  • 41. Data: 2010-01-20 12:04:51
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhldj62.to2.barmierz@gimli.mierzwiak.com...

    > To nic nie znaczy, są metodologie przeprowadzania testów wydajności
    > zasilania. Ja też potrafie swoim aparatem zrobić dużo więcej zdjęć niż
    > podaje producent. Ale liczą się warunki w jakich testowanie się odbywa.
    > Używanie ekranu, wyłączanie i włączanie cykliczne aparatu etc etc
    > Tutaj opis jak CIPA przeprowadza taki test, symulujący codzienne używanie
    > aparatu:
    > http://www.cipa.jp/english/hyoujunka/kikaku/pdf/DC-0
    02_e.pdf

    Prosze bardzo, oto wyniki CIPY w wypadku aparatu k-x:
    http://c.wrzuta.pl/wi14339/ebbef47600206f9f4b56f0e2/
    0/cipa

    --
    Yogi(n)

  • 42. Data: 2010-01-20 12:12:43
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-20 12:50, Bartosz Mierzwiak wrote:
    > No i jasno trzeba sobie powiedzieć że puszka ma taki problem. Ja
    > tymczasem od paru tygodni na grupie widze teksty w stylu: te problemy z
    > zasilaniem to jakiś mit, ja mam eneloopy i mi działa, a na bateriach
    > litowych to nawet xxx zdjęć robi!.

    No pewnie lepiej za wyrocznie brać opinie sponsorowanych serwisów, niż
    doświadczenia poparte praktyką użytkowników.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 43. Data: 2010-01-20 12:12:53
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Nie wiem jak Ty, ale ja samą lampą robić zdjęć niepotrafię. :)
    > Bo z korpusu przecież wyjąłeś akumualtory, i włożyłeś do lampy. No chyba
    > że jednak wziąłeś zapasowe ogniwa, ale nie rozumiem dlaczego miałby to
    > być argument przemawiający za ogniwami AA, bo zapasowe dedykowane
    > akumulatory można ze sobą również zabierać... there is no logic in your
    > logic. :)

    Bartosz - nie próbuj takich metod dyskusji, bo robisz z siebie idiotę.
    Przecież dokładnie w tekście który wyciąłeś gebi napisał wyraźnie, ze
    przekłada do aparatu akumulatorki wyjęte z lampy i daje się na nich jeszcze
    trochę zdjęć zrobić.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2010-01-20 12:31:22
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 20 Jan 2010 13:04:51 +0100, Yogi(n) <y...@t...pl> wrote(a):

    02_e.pdf
    > Prosze bardzo, oto wyniki CIPY w wypadku aparatu k-x:
    > http://c.wrzuta.pl/wi14339/ebbef47600206f9f4b56f0e2/
    0/cipa

    O, dziękuję.
    Średni wynik dla ogniw alkalicznych to 210 zdjęć. Czyli da się używać,
    choć jest to nawet pięciokrotnie mniej niż konkurenci. Trzeba jednak
    pamiętać że niektórzy testujący uzyskiwali znacznie gorsze wyniki.
    W przypadku Ni-Mh 1900mAh to średnio 530 zdjęć. Czyli nawet dwukrotnie
    mniej niż konkurenci z segmentu EL na dedykowanych aku.
    Imponujący wynik na litowych ogniwach, choć ich cena w okolicy 7pln szt.
    raczej odstraszy tych którzy chcieliby ich używać na codzień.

    B.

  • 45. Data: 2010-01-20 12:33:39
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 20 Jan 2010 13:12:43 +0100, cichybartko <c...@g...pl> wrote(a):

    > No pewnie lepiej za wyrocznie brać opinie sponsorowanych serwisów [...]

    Spiskowa teoria dziejów. Zmówili się na biednego K-x'a? :)
    Ale tylko ci od psioczenia na zasilanie, czy też ci od zachwalania
    niskiej degradacji w wysokich czułościach też? :)

    B.

  • 46. Data: 2010-01-20 12:36:51
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" napisał

    > Chyba że akurat wydali na niego kase, każda sroczka swój ogonek
    > chwali... :)
    Zgadzam się z Tobą w 100%!!! O zaletach i wadach Olympusa powinni pisać
    wyłącznie posiadacze Canona, o Canonie posiadacze Nikona, o Nikonie Sony, o
    Sonym pentaksiarze, o Pentaksach posiadacze kompaktów ;-))) (albo posiadacze
    Olympusa).
    Tutaj przeszedłeś po prostu sam siebie :-) Kto ma pisać o korpusach jak nie ich
    użytkownicy?

    > tymczasem od paru tygodni na grupie widze teksty w stylu: te problemy z
    > zasilaniem to jakiś mit, ja mam eneloopy i mi działa, a na bateriach
    > litowych to nawet xxx zdjęć robi!.
    Może przyjąć takie nieprawdopodobne założenie, że wtedy, wbrew oczekiwaniom
    producenta, działa?

  • 47. Data: 2010-01-20 12:41:00
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

    > A czy ktoś tu mówił, ze nie ma problemów ze starą wersją firmware'u?
    > Zakłądam, ze optyczni wzięli do testów aparat z aktaulnym firmware -
    > zwłaszcza, ze ta poprawiona wersja jest dostępna juz od dość dawna.
    Przeglądałem test na optycznych, między innymi ze względu na komentarze
    zbulwersowanych użytkowników i autor testu używał wersji ze starym firmware-m.
    Podobno po uwagach użytkowników wgrali nowy firmware, ale stwierdzili, że w ich
    wypadku niewiele to poprawiło, zresztą zdzwiłbym się gdyby przyznali się do
    jakiegokolwiek błędu skoro nie potrafili zamieścić sprostowania do oczywistych
    błędów i dla wygody po prostu zablokowali możliwość komentowania testu.

  • 48. Data: 2010-01-20 12:44:04
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 20 Jan 2010 13:12:53 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    wrote(a):

    [...]
> [...]
    > Przecież dokładnie w tekście który wyciąłeś gebi napisał wyraźnie, ze
    > przekłada do aparatu akumulatorki wyjęte z lampy i daje się na nich jeszcze

    Akurat odwrotnie, napisał że przekłada baterie _do_ lampy bo w tej
    zdecydowanie szybciej mu się kończą. I lampa się dzięki temu szybciej
    ładuje. Jest to raczej połowiczne i chwilowe rozwiązanie i nie
    uznawałbym go za świętego Graala zasilania puszek. W korpusie lądują
    wtedy bardziej wyczerpane baterie ze wszystkimi tego konsekwencjami.
    Energii od tego nie przybędzie.

    Jest jakiś konkretny powód dla którego roztrząsamy ten przypadek? Chcesz
    udowodnić że z dedykowanym akumulatorem tego nie zrobię? Niewątpliwie
    nie zrobię. Chcesz udwodnić że to w znaczący sposób zwieksza wydajność i
    komfort użytkowania? Wybacz, ale z tym to się już nie zgodzę...

    Co to ma do dyskusji nad K-x'em? Raczej nic. Pozwole sobie więc dalej
    nie ciągnąć.

    B.

  • 49. Data: 2010-01-20 12:58:10
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

> [...]
    > uznawałbym go za świętego Graala zasilania puszek. W korpusie lądują
    > wtedy bardziej wyczerpane baterie ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    Przepraszam, że od razu nie napisałem że wymieniam akumulatorki pomiędzy
    korpusem a lampą, a dopiero napisałem to w kolejnym poście:
    "Wyjmuję cztery sztuki aku z lampy, tyleż samo z korpusu aparatu, wkładam te z
    lampy do aparatu, te z aparatu do lampy i robię dalej zdjęcia."
    , bo sugerowałeś mi brak logiki w moim postępowaniu, jakobym zamierzał robić
    zdjęcia korpusem bez baterii

    To miało na celu ukazanie Ci jednej z zalet uniwersalnego zasilania. Oczywiście,
    że akumulatorki się z tego powodu nie naładują, ale mogę robić nadal zdjęcia z
    zewnętrzną lampą, a ponieważ jestem amatorem i nie muszę robić zdjęć seriami,
    więc spokojnie dokończę na tych akumulatorkach imprezę.

  • 50. Data: 2010-01-20 13:06:05
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-20 13:33, Bartosz Mierzwiak wrote:

    > Spiskowa teoria dziejów. Zmówili się na biednego K-x'a? :)
    > Ale tylko ci od psioczenia na zasilanie, czy też ci od zachwalania
    > niskiej degradacji w wysokich czułościach też? :)

    Ja bym w ogóle nie radykalizował, wszystkie te puszki są do siebie
    bardzo podobne, a tu niektórzy chcą jakąś drobnostkę wynieść do rangi
    dyskwalifikującej dany sprzęt. I właśnie argumenty optycznych są takim
    czepianiem się na sił. Mi w Pentaxe przede wszystkim doskwierają ceny
    optyki, brakuje tanich kitów o większej krotności czy tanich stałek, to
    jest faktyczny problem. To o czym tu piszecie to detale, nie mające
    większego znaczenia dla kogoś kto fotografuje, będąc zafscynowany jakimś
    tematem. Wspomniane problemy istnieją raczej dla fascynatów prospektów.
    Np. taki Nikon, niby bez wad a pokaż mi puszkę do 5tyś w systemie która
    ma histogram na żywo? Niby detal ale nie wyobrażam sobie współczesnego
    lustra bez tej podstawowej funkcji w trybie LV. Bo jak działa pomiar w
    Nikonie to przekonaliśmy się parę wątków niżej ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.