-
X-Received: by 10.49.3.37 with SMTP id 5mr317713qez.30.1372376431907; Thu, 27 Jun
2013 16:40:31 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.3.37 with SMTP id 5mr317713qez.30.1372376431907; Thu, 27 Jun
2013 16:40:31 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!mf3no7521262wib.1!news-out.goog
le.com!md6ni27897wic.0!nntp.google.com!j2no2816566qak.0!postnews.google.com!gle
groupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 27 Jun 2013 16:40:31 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <kqi93n$dth$1@news.task.gda.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.245.171;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 164.126.245.171
References: <kqi119$nhm$1@news.task.gda.pl>
<1tj07jmrlthy1$.tlm8cpznldbu$.dlg@40tude.net>
<kqi93n$dth$1@news.task.gda.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
From: k...@g...com
Injection-Date: Thu, 27 Jun 2013 23:40:31 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2496620
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 22:59:39 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
> W dniu 27.06.2013 21:32, J.F. pisze:
>
> > Ja bym tam zmienil wspoczynnik impulsatora przebiegu.
>
> > Auto szybciej jezdzi, zwawiej przyspiesza, mniej pali - klient
>
> > powinien byc zadowolony :-)
>
>
>
> Taaa, wiem o czym mówisz :) To nie moja branża, nie będę się mądrzył na
>
> temat, na który nie mam zielonego pojęcia. Mam wpięte coś, pomiędzy
>
> "listwę wtryskową" a komputer. Ja kupiłem wtyczki i małą obudowę. W
>
> środku jest jakiś układzik, ale co on robi, jak to ja nie wiem. Wiem
>
> tylko, że według badania na tej samej hamowni, przed i po moc i moment
>
> wzrosły proporcjonalnie, czyli gdyby można to przedstawić w postaci
>
> linii prostej wyobraź sobie linię odchyloną od poziomu np. o 30% i drugą
>
> o np. 35% (w ten sposób), choć oczywiście powyższe tylko w celach opisu,
>
> bo wykres nie jest linią prostą.
>
>
>
> --
>
> Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
Silnik jako urządzenie mechaniczne nie zmienił się od czasów kiedy zbudowano pierwszy
nadający się do produkcji. Zmienił się osprzęt. On teraz decyduje w dużej części o
osiągach. Kiedyś ludzie walczyli ze średnicami dysz w gaźnikach. Teraz robi to samo
program zaszyty w sterowniku układu wtryskowego. Większa moc to większe spalanie. I
żadnym cudem nikt tego nie zmieni. Tylko jak uzyskać większe spalanie we
współczesnych silnikach w których maszyna mierzy skład spalin i do niego dobiera
najlepszą dawkę paliwa. Bardzo prosto, nie trzeba ingerować w program. Wystarczy
wykorzystać pewną właściwość silnika spalinowego. Silnik spalinowy najlepiej pracuje
w bardzo wąskim zakresie temperatur. Wystarczy oszukać komputer symulując zbyt niską
temperaturę pracy. Jeśli komputer wie że silnik nie osiągnął nominalnej temperatury
pracy to każe dobierając taki skład mieszanki jaki jest najodpowiedniejszy dla danej
temperatury. Jest to coś w rodzaju starodawnego ssania z tym że ilość paliwa jest
regulowana przez sondę lambda. Oczywiście sonda sygnalizuje że mieszanka jest zbyt
bogata ale komputer bierze poprawkę na temperaturę i uznaje że jest ok. Jadąc stówką
potrzebowałeś z 15kW mocy mechanicznej. To czy silnik ma 90 czy 110 kW w takim
przypadku jest bez znaczenia. Praca silnika na zbyt bogatej mieszance jest dla niego
niezbyt właściwa. Im bogatsza mieszanka tym mniejsza żywotność pary tłok cylinder.
Przy zbyt ubogiej tak samo. Silnik najlepiej się czuje na ustawieniach takich jakich
użyła fabryka. To że Ci mniej spalił to według mnie zbieg okoliczności. Może miałeś
wiatr w plecy, może jechałeś z południa na północ. W Polsce jadąc z południa na
północ jest trochę z górki i taka nawet niewyczuwalna przez człowieka jazda z górki
potrafi dać niewielką oszczędność paliwa. Za to jadąc w drugą stronę zużyje trochę
więcej paliwa. Cudów nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.13 01:55 Tomasz Pyra
- 28.06.13 02:17 k...@g...com
- 28.06.13 02:23 Excite
- 28.06.13 02:26 anacron
- 28.06.13 02:45 Tomasz Pyra
- 28.06.13 04:00 anacron
- 28.06.13 07:33 J.F.
- 28.06.13 08:55 Jan Koval
- 28.06.13 10:07 anacron
- 28.06.13 17:20 Excite
- 28.06.13 18:32 Tomasz Pyra
- 28.06.13 19:01 J.F.
- 28.06.13 22:07 Konfabulator
- 29.06.13 01:11 Tomasz Pyra
- 29.06.13 01:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security