  • Data: 2011-08-10 12:38:36
    Temat: Re: Piękne Pomysły Polskiej Policji ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 10:07:24 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Skąd ta liczba?
    >
    > Chodzi mi o coś innego (skup się): skoro piszesz, że po podniesieniu limitu
    > (np. z 0,5%% do 0,8%%) ci, co teraz mają 0,6%%, zaczną pić więcej i będą
    > mieli 1,0%%, to w zasadzie dowodzi to tylko nieskuteczności karalności
    > jazdy po alkoholu. Skoro i tak piją tyle, że przekraczają dowolnie ustalony
    > limit, to im nic nie pomoże, za to limit w wysokości 0,2%% powoduje
    > tylko tyle, że normalni ludzie wpadają w niego naprawdę przypadkiem.

    No nie bardzo - sam napisales ze ci co maja dzis 0.6 jutro beda mieli 1.0 -
    a tu juz znacznie bardziej niebezpieczne.

    Raczej nalezy podkresli ze skoro dzis wolno 0.2, a 85% przylapanych ma
    ponad 0.5, to pewnie sie nie ograniczaja do 0.6 :-)

    >(to niby tylko wykroczenie, ale dla mnie już np. trwała utrata pracy w zawodzie)

    Skoro to takie istotne to nie pij :-)

    > Ja byłbym za jednym limitem w okolicach 0,6-0,8%% i zezwoleniem w ustawie
    > na regres TU wobec sprawcy szkody od np. 0,3%%. Wtedy faktycznie pijani
    > byliby karani, lekko skacowani czy po piwku do obiadu jechaliby ostrożnie
    > na własny rachunek.

    Wprowadzic niemieckie przepisy - wolno miec 0.5 (mlodziezy chyba nawet
    nie), ale jak czlowieka przylapia na innym wykroczeniu to juz powyzej 0.3
    jest wyzszy mandat. Do tego stopniowane kary, tak jak piszesz - rosnacy
    udzial wlasny w szkodach (kwotowy, procentowy na nic), i dopiero ponad 1.1
    promila grozi odsiadka.
    Niestety od paru lat nie potrafie znalezc tego - zmienilo sie ?

    Takie zabranie PJ na miesiac dziala wychowawczo .. tylko nie u nas.
    U nas jak sam widzisz - kary wysokie, regres calkowity, a pijanych nie
    brakuje.

    > Czy naprawdę ma sens nękanie w imię
    > tego ludzi, którzy są w stanie wypić piwo do obiadu i nikogo nie zabić?

    O to to to, popieram.

    J.