 01:11:28
    Temat: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 19:01:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale z drugiej strony, jesli taki CR daje 5 dawek paliwa, to moze mozna
    > np druga wydluzyc, piata skrocic i podniesc temperature spalania.
    > Sprawnosc wzrosnie .. a tloki moze nie splyna :-)

    No tacy też na pewno są - z tych co to wiedzą co robią.

    Ale tak ogólnie to chiptuning polega chyba zawsze na jednym - żeby turbo
    więcej dmuchało, no i ewentualnie paliwo żeby nadążyło za turbiną.

    > To chyba cos przesadzilec tymi 3 wieczorami :-)

    Coś około tego.
    Do tego fajny program do deasmblacji - ładne IDE, kod automagicznie
    podzielony na bloczki, przy callach rysował strzałki itp.

    Tak szukam teraz tego deasemblera i nie mogę znaleźć -- zostało to wszystko
    na popsutym laptopie. Kiedyś będę musiał wyciągnąć.
    A i faktycznie nie wszystko analizowałem - tam były jeszcze moduły które na
    oko wyglądały na interface do diagnostyki i jakieś jeszcze komunikacje z
    innymi modułami. To sobie odpuściłem bo interesowało mnie tylko sterowanie
    silnikiem.
    A te sekcje komunikacji dość duże były objętościowo.

    Ale nie upieram się przy tych trzech wieczorach. Dawno to było :)

    > A i tak pare sekund na instrucje, czasem dluzszy namysl, a tych
    > instrukcji jest z 10 tysiecy.

    No to może to nie były 3 wieczory :)

    > Tego bym sie nie bal, gorszy bedzie ambitny programista ktory
    > zoptymalizowal od razu w assemblerze.
    > Choc jak beda jakies potoki i trzeba sie bedzie zastanowic co i kiedy
    > sie wykonuje, to moze byc nieciekawie.

    Kto to dziś pisze w asm? :)
    Jeszcze jak ktoś faktycznie jakiś mały program na prymitywny procek pisze,
    no to może.
    Bo współczesne procesory to mają już takie zależności że ludzki umysł tego
    nie ogarnie i co by się nie nakombinować, to kompilator potrafi zrobić taki
    kod że co się ruszy, to się popsuje :)

    > Zadne ? Blad programisty ?
    > Jak czujniki dobre, to zarzad moze nawet nic o tym nie wie :-)

    A różnie bywa - czasami względy historyczne, no bo mieli już coś tam gotowe
    od zawsze i nie chcieli tego zmieniać.
    Może w ostatnich testach wyszło że auto nie zapala w jakiś warunkach i nie
    mając czasu tego zgłębiać, cofnęli się do ostatniej działającej formy?
    A może po prostu ktoś nie pomyślał, czegoś nie wiedział, zrobił tak bo
    inaczej nie umiał, ktoś inny tego nie dopatrzył i poszło.

    Czasami znajduje się w samochodach cuda które są ewidentymi błędami przy
    projekcie - wbrew obiegowej opinii że jak już coś zrobiła "fabryka" to to
    jest przemyślane na dziesiątą stronę :)

    > wiem, troche programow sie zdeassemblowalo, i mi tu te "3 wieczory"
    > nie pasuja :-)

    Miałem wprawę w robieniu nieśmiertelności w grach ;)