-
1. Data: 2017-01-03 14:02:08
Temat: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: k...@g...com
Witajcie
Mam do Was nietypowe może pytanie.
Opel w swoich instrukcjach serwisowych zabrania planowania i obróbki przylegającej
powierzchni.
Jak do tego podchodzić w przypadku demontażu głowicy nie związanej z usterką
uszczelki?
robić planowanie czy jednak nie?
-
2. Data: 2017-01-03 14:07:00
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: masti <g...@t...hell>
k...@g...com wrote:
> Witajcie
> Mam do Was nietypowe może pytanie.
> Opel w swoich instrukcjach serwisowych zabrania planowania i obróbki przylegającej
powierzchni.
> Jak do tego podchodzić w przypadku demontażu głowicy nie związanej z usterką
uszczelki?
> robić planowanie czy jednak nie?
ale po co chcesz planować po zdjęciu głowicy?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
3. Data: 2017-01-03 14:32:18
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic nowa. Przy
glowicy nie ma wymiarow naprawczych, planuje sie do zabielenia calej powierzchni.
Mogli zrobic silnik ktorym jest tak malo miejsca ze jak za duzo zebrac to zawory
zahacza o tloki. Lejek jestes i dlatego nie masz pojecia o tolerancji plaskosci
glowicy a na portalach siedza takie same lejki jak Ty i razem tworzycie alternatywna
rzeczywistosc.
-
4. Data: 2017-01-03 14:41:49
Temat: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Ale za to napisali ze trzeba sprawdzic plaskosc. I jak sie nie miesci w fabrycznej
tolerancji to trzeba nowa. Demontujesz, wieziesz do firmy robiacej szlify i glowice.
Sprawdza plaskosc i powidza czy mozna zalozyc czy trzeba nowa jesli producent nie
przewidzial naprawy.
-
5. Data: 2017-01-03 16:18:40
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** pisze tak:
> Witajcie
> Mam do Was nietypowe może pytanie.
> Opel w swoich instrukcjach serwisowych zabrania planowania i
> obróbki przylegającej powierzchni. Jak do tego podchodzić w
> przypadku demontażu głowicy nie związanej z usterką uszczelki?
> robić planowanie czy jednak nie?
Jeśli po wyczyszczeniu powierzchnia jest ok to po co planować?
Nigdy nie planowałem, dawałem uszczelki Elring i nic się nie działo.
Wycieków ani przedmuchów nie było.
--
Piter
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?
-
6. Data: 2017-01-03 16:19:25
Temat: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: k...@g...com
Chcę być tsk mądry jak ty i dlatego pytam co i jak.
pytalem w szlifierni mówią że zawsze planują powierzchnię.
Skoro producent zabrania planowania to czy silnik nie jest jakby jednorazowy? Koszt
głowicy nowej to wiecej niz wartość auta.
co ty byś robił z taką glowicą?
-
7. Data: 2017-01-03 16:48:25
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje dlugiej i
bezawaryjnej jazdy. Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z
klientem i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd. Szkole Otwocka konczyli
domorosli mechanicy. I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo
kto by planowal jak wyglada dobrze. Najglupszy inzynier od projektowania silnikow
samochodowych jest madrzejszy od najmadrzeszego mechanika. Bo jak by byl glupszy to
by opony zmienial. I jesli glupi inzynier kaze sprawdzic plaskosc przyrzadami
pomiarowymi to madry mechanik sprawdzi albo da do sprawdzenia. Ten najglupszy z
inzynierow nie tylko kaze sprawdzic ale i przykrecac w okreslony sposob z pokazaniem
kolejnosci przykrecania srub czy nakretek. Naprawilem w zyciu kilka razy wiecej
glowic niz przecietny uzytkownik zuzyje opon jak by zyl 200 lat. Prawie zawsze
widzialem jak te glowice planuja bo robili od reki. I nigdy nie widzialem prostej
przed planowaniem.
-
8. Data: 2017-01-03 17:08:07
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2017-01-03 o 14:32, Zenek Kapelinder pisze:
> Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic
> nowa. Przy glowicy nie ma wymiarow naprawczych, planuje sie do
> zabielenia calej powierzchni. Mogli zrobic silnik ktorym jest tak
> malo miejsca ze jak za duzo zebrac to zawory zahacza o tloki.
OK, a idzie zrobić taki myk, że o tyle ile zbierzesz materiału z głowicy
zbierzesz też z tłoka i ma to szanse zadziałać?
-
9. Data: 2017-01-03 17:09:47
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje
>dlugiej i bezawaryjnej jazdy.
Duzo sie planuje ? Tam przeciez te milimetry dosc istotne ...
>Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem
>i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd.
Szczegolnie, ze przeciez to klient zaplaci.
Powie mu sie, ze tylko partacze nie planuja, to zaplaci te dodatkowe
200 zl na rachunku :-)
>Szkole Otwocka konczyli domorosli mechanicy.
>I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto by
>planowal jak wyglada dobrze.
No ale tak z drugiej strony - jest silnik, uzywany, szczelny, sciagamy
glowice ... i czy ona moze byc taka krzywa, ze wymaga
prostowania/planowania ?
J.
-
10. Data: 2017-01-03 17:19:34
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
> I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto
> by planowal jak wyglada dobrze.
Wymieniałem uszczelki kilka razy bo kilka razy przegrzałem silnik
a nie z braku planowania głowicy. Tak wiem mea pulpa.
> I nigdy nie widzialem prostej przed planowaniem.
No pacz pan. Jakaś epidemia. Od czego one się tak krzywiły i ile 1mm?
Moja głowica nie miała wycieków spod uszczelki.
Skoro nie miała to mnie nie obchodzi czy była prosta czy krzywa.
> warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne
> rozbieranie
no chyba że i te same warsztaty pewnie szlifują wały luźniej żeby
czasem klient nie wrócił bo silnik się zatarł.
Warsztaty wytworzyły urban legend, że kazda głowica zawsze musi być
planowana i na lepkiej, miękkiej, nowoczesnej uszczelce 2mm to się nie
zniweluje. Dokręci się ją to się wyprostuje.
--
Piter
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?