  • Data: 2014-02-08 17:59:08
    Temat: Re: Po co nam atomówka?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 07:58:29 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > To jest jakaś ściema. Szczerze mówiąc, nie wierzę w to.

    No jakze, to przeciez opracowanie powaznych instutucji, a ty nie
    wierzysz :-)

    > Ale tam naprawdę pobudowali trochę tych linii. W życiu nie wyjdzie 1%.
    > Chciałbym zobaczyć jak to wyliczono.

    Byc moze to co producent musi zaplacic. Stawka jakas przepisowa, a
    reszte siec rozklada na lata. O, masz
    http://www.farmer.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/dzie
    n-spoznienia-w-oplacie-wyklucza-podlaczenie-elektrow
    ni-do-sieci,47364.html

    > Ja mam na myśli duży biznes, a w wiatrakach jest głównie ten duży. A

    Chyba maly. Miales przeciez - w Finlandii ktos stawia atomowke za
    9mld euro, a tu sie procesuja o glupie 88 mln zl..

    > konkretnie chodzi mi o kapitał inwestycyjny. Dzisiaj kupujesz akcje
    > spółek wiatrakowych, jutro je sprzedajesz i kasę wkładasz w
    > zbrojeniówkę. I nie wnikasz, że te wiatraki wciąż jakoś dają radę,
    > bo widzisz wykresy że rakiety przynoszą lepszy zysk. Świat taki
    > jest i nic prędko tego nie zmieni.

    Ale akcje sprzedajesz, a elektrownia sie dalej kreci.
    Jesli taka wola nowych akcjonariuszy, to moze nastepne wiatraki
    budowac z zysku. I jakos zainwestowali w nia ci inwestorzy, i to dwa
    razy. Kazdy liczyl na 200% zysku ?

    J.