  • 1. Data: 2010-01-19 18:27:06
    Temat: Falcon 85/1.4 - porównanie z - Nikkor 85/1.8
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    http://swiergul.pl/foto/fototech/test_falcon85mm.htm

    Może przyda się ktomuś kto zamierza kupić.

    (Wrzuciłem na forum nikona ale skasowali
    - nawet nie napisali dlaczego - nigdy więcej nic tam nie umieszczę).

  • 2. Data: 2010-01-19 21:04:34
    Temat: Re: Falcon 85/1.4 - porównanie z - Nikkor 85/1.8
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > http://swiergul.pl/foto/fototech/test_falcon85mm.htm
    >
    > Może przyda się ktomuś kto zamierza kupić.
    >
    > (Wrzuciłem na forum nikona ale skasowali
    > - nawet nie napisali dlaczego - nigdy więcej nic tam nie umieszczę).

    Dziwisz sie ze usuneli.. falcon wypadl lepiej, wiec i jest odpowiedz :)

    CeZ__134

  • 3. Data: 2010-01-19 21:35:48
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    CeZ__134 pisze:

    > Dziwisz sie ze usuneli.. falcon wypadl lepiej, wiec i jest odpowiedz :)

    Miałem wybór, Falcon czy 85/1.8D, wolałem dać trochę więcej za Nikkora.
    Na największej dziurze pracuje się raczej rzadko. Przy fotografowaniu
    obiektu odległego o 2 metry, głębia ostrości wynosi wtedy całe 2,5 cm. W
    zasadzie można wtedy fotografować tylko ze statywu i albo bardzo
    spokojną modelkę albo materię nieożywioną. Manualne nastawienie ostrości
    przy wizjerze w DX to jest koszmar. Głębie ostrości 10 cm otrzymujemy
    dopiero przy przysłonie 5,6, a tam Nikkor jest sporo ostrzejszy niż Samyang.
    Brak styków CPU to kolejna poważna wada. Jeśli ktoś nie ma D200 lub
    wyższego numerku, ale <3000 to zabawa z dobraniem światła chwilę trwa.
    Przy statycznym fotografowaniu można się bawić, ale na szybko nic nie
    można zrobić.
    W studio i tak korzysta się przeważnie z przysłon 8-16, gdzie Samyang
    jest gorszy optycznie niż Nikkor.
    W konstrukcji Samyanga wszystko poszło w użyteczność przy przysłonie
    1,4. Reszta jest przeciętna. Jeśli miałem wybór Nikkor 85/1.8 za 1100 zł
    (używany), a nowy Samyang za 835 zł to wybór dla mnie był jeden. Po
    krótkim czasie onanizmu pełną dziurą i tak każdy zaczyna przymykać
    obiektyw, bo GO jest zbyt mała.

    wer

  • 4. Data: 2010-01-20 14:59:47
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > (używany), a nowy Samyang za 835 zł to wybór dla mnie był jeden. Po
    > krótkim czasie onanizmu pełną dziurą i tak każdy zaczyna przymykać

    używam tego obiektywu w wersji canona do portretów,
    w zasadzie na pełnej dziurze lub troszkę przymknięty - do 1,8,
    uzywam też Canona 85 /1,8 i poweim szczerze, że jeśli się trafi z ostrością
    to Samyang jest niesamowity - to subiektywne odczuciem - różnica jest
    bardzo na korzyść.
    pozdr
    gr.