-
Data: 2013-06-28 02:17:05
Temat: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 28 czerwca 2013 01:55:25 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Thu, 27 Jun 2013 21:32:19 +0200, J.F. napisał(a):
>
>
>
> > Bardzo mnie interesuje skad ci fachowcy wiedza co zmienic w programie.
>
>
>
> Raczej nie zmieniają programu, a tablice danych z których program korzysta.
>
> Czyli mapy wtrysku, zapłonu, sterowaniu turbiną itp.
>
>
>
> W przypadku boxów, to zazwyczaj działa jeszcze inaczej i taki box po prostu
>
> oszukuje seryjne ECU wysyłając do niego zmodyfikowane wartości czujników (z
>
> takich popularnych to czujnik temperatury powietrza dolotowego, czym można
>
> wydłużyć czas otwarcia wtryskiwaczy), albo z kolei modyfikując jakieś
>
> sygnały wysyłane przez ECU - np. wydłużając czas otwarcia wtryskiwaczy,
>
> albo zmieniając sygnały sterowania turbiną.
>
>
>
> Dość prawdopodobne że w niektórych przypadkach komputer będzie miał błędne
>
> dane dotyczące np. zużycia paliwa.
>
>
>
> > Dane ogolnodostepne, pracowali kiedys w przemysle i mieli dostep do
>
> > dokumentacji, czy zdeassemblowali caly program ...
>
>
>
> Tego zazwyczaj nie wymyśla ten który potem tuninguje.
>
> Są firmy dostaczające gotowe rozwiązania - czyli oprogramowanie do
>
> modyfikowania map w konkrenych sterownikach silników.
>
>
>
> Ale sama deasemblacja to też nie jest jakiś wielki wyczyn.
>
> Ściągnąłem kiedyś program z ECU Fiata Punto - rozpisanie całości, włącznie
>
> z reverse-engeneeringiem wszystkich formuł matematycznych zajęło mi ze 3
>
> wieczory.
Ilość zużytego paliwa pokaże dobrze. Przez otwór o stałej średnicy przy stałym
ciśnieniu w jednostce czasy wypłynie zawsze taka sama ilość takiej samej cieczy. Do
obliczania zużycia paliwa sygnałem jest długość czasu w jakim otwarty jest zawór we
wtryskiwaczu. Ten pomiar jest obok programu sterującego wtryskiwaczem. Związany jest
z nim tylko czasem otwarcia wtryskiwacza.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.13 02:23 Excite
- 28.06.13 02:26 anacron
- 28.06.13 02:45 Tomasz Pyra
- 28.06.13 04:00 anacron
- 28.06.13 07:33 J.F.
- 28.06.13 08:55 Jan Koval
- 28.06.13 10:07 anacron
- 28.06.13 17:20 Excite
- 28.06.13 18:32 Tomasz Pyra
- 28.06.13 19:01 J.F.
- 28.06.13 22:07 Konfabulator
- 29.06.13 01:11 Tomasz Pyra
- 29.06.13 01:35 J.F.
- 29.06.13 02:25 Tomasz Pyra
- 29.06.13 11:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?