  • 21. Data: 2011-04-19 18:00:22
    Temat: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-19 19:07, b...@n...pl pisze:

    > [...]
    > Wytłumacz mi w takim razie dlaczego tak wiele jest wypowiedzi - kup
    > Pentaksa, niezależnie o co ktoś pyta?

    A dlaczego jest tyle wypowiedzi 'kup Canon albo Nikon - bo reszta to nic
    nie warta egzotyka'? Takie też można znaleźć we wcale niezłej ilości.
    Ludzi wypisujących nieprzemyślane rady (i to w różnych kierunkach - nie
    twierdzę że wśród radzących Pentaxa nie ma takich) jest w Internecie
    bardzo dużo.

    > Nie ma materiału w sieci z opisem
    > jakiegoś aparatu, gdzie nie pojawi się zaraz kilku użytkowników Pentaksa
    > z tekstami, że lepiej kupić ich markę. To nie jest, że raz się tak
    > zdarzyło, to jest ciągłe. Czy to będą optyczne, czy portale
    > ogólnotematyczne. Wszędzie jest nadreprezentacja wypowiedzi użytkowników
    > P. Jak katarynki powtarzają kupujcie Pentaksy, kupujcie Pentaksy.

    mam Ci cytować rady 'kup Canona' albo 'tylko Nikon'? Takich też jest
    niemało.

    > dodatku dowolny test i jeśli padnie choć jedno negatywne słowo, to jest
    > atak na testującego.

    Bo w przypadku Pentaxa zdarzyło się sporo wpadek testerów (choćby słynny
    test optycznych gdzie rozbłyski od brokatu na twarzy modelki uznano za
    wady matrycy, pamiętam też test w którym zarzucano złą rozdzielczość
    matrycy a na zdjęciu było wyraźnie widać, że motyw na którym oceniano
    rozdzielczość wyszedł przed głębię ostrości).

    > Zwolennicy żadnej innej marki nie są tak napastliwi
    > i nie pojawiają się takimi chmarami, a biorąc pod uwagę popularność to
    > jest co najmniej dziwne. Na 50 komentarzy użytkowników, wypowiedzi P.
    > powinno być 2 - 3 statystycznie. Jest 10 razy więcej. W dodatku są to
    > zwykle wyznania wiary, a nie coś merytorycznego. Nie mów, że to jest
    > normalne, bo nie jest.

    Czy wypowiedź w sprawie K-5 na która się oburzyłeś była jakimś wyznaniem
    wiary? Wypowiadający się wskazał na jakość matrycy porównywalna z
    lustrzankami FF - pokazał linka do konkretnego porównania na wiarygodnej
    stronie i wskazał, ajkie ewentualne zalety może mieć K-5 w porównaniu z
    lustrzanką FF.

    > Akurat w 2009 Pentax miał 1,7% rynku, więc spadek jest spadek do 1,5%.
    > Pentax stał się mało popularnym systemem już w czasach analogowych.

    Zgoda - spadek popularności Pentaxa zaczął sie jeszcze w latach 80-tych.

    > polityka marketingowa jest taka, że musimy mieć lustrzanki, żeby
    > sprzedawać kompakty. Dorzuci się w Japonii trochę sprzętu dla
    > gadżeciarzy i jakoś się kręci. Liczyli pewnie na sprzedanie wszystkiego
    > Samsungowi, ale się nie udało.

    Było jednak w marketingu Pentaxa wiele rzeczy dziwnych - choćby to, że
    nie nagłaśniali wielu ciekawych rozwiązań technicznych które mogłyby im
    napędzać klientów. Ale - długo by o tym pisać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2011-04-19 18:18:19
    Temat: Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 19, 2:00 pm, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > nie nagłaśniali wielu ciekawych rozwiązań technicznych które mogłyby im
    > napędzać klientów. Ale - długo by o tym pisać.

    Robisz za streczyciela pentaxa?

