-
Data: 2017-01-06 22:57:35
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 6 Jan 2017 06:09:29 -0800 (PST), k...@g...com
napisał(a):
> Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystają autoryzowane
serwisy posze ze nie wolno planować głowicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle.
Nawet nie podaje co robić czy nowa glowice czy po demontazu tą samą. Tak samo śruby.
Nic na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwisów
podchodzą różnie jak im wiedza wlasna każe. Tu jest klopot.
Ja się dowiedziałem o co chodzi i wygląda że nie chodzi o jej grubość, a o
jej kształt.
Niektóre głowice (sądzę że pewnie te długie), mają wysokie wymagania co do
precyzjnie równoległego prowadzenia wałka rozrządu (którego podpory
znajdują się na jej górnej części)
Nowa głowica jest płaska i prosta i te wymagania spełnia.
W czasie pracy (pewnie na skutek szybkiego rozgrzewania), napręża się i po
zdjęciu to naprężenie ją nieco wygina (zwłaszcza jakieś cienkie głowice).
Jeśli taką minimalnie wygiętą głowicę przykręcisz spowrotem do bloku
zgodnie z kolejnością (od środka do zewnątrz na krzyż) i z procedurą
zakładającą kilkukrotne, stopniowe dokręcanie, to głowica odegnie się do
swojego pierwotnego płaskiego kształtu i wałek będzie podparty poprawnie.
A jeżeli ja splanujesz w pozycji lekko wygiętej, to spód będziesz miał
płaski, ale górę wygiętą i wałek rozrządu może być podparty nieprawidłowo.
Np. Honda dla K20 (4 cylindry) mówi że planować można głowicę która jest
odgięta max o 0.2mm od płaszczyzny.
Jak nie masz żadnych lepszych liczb od Opla, to pewnie od biedy można użyć
takiego 0.2mm z Hondy - w każdym razie daje pojęcie o rzędzie wielkości.
Więc na Twoim miejscu zmierzyłbym jakie masz odgięcie jej od płaszczyzny.
Jeśli głowica jest płąska, to pewnie można ją obrobić dla uzyskania
lepszej powierzchni (zwłaszcza jak masz tam jakieś wżery) i nic się nie
stanie.
Natomiast jak odgięta jest bardziej, to lepiej nie zmieniać jej kształtu.
Ewentualnie tylko proces szlifowania powierzchni powinien ją tylko
wygładzić, bez nadawania jej płaskiego kształtu.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.17 02:11 re
- 08.01.17 03:21 Zenek Kapelinder
- 08.01.17 11:39 re
- 08.01.17 12:51 Tomasz Pyra
- 08.01.17 12:59 Shrek
- 08.01.17 14:05 Cavallino
- 08.01.17 14:50 Tomasz Pyra
- 08.01.17 14:55 Sebastian Biały
- 08.01.17 15:13 re
- 08.01.17 15:19 Tomasz Pyra
- 08.01.17 15:21 Sebastian Biały
- 08.01.17 15:40 re
- 08.01.17 15:40 Zenek Kapelinder
- 08.01.17 16:16 Sebastian Biały
- 08.01.17 16:16 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi