  • 61. Data: 2010-01-20 15:50:32
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cztery napisał(a):

    > Na Panasonica GH-1 + 14-140 + 20/1.7. Teraz czekam na premiere 12/2.8 -
    > 100-300/5.6 w systemie m4/3.

    Czy ten Panasonic ma systemowego dlugiego zooma jakoscia dorownujacego
    chocby canonowskiemu 70-200/4 oraz krotkiego zooma jakoscia zblizajacego
    sie np. do nikonowskiego 14-24/2.8 a dodatkowo cichy i celny AF ktory
    nie robi foch przy sledzeniu obiektow w ruchu?

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 62. Data: 2010-01-20 16:05:06
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > sie np. do nikonowskiego 14-24/2.8 a dodatkowo cichy i celny AF ktory
    > nie robi foch przy sledzeniu obiektow w ruchu?

    Ale ja nikomu nie proponuje Panasonica :-)
    Pisze o wadach Pentaxa jako byly uzytkownik tego systemu.
    Kupilem go z uwagi na jakosc video jaka oferuje oraz lekkosci i malosc
    systemu.
    W zaden sposob nie jest to konkurencja dla wiodacych systemow na rynku.

  • 63. Data: 2010-01-20 16:08:10
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    Powtorze za Wyszomirskim. Ujednolicenie zasilania a jedyna mozliwosc
    to AA lub AAA. Byloby doskonalym rozwiazaniem. Dzis posidam z 12
    dedykowanych ladowarek roznego typu to skandal. Nawet metz, ktory
    wpakowal do lampy 50mz5 pakiety bateryjna ma wlasne Dwie rozne
    ladowarki do dwoch roznych pakietow. Smieszne jest to, ze w pakietach
    siedza zwykle accu AA. Tylko ze polutowane. Jakby nie mozna bylo ich
    tam wladac pojedynczo- 7 sztuk. No i Kolejne dwie ladowarki.
    Zakup dwoch kompletow eneloopow nie jest chyba zadnym problemem.
    Redakcja "Opacznych" zrobila z siebie po trochu posmiewisko.
    Zreszta caly test w "Opacznych" wykazuje zdziwienie redakcji z
    doskonalego obrazowania Kx. Sami nie wiedzieli co z tym zrobic- 2
    tysiacezlotych a foci najlepiej z APS-C??
    Wiec wplatali sie w jakies pokraczne tlumaczenie " ingerencja w RAW"
    ktorej nie widac ale byc musi no bo jak inaczej wytlumaczyc ze D300
    robi gorsze fotki.
    Musi tam siedziec VOO DOO i jeszcze szkodzic uzytkownikowi na cerę lub
    wlosy ( musi wypadają).
    W sumie bystry czytelnik swoje wywnioskuje. Kx daje fajny obrazek.
    Tylko warto by zebrac doswiadczenia z pracy AF, naswietlania, pracy z
    lampa zewnetrzna, WB, kolorystyka, czy innymi niespodziankami, ktorymi
    od zawsze raczyla nas kazda konstrukcja, bez wzgledu na producenta.
    Milo jest, ze obok taniejacego D90, A500/550 pojawil sie najtanszy Kx,
    dajacy dobry obrazek. pentaxiarze sa dumni. Szkoda, ze nie wsadzili
    tych bebechow do K7 dlaczego??
    A mnie sie podobuje naprawde szybki AF w funkcji live view, w
    A500/550. Bardzo fajna rzec, fajny lcd naprawde dobrej jakosci, pomaga
    wykonac dyskretnie wiele podchwyconych ujęć.
    ]Czesc.ch.

  • 64. Data: 2010-01-20 16:23:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Jeśli wypuszcza się na rynek sprzęt zasilany AA, i jednocześnie ten
    > sprzęt nie potrafi poprawnie współpracować z najpopularniejszymi na
    > rynku ogniwami cynkowymi, alkalicznymi czy akumulatorami NI-CD, NI-MH
    > (które pewnie stanowią 99% rynku), to nawet jeśli producent napisał o
    > tym w instrukcji, należy takie zachowanie obiektywnie uznać za sporą
    > wadę modelu.
    >[...]

    W specyfikacji producent podaje, ze można używać akumulatorków NiMH, baterii
    litowych i alkalicznych. Używania akumulatorków NiCd i ogniw cynkowych
    producent nie przewiduje - podobnie, jak przyciętych na odpowiednią długość
    świeczek lub ołówków. W tej sytuacji aparat ma pełne prawo na nich nie
    działać i nei można mić o to pretensji do producenta. Co do złęgo działania
    na akumulatorkach NiMH i bateriach alkalicznych - podejrzewam, że zły wynik
    uzyskany pzrez testerów optycznych był wynikiem użycia złej jakości
    akumulatorów i baterii. Niestety w naszych sklepach często zdarzaja się
    baterie marnej jakości - zdarzało mi się już, że na bateriach wyjętych
    prosto z opakowania nie chciała mi działać zwykła latarka.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2010-01-20 16:30:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał:

    >[...]
    > Ja zainwestowałem w rozwiązanie bez wad :) Zamiennik MB-D80, dwa
    > akumulatorki dedykowane, w razie czego mogę wpakować tam 6 DOWOLNYCH
    > paluszków, tyle, że ustawiam czym zasilam w menu.
    >[...]

