  • Data: 2012-01-31 10:04:06
    Temat: Re: Petzold Programowanie Windows
    Od: " M.M." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał(a):

    > Niespecjalnie jest co umieć. Trzeba czysto mechanicznie zapamiętać
    > fafset funkcji z echdziesięcioma parametrami.
    Ale co to za programowanie w winapi? Jestem dokladnie przeciwnego zdania.
    Najpierw trzeba poznac glowne idee programowania w winapi. Potem trzeba
    napisac duzo aplikacji zeby nabrac wprawy. A gdy sie zapomni jak sie funkcja
    nazywala albo jakie miala parametry to od tego jest dokumentacja.

    > Każdy rozsądny programista raczej weźmie jakąś gotową bibliotekę GUI
    > która ułatwia pracę.
    Winapi to nic innego jak (miedzy innymi) jakas gotowa biblioteka GUI
    ktora ulatwia prace. Winapi jest bardzo dobre do tego do czego zostalo
    stworzone. Dostarcza wszystkie podstawowe kontrolki GUI, niektore
    mozna narysowac w graficznym edytorze zamiast wklepywac recznie...
    W czasach gdy aplikacje napisane w winapi wydajnie smigaly, to konkurencyjne
    gnomy czy kde co chwile padaly, albo nie mogly pracowac z powodu braku
    zasobow i nie wspolpracowaly z urzadzeniami - to chyba o czyms swiadczy.

    Nie porownujmy z tym co jest teraz. Ale jesli aplikacja jest na tyle
    prosta ze moze sie zadowolic (nie az tak) skapym arsenalem gotowych
    elementow z winapi to nadal mozna efektywnie takie aplikacje robic.

    > Myślisz że dlaczego powstało MFC?
    Myslisz ze dlaczego MFC upadlo? :D

    MFC to bardzo chamska, prawie jeden do jeden, nakladka na winapi. Nie
    ulatwia programowania, a bez generatorow kodu skutecznie je utrudnia.
    Nie widzialm jeszcze nigdy zeby wiadomy generator na wiekszych projektach
    pracowal stabilnie. Kiedys generator skasowal mi zawartosc wszystkich
    plikow w projekcie i potem puste pliki zapisal na dysk. Nie bylo mozliwosci
    cofniecia zmian ani odzyskania kodu. Po tym incydencie przestalem
    calkowicie uzywac MFC - recznie w winapi o niebo prosciej.

    Sa jeszcze inne zalety gui z winapi. Po pierwsze nigdy nie mialem problemu
    z uruchamianiem swoich aplikacji napisanych w gui winapi pod linuxem.
    Napisane w visual basicu, w buidlerze w owl czy w delphi nie chcialy
    dzialac. Kolejna zaleta: bardzo stary kod kompiluje nowym kompilatorem na
    zupelnie inna architekture 64bit i to nadal dziala. Ile ludzie mieli
    problemow z samym uruchamianiem np. srodowiska buildera na nowszych
    systemach i procesorach? Jak sie zachowywaly aplikacje napisane w
    visual basic 5 albo 6?