    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 23. Data: 2011-04-19 19:24:20
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-04-19 19:06, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Tylko szukanie tych szkieł w dobrym stanie to nie takie chop siup, o ile
    > masz ich zestaw to nie problem. Za to wchodzenie w mało popoularny to
    > same wady pozajakościowe: trudniej kupić, trudniej sprzedać, trudniej
    > wymienić się osprzętem ze znajomymi (szkła, baterie, lampy, piloty itd) to
    > np w moim gronie ładnie krąży i się uzupełniamy.

    Porst color/reflex 55/1.2 = 58e
    z czego autor zwrócił 10e

    JD

  • 24. Data: 2011-04-20 07:06:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 10:26:51 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisał(a):

    > Pentaxa kupuja tacy, ktorzy licza na zastosowanie starych obiektywow,
    > bo nie stac ich na nowe.

    Widzę że podzielasz zdanie dużych koncernów - myślący użytkownik nie jest
    pożądany...

    Henry

  • 25. Data: 2011-04-20 07:15:53
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 20, 3:06 am, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
    > Dnia Tue, 19 Apr 2011 10:26:51 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisa (a):

    > Widz e podzielasz zdanie du ych koncern w - my l cy u ytkownik nie jest
    > po dany...

    Myslacy, nie jest biedny, wiec jest jak najbardziej pozadany.
    "Dlaczegos biedny? - Bos glupi. A dlaczegos glupi? - Bos biedny".
    Wiec kup sobie pentaxa!

  • 26. Data: 2011-04-20 07:32:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-04-19 12:00, Konrad L pisze:
    > - w przypadku 5d mk2 (przy dobrym obiektywie) bardzo szczegolowy obraz i
    > duzo mikrodetali. W przypadku 550d cos zrobili z matryca (jakies
    > odszumianie na poziomie zapisu do rawa czy co) i zamiast mikrodetali
    > jest papka nawet przy super ostrych obiektywach. W przypadku trawy czy
    > lisci, niby ogolne detale sa zachowane ale faktura lisci jest nieco
    > akwarelkowa. Do dla mnie to najwieksza wada 550d w zderzeniu z 5dmk2.
    > Niestety nie wiem czy juz w 500d bylo podobnie.

    I w 7D, i 60D. Canon ma obecnie wielką wtopę z cropami, ale na szczęście
    dla niego, mało kto zdaje sobie z tego sprawę i w ogóle to widzi.
    Szwankuje mu także dynamika, matryce Sonego (a więc Nikon i Pentax)
    poleciały z 1EV użytecznie (albo i więcej). Zresztą, z czułością jest
    też nie najlepiej.
    Ciekawe, czy wypuszczą matryce przełomowe względem swych obecnych, czy
    tak to sobie będzie latami pokutować jak swego czasu ignorowane mydełko
    aa w olku (który imo wykończyło 4/3).

    > - Kolejna wada... to winietowanie w przypadku pelnej klatki. Gdy
    > dzialalem glownie na cropie, nie wiedzialem co to winietowanie :)
    > Natomiast na 5dmk2 nawet w doskonalym 70-200 f4 L winietka daje sie we
    > znaki. (Choc to mozna w miare latwo korygowac)

    I bieda w rogach. Naprawdę trudno znaleźć szkło ff dające takie
    wyrównane ostrości na całym kadrze jak w cropach. Są dziedziny
    fotografii, gdzie jest to bardzo ważne (np. duże ujęcia składane z panoram).

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/

  • 27. Data: 2011-04-20 08:15:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-19 19:44:49 +0200, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

    > Ale - trzeba sobie zadać pytanie - czy to, ze na rynku jest dostepnych
    > 70 obiektywów do danego systemu ma dla mnei znaczenie? Ile z nich (i
    > jakie) będę chciał kupić?

    To jest pytanie najważniejsze. Pytanie pomocnicze - ile za nie będę
    musiał zapłacić. I tu Pentax wcale nie wychodzi ciekawie.

    > czy będę musiał kupić natychmiast w sklepie w moim mieście, czy będę
    > mógł kupić wysyłkowo i ewentualnie poczekać kilka tygodni na możliwość
    > zakupienia w dobrej cenie w sklepie z dobrymi referencjami?

