  • From: "cztery" <r...@d...trzy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Date: Wed, 20 Jan 2010 16:12:49 +0100

    > DA* 60-250mm/4

    Ile kosztuje w Polsce ? Rok temu nie bylo tego szkla, jakies linki do testow
    ?

    > Mniejsza popularność i chyba też wina dystrybutora na Polskę

    Pewno tak.
    Pocieszajace dla uzytkownikow pentaxa jest zupelne olewanie przez Panasonic
    Polska np. obiektywow do m4/3, ktore w oficjalnym obiegu w Polsce sa
    praktycznie niedostepne.

    > K-x jest nowszy więc to już chyba przeszłość

    Chyba :-)

    > Od zawsze to był sposób na bardzo tani teleobiektyw czy jasną
    > pięćdziesiątkę w systemie Pentaksa. Nie można też generalizować i
    > porównywać jakiegoś słabego szkła (bo takie też były na bagnet K :-) ) z
    > nowoczesnym szkłem z wyższej półki, w końcu chyba jakiś postęp jest? :-)

    Wybacz ale nie zgodze sie z tym.
    Mialem Pentaxowego 50/1.4 A - czyli z info o przeslonie i pracy na pelnej
    dziurze. Sprzedalem go na allegro i za te pieniazki ... kupilem z AFem
    50/1.4 w USA :-) ktory byl rownie dobry (a lepszy pod swiatlo) co manualny
    50 A.
    Za moim zdaniem kiepskiego calkowicie manualnego (praca na przyslonie
    roboczej) Pentaxowego 135/3.5 wzialem okolo 500zl. Za 300zl wiecej
    sprzedalem rok wczesniej canonowskiego zooma 70-210/3.5-4.5, ktory byl
    ostrzejszy mial silnik AF USM i byl zoomem :-)
    Ceny dobrych szkiel manualnych w Polsce sa chore i zupelnie nie
    odzwierciedlaja ich wartosci do celow fotografii.