  • Data: 2017-01-06 14:58:24
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 6 Jan 2017 04:39:31 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > A waracajac do tematu. Upewnić sie chcę. Planowanie obowiązkowo po demontazu
    głowicy ktora pracowała? Tak?

    Ja tam bym robił zgodnie z instrukcją, no chyba że dobrze rozumiesz co
    robisz i dlaczego wbrew niej ;)

    > Chciałbym jeszcze cos wtrącić i rozwiać mity internetu. Jak to jest ze smarowaniem
    (zwilzaniem) srub głowicy olejem przed dokreaceniem? Robicie to czy na sucho?

    Instrukcja serwisowa np. do mojej Hondy mówi że należy dać olej i na gwint
    i pod łeb śruby. I po takie warunki podane są momenty i sekwencja
    dokręcania.

    Jak jakiś inny producent wymyślił sobie żeby dokręcać na sucho i pod takie
    dokręcanie na sucho podał momenty i sekwencję dokręcania, to wtedy należy
    dokręcać na sucho.

    I zazwyczaj stąd się biorą "różne wersje" w internecie.
    A jak zrobisz inaczej niż było wymyślone, to zrobisz źle.

    Podobnie śruby - są różne rozwiązania w różnych silnikach.
    Jedni producenci zakłądają wielokrotne użycie tych samych śrub, inni podają
    procedurę sprawdzenia śruby, czy inny sposób dokręcania śruby nowej i
    używanej, a jeszcze inni mówią o nowej śrubie za każdym razem.
    A w internecie znajdziesz "święte wojny" na temat ponownego użycia śruby do
    przykręcania głowicy.