eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPodniesienie mocy = spadek spalania???Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
  • X-Received: by 10.49.3.37 with SMTP id 5mr317713qez.30.1372376431907; Thu, 27 Jun
    2013 16:40:31 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.3.37 with SMTP id 5mr317713qez.30.1372376431907; Thu, 27 Jun
    2013 16:40:31 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!mf3no7521262wib.1!news-out.goog
    le.com!md6ni27897wic.0!nntp.google.com!j2no2816566qak.0!postnews.google.com!gle
    groupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 27 Jun 2013 16:40:31 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <kqi93n$dth$1@news.task.gda.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.245.171;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 164.126.245.171
    References: <kqi119$nhm$1@news.task.gda.pl>
    <1tj07jmrlthy1$.tlm8cpznldbu$.dlg@40tude.net>
    <kqi93n$dth$1@news.task.gda.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Thu, 27 Jun 2013 23:40:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2496620
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 22:59:39 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
    > W dniu 27.06.2013 21:32, J.F. pisze:
    >
    > > Ja bym tam zmienil wspoczynnik impulsatora przebiegu.
    >
    > > Auto szybciej jezdzi, zwawiej przyspiesza, mniej pali - klient
    >
    > > powinien byc zadowolony :-)
    >
    >
    >
    > Taaa, wiem o czym mówisz :) To nie moja branża, nie będę się mądrzył na
    >
    > temat, na który nie mam zielonego pojęcia. Mam wpięte coś, pomiędzy
    >
    > "listwę wtryskową" a komputer. Ja kupiłem wtyczki i małą obudowę. W
    >
    > środku jest jakiś układzik, ale co on robi, jak to ja nie wiem. Wiem
    >
    > tylko, że według badania na tej samej hamowni, przed i po moc i moment
    >
    > wzrosły proporcjonalnie, czyli gdyby można to przedstawić w postaci
    >
    > linii prostej wyobraź sobie linię odchyloną od poziomu np. o 30% i drugą
    >
    > o np. 35% (w ten sposób), choć oczywiście powyższe tylko w celach opisu,
    >
    > bo wykres nie jest linią prostą.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

    Silnik jako urządzenie mechaniczne nie zmienił się od czasów kiedy zbudowano pierwszy
    nadający się do produkcji. Zmienił się osprzęt. On teraz decyduje w dużej części o
    osiągach. Kiedyś ludzie walczyli ze średnicami dysz w gaźnikach. Teraz robi to samo
    program zaszyty w sterowniku układu wtryskowego. Większa moc to większe spalanie. I
    żadnym cudem nikt tego nie zmieni. Tylko jak uzyskać większe spalanie we
    współczesnych silnikach w których maszyna mierzy skład spalin i do niego dobiera
    najlepszą dawkę paliwa. Bardzo prosto, nie trzeba ingerować w program. Wystarczy
    wykorzystać pewną właściwość silnika spalinowego. Silnik spalinowy najlepiej pracuje
    w bardzo wąskim zakresie temperatur. Wystarczy oszukać komputer symulując zbyt niską
    temperaturę pracy. Jeśli komputer wie że silnik nie osiągnął nominalnej temperatury
    pracy to każe dobierając taki skład mieszanki jaki jest najodpowiedniejszy dla danej
    temperatury. Jest to coś w rodzaju starodawnego ssania z tym że ilość paliwa jest
    regulowana przez sondę lambda. Oczywiście sonda sygnalizuje że mieszanka jest zbyt
    bogata ale komputer bierze poprawkę na temperaturę i uznaje że jest ok. Jadąc stówką
    potrzebowałeś z 15kW mocy mechanicznej. To czy silnik ma 90 czy 110 kW w takim
    przypadku jest bez znaczenia. Praca silnika na zbyt bogatej mieszance jest dla niego
    niezbyt właściwa. Im bogatsza mieszanka tym mniejsza żywotność pary tłok cylinder.
    Przy zbyt ubogiej tak samo. Silnik najlepiej się czuje na ustawieniach takich jakich
    użyła fabryka. To że Ci mniej spalił to według mnie zbieg okoliczności. Może miałeś
    wiatr w plecy, może jechałeś z południa na północ. W Polsce jadąc z południa na
    północ jest trochę z górki i taka nawet niewyczuwalna przez człowieka jazda z górki
    potrafi dać niewielką oszczędność paliwa. Za to jadąc w drugą stronę zużyje trochę
    więcej paliwa. Cudów nie ma.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: