  • Data: 2014-02-08 16:58:29
    Temat: Re: Po co nam atomówka?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 8 lutego 2014 16:16:20 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Network companies are obligated to ensure priority connection of
    > renewable energy sources. In 2010 Poland had an estimated average lead
    > time for grid access of 15 months compared to an EU average of 26
    > months.

    To jest jakaś ściema. Szczerze mówiąc, nie wierzę w to.

    > Mozna tez wyczytac ze koszt przylaczenia to 1% kosztow ogolem.

    Ale tam naprawdę pobudowali trochę tych linii. W życiu nie wyjdzie 1%. Chciałbym
    zobaczyć jak to wyliczono.

    > A niekoniecznie. Gdyby tak bylo, to wszyscy by tylko narkotyki
    > sprzedawali, a branze zmieniali co miesiac :-)
    > Jest tez tradycja, doswiadczenie, posiadany park produkcyjny, ryzyko,
    > kontakty biznesowe.
    > Tak czy inaczej - nieoplacalny biznes trzeba zamknac. Oplacalny moze
    > sobie dzialac dalej i czekac na rozwoj sytuacji.

    Ja mam na myśli duży biznes, a w wiatrakach jest głównie ten duży. A konkretnie
    chodzi mi o kapitał inwestycyjny. Dzisiaj kupujesz akcje spółek wiatrakowych, jutro
    je sprzedajesz i kasę wkładasz w zbrojeniówkę. I nie wnikasz, że te wiatraki wciąż
    jakoś dają radę, bo widzisz wykresy że rakiety przynoszą lepszy zysk. Świat taki jest
    i nic prędko tego nie zmieni. To są większe pieniądze niż budżety całych państw.
    Potem się ludzie żalą że jacyś Amerykanie, Francuzi, Niemcy czy diabli jeszcze wiedzą
    kto nas wykupił. A to równie dobrze mogły być pieniądze jakiegoś polskiego
    milionera...