    Przy obiektywach firm niezależnych (całkiem popularnych wśród amatorów)
    to niestety dość nierozsądne podejście.

    > Z drugiej strony np. dla serii stałoogniskowych 'Limitedów' trudno
    > znaleźć odpowiedniki w innych systemach.

    A to już nie jest prawda. 14 (wiem że nie Ltd) i 15 mm nie są
    specjalnie lepsze od zumów UWA. U Nikona użytkowo 31/1.8 spokojnie
    można zastąpić 35/1.8 kosztującym 1/3 ceny, podobnie pentaxowego 77/1.8
    Nikkorem 85/1.8 z podobnym stosunkiem cen. Oczywiście Pentax będzie
    bardzo do przodu, gdy potraktujemy te obiektywy jako męską biżuterię,
    czy inne gadżety, bo jakość wykonania jest zarąbista, ale takich
    zgryźliwców jak ja, bardziej intereusją parametry optyczne.
    Z Limitedów unikalne są jedynie naleśniki, choć jeśli mam być szczery
    nie przemawia do mnie idea płaskich obiektywów podpinanych pod niemałą
    lustrzankę, one idealnie by pasowały do jakiegoś EVILa.

    de Fresz

  • 28. Data: 2011-04-20 09:05:31
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

> [...]
    > Ciekawe, czy wypuszczą matryce przełomowe względem swych obecnych, czy
    > tak to sobie będzie latami pokutować jak swego czasu ignorowane mydełko

    No dokladnie o tym mowie. Efekt jest identyczny jak w olku, za co go
    kilka razy krytykowalem przy okazji roznych watkow :(
    Przepadlo/przepada to za co zawsze cenilem matryce Canona, dslr-y Canona
    mialy rozne wady jak tandetna budowa, nie najwygodniejsze sterowanie,
    opoznienie pod wzgledem ficzerow i funkcjonalnosci w stosunku np. do
    Nikona, ale pod tym wzgledem zawsze byly wyjatkowe. Obraz delikatnie
    podostrzony z malutkim promieniem stawal sie bardzo "mikroszczegolowy".
    Teraz zeby znalezc jakis punkt zaczepienia to trzeba isc w kierunku
    duzego promienia co powoduje nieestetyczne obwodki i "kompaktowy look".
    Co mnie dziwi - to fakt ze jakos cicho o tym, chyba ludzie po prostu
    tego nie dostrzegaja. Jak tak dalej pojdzie to ten przelom moze nastapic
    ale w przypadku 5d mkIII i to w strone znana wlasnie z 550d/7d :)

> [...]
    > wyrównane ostrości na całym kadrze jak w cropach. Są dziedziny
    > fotografii, gdzie jest to bardzo ważne (np. duże ujęcia składane z

    Tez mnie to boli, ale tak na prawde jest to szczególnie dokuczliwe
    dopiero w przypadku szerokiego kata. Na dobra sprawe Canon ciągle nie ma
    żadnego zooma, ktory w zakresie 16-24 dawałby ostre rogi, a nie filtr
    "papka effects" w różnym natężeniu.

    Pozdr

  • 29. Data: 2011-04-20 09:29:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:05:31 +0200, Konrad L napisał(a):

> [...]
    > Nikona, ale pod tym wzgledem zawsze byly wyjatkowe. Obraz delikatnie
    > podostrzony z malutkim promieniem stawal sie bardzo "mikroszczegolowy".

    Można to zobaczyć przy powiększeniu 1:1 na ekranie, czy musi być raczej
    2:1? ;)

    BP, NMSP

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 30. Data: 2011-04-20 09:35:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-20 11:05:31 +0200, Konrad L <p...@o...pl> said:

> [...]
    > tego nie dostrzegaja. Jak tak dalej pojdzie to ten przelom moze
    > nastapic ale w przypadku 5d mkIII i to w strone znana wlasnie z 550d/7d

    A da się to zobaczyć w galerii internetowej lub na odbitkach choćby
    20x30? No to masz odpowiedź dlaczego.

    de Fresz