    Nie ma rozwiązań bez wad. Jak dla mnie - Twoje ma 3 wady - rozmiary, ciężar
    i cenę:-) Oczywiście jeśli ktoś lubi duże lub/i cięzkie aparaty lub/i ma
    nadmiar pieniedzy - lista tych wad może ulec znaczącemu skróceniu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 66. Data: 2010-01-20 16:50:20
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 20 Sty, 15:44, "cztery" <r...@d...trzy> wrote:
    > Bedzie OT, bo moim zdaniem zakup tego czy innego lustra to przedewszystkim
    > wejscie w system.
    > Ja jako byly posiadac K10d i K20d nie polecam Pentaxa. Dlaczego ? Ano
    > glownie dlatego, ze :
    > - nie ma systemowego dlugiego zooma jakoscia dorownujacego chocby
    > canonowskiemu 70-200/4

    Systemowego rzeczywiście za bardzo nie (poza wspomnianym wyżej 60-250)
    ale jest Sigma i Tamron 70-200. Tego drugiego używam z K-m i jestem
    zadowolony zarówno z autofocusa jak i z jakości optycznej.

    > - nie ma dobrego krotkiego zooma jakoscia zblizajacego sie np. do
    > nikonowskiego 14-24/2.8

    Najbardziej zbliżony jest chyba Pentax 12-24/4... no ale światło nie
    to.

    > - w Polsce jest klopot z dostepnoscia niektorych szkiel a ich ceny sa (byly)
    > wyraznie wyzsze niz ceny w USA, rozbieznosci takich nie bylo i u Canona i u
    > Nikona

    Niestety racja.

    Pozdrawiam, Tomasz Worek

  • 67. Data: 2010-01-20 16:50:33
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Ta dostępność i uniwersalność ogniw AA to niewątpliwie duża zaleta,
    > której jednak został pozbawiony K-x. Na kupienie akumulatorów typu
    > eneloop/recyko czy baterii litowych na szybko w terenie nie miałbym
    > szans.
    > Ja nie neguje że ogólnie zastosowanie ogniw AA ma swoje zalety, tyle
    > tylko że rozwiązanie w K-x zostało ich pozbawione, a jednocześnie
    > odziedziczyło głowne wady: wagę, rozmiar, dodatkowe koszty, czy też brak
    > precyzyjnego wskaźnika wyczerpania ogniw.

    Czy chociaż pzreczytałeś test optycznych którego tak bronisz? Użyli dwóch
    kompletów baterii AA - na pierwszym - Energizera - wykonał kilkanaście
    zdjęć, na drugim - jakichś tanich z Lidla - kilkaset. Na jakiej podstawie
    wyciągasz z tego wniosek, ze nie ma szans kupienia do tego aparatu baterii
    alkalicznych?

    > Nawiasem mówiąc, jeszcze wcześniej miałem kompakta na 4xAA. Zdarzyło mi
    > się kiedyś naładować akumulatory do niego przed wycieczką, zapakować i
    > wyjść. Potem w plenerze okazało się że aparat się nie włącza, nie
    > szukałem nawet nigdzie po sklepach nowych baterii, bo nie sądziłem aby
    > był to problem ze świeżo naładowanymi akumulatorami. Po powrocie
    > stwierdziłem że ładowarka była ustawiona na ładowanie jednej a nie
    > dwóch par ogniw... :)

    Ano właśnie - i nie bylbym zdziwiony, gdyby coś zbliżonego wydarzyło się
    optycznym z ich zkumulatorkami NiMH użytymi do testowania aparatu. Ktoś
    popełnia błąd, wyciąga na podstawie błędnych spostrzeżeń daleko idące
    wnioski, upublicznia je i potem mity krążą po świecie.

    Karpacza czy

    > Nie takie z ogniwami działającymi z K-x'em. Takie rzeczy do dostania są
    > raczej tylko w wyspecjalizowanych sklepach, w dużych miastach, i nie w
    > weekend. Albo wysyłkowo.

    Proszę bardzo - jak już shcesz koniecznie ogniw zweryfikowanych pzrez
    optycznych - www.lidl.pl - w promieniu 15km od Karpacza masz 3 sklepy.

