eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPlanowanie głowicy a zalecenia firmy OpelRe: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
  • Data: 2017-01-06 22:57:35
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 6 Jan 2017 06:09:29 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystają autoryzowane
    serwisy posze ze nie wolno planować głowicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle.
    Nawet nie podaje co robić czy nowa glowice czy po demontazu tą samą. Tak samo śruby.
    Nic na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwisów
    podchodzą różnie jak im wiedza wlasna każe. Tu jest klopot.

    Ja się dowiedziałem o co chodzi i wygląda że nie chodzi o jej grubość, a o
    jej kształt.

    Niektóre głowice (sądzę że pewnie te długie), mają wysokie wymagania co do
    precyzjnie równoległego prowadzenia wałka rozrządu (którego podpory
    znajdują się na jej górnej części)

    Nowa głowica jest płaska i prosta i te wymagania spełnia.
    W czasie pracy (pewnie na skutek szybkiego rozgrzewania), napręża się i po
    zdjęciu to naprężenie ją nieco wygina (zwłaszcza jakieś cienkie głowice).

    Jeśli taką minimalnie wygiętą głowicę przykręcisz spowrotem do bloku
    zgodnie z kolejnością (od środka do zewnątrz na krzyż) i z procedurą
    zakładającą kilkukrotne, stopniowe dokręcanie, to głowica odegnie się do
    swojego pierwotnego płaskiego kształtu i wałek będzie podparty poprawnie.

    A jeżeli ja splanujesz w pozycji lekko wygiętej, to spód będziesz miał
    płaski, ale górę wygiętą i wałek rozrządu może być podparty nieprawidłowo.

    Np. Honda dla K20 (4 cylindry) mówi że planować można głowicę która jest
    odgięta max o 0.2mm od płaszczyzny.
    Jak nie masz żadnych lepszych liczb od Opla, to pewnie od biedy można użyć
    takiego 0.2mm z Hondy - w każdym razie daje pojęcie o rzędzie wielkości.

    Więc na Twoim miejscu zmierzyłbym jakie masz odgięcie jej od płaszczyzny.
    Jeśli głowica jest płąska, to pewnie można ją obrobić dla uzyskania
    lepszej powierzchni (zwłaszcza jak masz tam jakieś wżery) i nic się nie
    stanie.

    Natomiast jak odgięta jest bardziej, to lepiej nie zmieniać jej kształtu.
    Ewentualnie tylko proces szlifowania powierzchni powinien ją tylko
    wygładzić, bez nadawania jej płaskiego kształtu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: