  • 51. Data: 2010-01-20 13:17:57
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhldtsp.v2j.barmierz@gimli.mierzwiak.com...
    > On Wed, 20 Jan 2010 13:04:51 +0100, Yogi(n) <y...@t...pl> wrote(a):
    >
    > O, dziękuję.
    > Średni wynik dla ogniw alkalicznych to 210 zdjęć. Czyli da się używać,
    > choć jest to nawet pięciokrotnie mniej niż konkurenci. Trzeba jednak
    > pamiętać że niektórzy testujący uzyskiwali znacznie gorsze wyniki.

    To jak to jest - opinia testujących jest be, kiedy obala Twoje, nazwijmy je
    przez politowanie "tezami", a kiedy je popiera to są cacy? Kali sie kłania?

    > W przypadku Ni-Mh 1900mAh to średnio 530 zdjęć. Czyli nawet dwukrotnie
    > mniej niż konkurenci z segmentu EL na dedykowanych aku.

    Ja w k10d robię na dedykowanym (zarówno oryginalnym jak i zamienniku) w
    granicach 600-700 zdjęć, Na eneloopach w k-x zrobiłem 1178 (wszystki na
    kicie i wszystko bez lampy). Po założeniu tele i udziale lampy - w granicach
    1/3 zdjęć wynik był w okolicy 800. To oczywiście wg Ciebie wynik gorszy, a
    przynajmniej predystynujący do narzekania na k-x,a. Cóż, że zacytuję Monty
    Pythona" There's no pleasing some people."

    > Imponujący wynik na litowych ogniwach, choć ich cena w okolicy 7pln szt.
    > raczej odstraszy tych którzy chcieliby ich używać na codzień.

    Kurcze, ale mam farta, kupiłem takie po 4 złote! Będe się musiał opodatkować
    z tego tytułu ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 52. Data: 2010-01-20 13:46:30
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-20 13:41, gebi wrote:
    > Przeglądałem test na optycznych, między innymi ze względu na komentarze
    > zbulwersowanych użytkowników i autor testu używał wersji ze starym
    > firmware-m. Podobno po uwagach użytkowników wgrali nowy firmware, ale
    > stwierdzili, że w ich wypadku niewiele to poprawiło, zresztą zdzwiłbym
    > się gdyby przyznali się do jakiegokolwiek błędu skoro nie potrafili
    > zamieścić sprostowania do oczywistych błędów i dla wygody po prostu
    > zablokowali możliwość komentowania testu.

    I to jest idealne podsumowanie wiarygodności tego testu i tym samym
    całego portalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 53. Data: 2010-01-20 14:44:25
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    Bedzie OT, bo moim zdaniem zakup tego czy innego lustra to przedewszystkim
    wejscie w system.
    Ja jako byly posiadac K10d i K20d nie polecam Pentaxa. Dlaczego ? Ano
    glownie dlatego, ze :
    - nie ma systemowego dlugiego zooma jakoscia dorownujacego chocby
    canonowskiemu 70-200/4
    - nie ma dobrego krotkiego zooma jakoscia zblizajacego sie np. do
    nikonowskiego 14-24/2.8
    - AF jest glosny, w porownaniu do Nikona malo precyzyjny a przy sledzeniu
    obiektow w ruchu w ogole robi fochy
    - w Polsce jest klopot z dostepnoscia niektorych szkiel a ich ceny sa (byly)
    wyraznie wyzsze niz ceny w USA, rozbieznosci takich nie bylo i u Canona i u
    Nikona
    - LV w 20d to jakis nieskromny zart projektantow korpusu

    Jest tez oczywiscie kilka niezaprzeczalnych zalet systemu :
    - kit w k10d i k20d (zwlaszcza) byl naprawde swietny i IMVHO lepszy niz
    kosztujacy 1500 zl 16-45/4.0
    - mocowanie umozliwia stosowanie przejsciowek bez elementow optycznych i
    uzywanie tanszych szkiel M42*
    - mocowanie jest zgodne ze starymi szklami Pentaxa *
    - K10d i K20d mialy jasne i duze matowki i byly naprawde porzadnie wykonane
    (choc dwucyfrowe Canony i Nikony sa wykonane przynajmniej tak samo dobrze)
    - matryca w K10d miala fajna kolorystyke, niestety ta z K20d juz taka fajna
    nie byla

    * - co z tego ze mozna podpiac stare obiektywy jak na ogol ich legendarnosc
    miala swoje odzwierciedlenie w historii. Dzis nowoczesne szkla maja duzo
    lepsze powloki p.odlbaskowe i sa ostrzejsze na brzegach. Obiektywy manualne
    przenoszace informacje o przyslonie w Pentaxie sa bezsensownie drogie.

  • 54. Data: 2010-01-20 14:56:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    cztery napisał(a):
    > Bedzie OT, bo moim zdaniem zakup tego czy innego lustra to
    > przedewszystkim wejscie w system.
    > Ja jako byly posiadac K10d i K20d nie polecam Pentaxa.

    Można wiedzieć na co w końcu wymieniłeś (zarówno korpus jak i szkła)?

    --
    Mirek

  • 55. Data: 2010-01-20 15:01:21
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Można wiedzieć na co w końcu wymieniłeś (zarówno korpus jak i szkła)?

    Na Panasonica GH-1 + 14-140 + 20/1.7. Teraz czekam na premiere 12/2.8 -
    100-300/5.6 w systemie m4/3.
    Glownie z uwagi na mniejsze wymiary, duzo lzejsze zestaw i swietne video (bo
    urodzila mi sie coreczka).
    A gdyby sie nie urodzila wymienilbym na cos jeszcze mniejszego w m4/3 czyli
    olka ep2 albo panasonica gf1.

  • 56. Data: 2010-01-20 15:04:18
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości
    > - nie ma systemowego dlugiego zooma jakoscia dorownujacego chocby
    > canonowskiemu 70-200/4
    DA* 60-250mm/4

    > - w Polsce jest klopot z dostepnoscia niektorych szkiel a ich ceny sa (byly)
    > wyraznie wyzsze niz ceny w USA, rozbieznosci takich nie bylo i u Canona i u
    > Nikona
    Mniejsza popularność i chyba też wina dystrybutora na Polskę

    > - LV w 20d to jakis nieskromny zart projektantow korpusu
    K-x jest nowszy więc to już chyba przeszłość

> [...]
    > przenoszace informacje o przyslonie w Pentaxie sa bezsensownie drogie.
    Od zawsze to był sposób na bardzo tani teleobiektyw czy jasną pięćdziesiątkę w
    systemie Pentaksa. Nie można też generalizować i porównywać jakiegoś słabego
    szkła (bo takie też były na bagnet K :-) ) z nowoczesnym szkłem z wyższej półki,
    w końcu chyba jakiś postęp jest? :-)

  • 57. Data: 2010-01-20 15:12:49
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > DA* 60-250mm/4

    Ile kosztuje w Polsce ? Rok temu nie bylo tego szkla, jakies linki do testow
    ?

    > Mniejsza popularność i chyba też wina dystrybutora na Polskę

    Pewno tak.
    Pocieszajace dla uzytkownikow pentaxa jest zupelne olewanie przez Panasonic
    Polska np. obiektywow do m4/3, ktore w oficjalnym obiegu w Polsce sa
    praktycznie niedostepne.

    > K-x jest nowszy więc to już chyba przeszłość

    Chyba :-)

> [...]
    > porównywać jakiegoś słabego szkła (bo takie też były na bagnet K :-) ) z
    > nowoczesnym szkłem z wyższej półki, w końcu chyba jakiś postęp jest? :-)

    Wybacz ale nie zgodze sie z tym.
    Mialem Pentaxowego 50/1.4 A - czyli z info o przeslonie i pracy na pelnej
    dziurze. Sprzedalem go na allegro i za te pieniazki ... kupilem z AFem
    50/1.4 w USA :-) ktory byl rownie dobry (a lepszy pod swiatlo) co manualny
    50 A.
    Za moim zdaniem kiepskiego calkowicie manualnego (praca na przyslonie
    roboczej) Pentaxowego 135/3.5 wzialem okolo 500zl. Za 300zl wiecej
    sprzedalem rok wczesniej canonowskiego zooma 70-210/3.5-4.5, ktory byl
    ostrzejszy mial silnik AF USM i byl zoomem :-)
    Ceny dobrych szkiel manualnych w Polsce sa chore i zupelnie nie
    odzwierciedlaja ich wartosci do celow fotografii.

  • 58. Data: 2010-01-20 15:22:58
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > DA* 60-250mm/4

    W Polsce kosztuje nie mniej jak 5250zl (za caneo). Canon 70-200/4L kosztuje
    2400, wersja ze stabilizacja 3945...
    Jesli 60-250 jest tak samo "dobry" jak oczekiwany za moich czasow przez
    wszystkich 16-50/2.8, ktory okazal sie gniotem to przy tej cenie, gorszej
    niz stabilizacja w obiektywie stabilizacji w korpusie IMHO zadna konkurencja
    dla szkiel canona czy nikkorow.

  • 59. Data: 2010-01-20 15:38:07
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4...@n...home.net.pl>,
    cztery nabazgrał:
    > Ceny dobrych szkiel manualnych w Polsce sa chore i zupelnie nie
    > odzwierciedlaja ich wartosci do celow fotografii.

    To niestety prawda. Polacy tak rzucają się na ,,taniość'',
    że potrafią wywindować jej ceny nawet ponad początkową ,,drożyznę''.
    Za to te same zabawki dało się czasem kupić gdzie indziej za grosze.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Znowu sesja :)

  • 60. Data: 2010-01-20 15:45:19
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Leszek wrote:
    > Myślałem, że takiego filtru używa się jako ochrony przed zarysowaniem
    > obiektywu i nie wpływa negatywnie na jakość zdjęć. Rozumiem, że nie
    > zalecacie takiego rozwiązania, tylko tulipan ochronny?

    Uzywa sie, gdy pracujesz w trudnych warunkach z obiektywem za kilka
    tysiecy. :) I wowczas kupujesz filtr kosztujacy kilka stow, z dobrymi
    powlokami antyrefleksyjnymi.

    A tulipan generalnie nie sluzy ochronie mechanicznej, lecz rowniez chroni
    przed swiatlem z bardzo jasnego zrodla, lezacym poza katem widzenia danego
    szkla.

    --
    KILu