    > Ważne żeby jedne nie przysłoniły nam innych. :)

    Ano właśnie. Dla mnie wady Kx to brak górnego wyświetlacza, brak
    podświetlania punktów AF w wizjerze i ograniczenia ergonomii wynikajace z
    zastosowania tylko jednego pokrętła sterującego. W porównywalnej klasie
    cenowej górnego wyświetlacza i dwóch pokrtęteł nie ma chyba żadna
    lustzranka. Nie wiem też, jak się ma AF do rozwiazań konkurencji - podobno
    go znacznie poprawili, ale dotąd AF był piętą achillesową cyfrowych
    lustrzanek Pentaxa. Zasilania z ogniw AA za wadę nie uważam - takie
    zasilanie pod niektórymi względami jest lepsze, pod innymi gorsze od
    zasilania z dedykowanego akumulatorka.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 68. Data: 2010-01-20 17:00:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > No i jasno trzeba sobie powiedzieć że puszka ma taki problem. Ja
    > tymczasem od paru tygodni na grupie widze teksty w stylu: te problemy z
    > zasilaniem to jakiś mit, ja mam eneloopy i mi działa, a na bateriach
    > litowych to nawet xxx zdjęć robi!.
    >[...]

    Bo tak piszący po prostu nie wierzą w istnienie problemu w przypadku
    korpusów z aktualnym firmware (jeśli ktoś ma starsze firmware - może sobie
    samodzielnie w łatwy sposób zaktualizować). Jakoś nie słychać masowych
    narzekań licznych posiadaczy Kx że maja problemy z zasilaniem. Optyczni nie
    zasłynęli jako rzetelni testerzy - wielokrotnie zdarzały im się wpadki - jak
    np. pomylenie brokatu na skórze modelki z martwymi pikselami (zresztą też w
    teście lustrzanki Pentaxa).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 69. Data: 2010-01-20 17:17:02
    Od: Krzbal <k...@o...pl>

    W dniu 2010-01-19 18:50, Leszek pisze:
    > Cześć,
    >
    > Chciałbym prosić o opinie na temat tego aparatu. W szczególności pytam o
    > następujące sprawy:
    >
    > - działanie autofokusu
    >
    > W testach wyczytałem, że to ogólnie bardzo dobry aparat, ale ma problemy
    > z autofokusem. Czy to prawda?
    >
    > - obiektyw kitowy 55-200 mm
    >
    > Co sądzicie o obu obiektywach kitowych do tego aparatu?
    >
    > - jakość zdjęć w HDR robionych bezpośrednio z aparatu.
    >
    > Dzięki i pozdrawiam,
    > Leszek

    Witam!
    Mam takie same pytania, również planuję zakup w najbliższym czasie
    podstawowej lustrzanki i jak na razie numerem 1 jest K-x.
    Mam prośbę do Kolegów o zamieszczanie na poczatku wypowiedzi znaku "+"
    lub "-". Znak "plus" = "mam K-x", a "minus" = "nie mam K-x"
    Bardzo uprości mi to filtrowanie wiadomości i zaoszczedzi chyba bardzo
    dużo czasu.
    Pozdrawiam
    Krzbal

  • 70. Data: 2010-01-20 17:26:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Średni wynik dla ogniw alkalicznych to 210 zdjęć. Czyli da się używać,
    > choć jest to nawet pięciokrotnie mniej niż konkurenci.

    Zgadza się - nie jest to dużo. Daltego chyba nikt rozsądny nie bedzie
    eksploatował tego aparatu stale na bateriach alkalicznych. Zasilanie z
    baterii alkalicznych ma sens tylko w pzrypadku sytuacji awaryjnych - gdy
    musimy robić zdjecia, a lepszego źródła energii nie mamy pod ręką.

    > Trzeba jednak
    > pamiętać że niektórzy testujący uzyskiwali znacznie gorsze wyniki.

    Bo zarówno baterie jak i akumualtorki bywaja różnej jakości - co więcej,
    często producenci oszukują podając ich pojemność. Ponadto pojemność
    akumulatorków z wiekiem maleje.

    > W przypadku Ni-Mh 1900mAh to średnio 530 zdjęć. Czyli nawet dwukrotnie
    > mniej niż konkurenci z segmentu EL na dedykowanych aku.
    > Imponujący wynik na litowych ogniwach, choć ich cena w okolicy 7pln szt.
    > raczej odstraszy tych którzy chcieliby ich używać na codzień.

    Ogniwa litowe traktowałbym raczej jako możliwość na specjalne okazje - np.
    jedziesz na miesiąc w Andy czy Himalaje gdzie i tak nie będziesz miał
    dostępu do sieci elektrycznej. Wtedy ogniwa litowe mogą być rewelacją -
    zarówno ze względu na dużą pojemnosć jak i znacznie lepsze niz inne rodzaje
    ogniw spisywanie się w niskich temperaturach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)