-
Data: 2013-06-29 01:11:28
Temat: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 28 Jun 2013 19:01:26 +0200, J.F. napisał(a):
> Ale z drugiej strony, jesli taki CR daje 5 dawek paliwa, to moze mozna
> np druga wydluzyc, piata skrocic i podniesc temperature spalania.
> Sprawnosc wzrosnie .. a tloki moze nie splyna :-)
No tacy też na pewno są - z tych co to wiedzą co robią.
Ale tak ogólnie to chiptuning polega chyba zawsze na jednym - żeby turbo
więcej dmuchało, no i ewentualnie paliwo żeby nadążyło za turbiną.
>> Tam było kilkanaście KB, może nawet kilkadziesiąt.
>> Flash miał chyba 128KB ale połowa była pusta.
>
> To chyba cos przesadzilec tymi 3 wieczorami :-)
Coś około tego.
Do tego fajny program do deasmblacji - ładne IDE, kod automagicznie
podzielony na bloczki, przy callach rysował strzałki itp.
Tak szukam teraz tego deasemblera i nie mogę znaleźć -- zostało to wszystko
na popsutym laptopie. Kiedyś będę musiał wyciągnąć.
A i faktycznie nie wszystko analizowałem - tam były jeszcze moduły które na
oko wyglądały na interface do diagnostyki i jakieś jeszcze komunikacje z
innymi modułami. To sobie odpuściłem bo interesowało mnie tylko sterowanie
silnikiem.
A te sekcje komunikacji dość duże były objętościowo.
Ale nie upieram się przy tych trzech wieczorach. Dawno to było :)
> A i tak pare sekund na instrucje, czasem dluzszy namysl, a tych
> instrukcji jest z 10 tysiecy.
No to może to nie były 3 wieczory :)
>
>> Ogólnie było łatwo - ale wyobrażam sobie kob binarny dla jakiegoś RISC z
>> potokami i innymi cudami, a do tego kompilator który robi różne sztuczki i
>> optymalizacje.
>
> Tego bym sie nie bal, gorszy bedzie ambitny programista ktory
> zoptymalizowal od razu w assemblerze.
> Choc jak beda jakies potoki i trzeba sie bedzie zastanowic co i kiedy
> sie wykonuje, to moze byc nieciekawie.
Kto to dziś pisze w asm? :)
Jeszcze jak ktoś faktycznie jakiś mały program na prymitywny procek pisze,
no to może.
Bo współczesne procesory to mają już takie zależności że ludzki umysł tego
nie ogarnie i co by się nie nakombinować, to kompilator potrafi zrobić taki
kod że co się ruszy, to się popsuje :)
>> Jak padł czujnik położenia wału korbowego, to silnik dało się uruchomić,
>> ale pod warunkiem że samochód najpierw się pchnęło i wykonało nim chociaż
>> kawałek obrotu.
>> No ale jako że sam pracuję w dużej korporacyjnej inżynierii, to wyobrażam
>> sobie jakie historie mogą stać za tego typu dziwnymi decyzjami.
>
> Zadne ? Blad programisty ?
> Jak czujniki dobre, to zarzad moze nawet nic o tym nie wie :-)
A różnie bywa - czasami względy historyczne, no bo mieli już coś tam gotowe
od zawsze i nie chcieli tego zmieniać.
Może w ostatnich testach wyszło że auto nie zapala w jakiś warunkach i nie
mając czasu tego zgłębiać, cofnęli się do ostatniej działającej formy?
A może po prostu ktoś nie pomyślał, czegoś nie wiedział, zrobił tak bo
inaczej nie umiał, ktoś inny tego nie dopatrzył i poszło.
Czasami znajduje się w samochodach cuda które są ewidentymi błędami przy
projekcie - wbrew obiegowej opinii że jak już coś zrobiła "fabryka" to to
jest przemyślane na dziesiątą stronę :)
> wiem, troche programow sie zdeassemblowalo, i mi tu te "3 wieczory"
> nie pasuja :-)
Miałem wprawę w robieniu nieśmiertelności w grach ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 29.06.13 01:35 J.F.
- 29.06.13 02:25 Tomasz Pyra
- 29.06.13 11:15 J.F.
- 29.06.13 12:05 Michoo
- 29.06.13 14:27 Tomasz Pyra
- 29.06.13 14:31 Tomasz Pyra
- 29.06.13 14:33 anacron
- 01.07.13 22:44 anacron
- 01.07.13 23:27 k...@g...com
- 02.07.13 00:24 anacron
- 02.07.13 02:48 k...@g...com
- 08.07.13 06:59 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?