    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Po co nam atomówka?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 8 Feb 2014 16:16:20 +0100

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 04:34:45 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > No jest przecież. To czerwone.

    OK, choc ciekaw jestem szczegolow

    Trzeba siegnac do zrodla .... 152 strony :-)

    Przejrzalem ... i nic nie wiem. Ani ile sie doplaca, ani w jaki
    dokladnie sposob.

    > Na Mazurach budujesz farmę wiatraków, a potem sądzisz się kilka lat z ZE o łaskawe
    przyłączenie.

    Network companies are obligated to ensure priority connection of
    renewable energy sources. In 2010 Poland had an estimated average lead
    time for grid access of 15 months compared to an EU average of 26
    months.

    Mozna tez wyczytac ze koszt przylaczenia to 1% kosztow ogolem.
    To pewnie taniej dac w lape niz sie sadzic.

    Tak nawiasem mowiac - nizsze doplaty do budowy przy slabszym wietrze
    moga wyjsc potem jako wyzsze doplaty do kazdej MWh.

    > Rząd dopłaca unijne euro :-)

    To chyba bardziej skomplikowane.

    > Jak to w biznesie: nieważne czy się coś opłaca czy nie. Ważne co się
    > BARDZIEJ opłaca.

    A niekoniecznie. Gdyby tak bylo, to wszyscy by tylko narkotyki
    sprzedawali, a branze zmieniali co miesiac :-)

    Jest tez tradycja, doswiadczenie, posiadany park produkcyjny, ryzyko,
    kontakty biznesowe.
    Tak czy inaczej - nieoplacalny biznes trzeba zamknac. Oplacalny moze
    sobie dzialac dalej i czekac na rozwoj sytuacji.

    J.