-
Data: 2013-06-28 19:01:26
Temat: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 28 Jun 2013 18:32:08 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Fri, 28 Jun 2013 07:33:41 +0200, J.F. napisał(a):
>> Tylko ... czy to cos da ? przy pelnej dawce moze tak, ale przy okazji
>> duzo czarnego dymu pojdzie.
> W czasach kiedy w dieslu jedynym parametrem wejściowym była dawka paliwa i
> kąt wtrysku to na pewno dawało.
> Dziś szmery-bajery-komputery, sterowane turbiny, sondy lambda itp. i nie
> wiadomo czy taki numer w ogóle przejdzie.
> Komputer się zrekalibruje i jeżeli zmieści mu się to w tolerancji to skróci
> impulsy na wtryskiwacze, a jak nie, to jeszcze check engine zapali.
> Albo i w ogóle się obrazi, stanie i każe się wieść do ASO lawetą :)
Ale z drugiej strony, jesli taki CR daje 5 dawek paliwa, to moze mozna
np druga wydluzyc, piata skrocic i podniesc temperature spalania.
Sprawnosc wzrosnie .. a tloki moze nie splyna :-)
>>> Ale sama deasemblacja to też nie jest jakiś wielki wyczyn.
>>> Ściągnąłem kiedyś program z ECU Fiata Punto - rozpisanie całości, włącznie
>>> z reverse-engeneeringiem wszystkich formuł matematycznych zajęło mi ze 3
>>> wieczory.
>> A to strasznie krotki musial program byc, bo ja wiem ze to raczej
>> zajecie na dlugie zimowe miesiace juz przy kilkunastu KB.
>
> Tam było kilkanaście KB, może nawet kilkadziesiąt.
> Flash miał chyba 128KB ale połowa była pusta.
To chyba cos przesadzilec tymi 3 wieczorami :-)
> Pocesor był kompatybilny z Motorollą 68k, więc dokumentacji i narzędzi
> pełno, a sam assembler dość przejrzysty bo chyba kompilator jakiś
> prymitywny, albo z wyłączonymi optymalizacjami, bo wszystko grzecznie, po
> kolei, można sobie było wyobrażać kolejne linie kodu źródłowego w języku
> wysokiego poziomu.
A i tak pare sekund na instrucje, czasem dluzszy namysl, a tych
instrukcji jest z 10 tysiecy.
> Ogólnie było łatwo - ale wyobrażam sobie kob binarny dla jakiegoś RISC z
> potokami i innymi cudami, a do tego kompilator który robi różne sztuczki i
> optymalizacje.
Tego bym sie nie bal, gorszy bedzie ambitny programista ktory
zoptymalizowal od razu w assemblerze.
Choc jak beda jakies potoki i trzeba sie bedzie zastanowic co i kiedy
sie wykonuje, to moze byc nieciekawie.
> Chociaż faktycznie - mam drugi, trochę nowszy samochód i tam to już kogoś
> fantazja poniosła.
> Silnik ma osobno czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału
> korbowego. Czujnik położenia wału używany jest tylko przy rozruchu, a wałka
> rozrządu jak już silnik się kręci.
> Jak padł czujnik położenia wału korbowego, to silnik dało się uruchomić,
> ale pod warunkiem że samochód najpierw się pchnęło i wykonało nim chociaż
> kawałek obrotu.
> No ale jako że sam pracuję w dużej korporacyjnej inżynierii, to wyobrażam
> sobie jakie historie mogą stać za tego typu dziwnymi decyzjami.
Zadne ? Blad programisty ?
Jak czujniki dobre, to zarzad moze nawet nic o tym nie wie :-)
> Kod binarny nie musi być wielce skomplikowany, ale przekopanie się przez to
> "co poeta miał na myśli" może być cokolwiek trudne.
wiem, troche programow sie zdeassemblowalo, i mi tu te "3 wieczory"
nie pasuja :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.13 22:07 Konfabulator
- 29.06.13 01:11 Tomasz Pyra
- 29.06.13 01:35 J.F.
- 29.06.13 02:25 Tomasz Pyra
- 29.06.13 11:15 J.F.
- 29.06.13 12:05 Michoo
- 29.06.13 14:27 Tomasz Pyra
- 29.06.13 14:31 Tomasz Pyra
- 29.06.13 14:33 anacron
- 01.07.13 22:44 anacron
- 01.07.13 23:27 k...@g...com
- 02.07.13 00:24 anacron
- 02.07.13 02:48 k...@g...com
- 08.07.13 06:59 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?