  • 1. Data: 2011-03-27 09:50:27
    Temat: DPI
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    Laik Wita Grupowiczów,
    próbuje zrobić fotke do legitymacji żonie,
    wyczytałem że wymiar 35 na 45mm itp,a dpi ustawić na 300.
    Tylko mam pytanie dlaczego nowy 10cm na 15cm (by wstawic tam 4 fotki)
    obraz przy stopniu powiększania 100%(dpi standardowe 72) czyli
    faktyczny, jest mniejszy a jak zrobie nowy tak samo czyli 10cm na 15cm
    ale przy 300 dpi
    jest znacznie wiekszy(wizualnie też przy 100%). O co chodzi?
    z tego co sie orientuje(wygoglowalem) to dpi znaczy ilosc plamek na
    cal,czyli będzie dokładniejsze.
    Ale mimo tego że wygląda wieksze ma te same właściwośći?
    czyli ma 10 na 15 cm?chodzi mi o zaniesienie fotki do druku,czy
    faktycznie mi wyjdzie
    10 na 15, a większy widoczny obraz mam sobie tłumaczyc iż jest
    dokładniejszy?
    Z góry dzięki za odp,
    Mirek

  • 2. Data: 2011-03-27 11:10:12
    Temat: Re: DPI
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-03-27 11:50, ...:::fi$her:::... pisze:
    Zdjęcie 10x15 cm z rozdzielczością 72dpi będzie miało fizyczne rozmiary
    283x425 pikseli, a z rozdzielczością 300dpi 1179x1770. Które jest
    "dokładniejsze"?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2011-03-27 11:12:42
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Zdjęcie 10x15 cm z rozdzielczością 72dpi będzie miało fizyczne rozmiary
    283x425 pikseli, a z rozdzielczością 300dpi 1179x1770. Które jest
    "dokładniejsze"?

    DPI oznacza gęstość upakowania pikseli w obrazie.

  • 4. Data: 2011-03-27 11:52:36
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    On 27 Mar, 13:10, Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:
> [...]
    > Zdjęcie 10x15 cm z rozdzielczością 72dpi będzie miało fizyczne rozmiary
    > 283x425 pikseli, a z rozdzielczością 300dpi 1179x1770. Które jest

    czy to 283x425 i to 1179x1770 przy 300 dpi równa się 10 cm na 15 cm
    przy wydruku ?
    jeżeli tak no to dokładniejsze będzie przy tej wyższej rozdzielczości.
    Czy faktycznie jest taka widoczna różnica przy drukowania fotki np do
    leg. między 72 a 300 dpi?

    Mirek

  • 5. Data: 2011-03-27 12:15:11
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-27 13:52:36 +0200, "...:::fi$her:::..." <d...@g...com> said:

    > czy to 283x425 i to 1179x1770 przy 300 dpi równa się 10 cm na 15 cm
    > przy wydruku ?
    Nie.

    > jeżeli tak no to dokładniejsze będzie przy tej wyższej rozdzielczo
    > ści.
    To bez sensu.

    > Czy faktycznie jest taka widoczna różnica przy drukowania fotki np do
    > leg. między 72 a 300 dpi?
    Tak.

    DPI to miara obrazu papierowego, a piksele to wielkość na ekranie.
    Wyobraź sobie, że piksel nie ma rozmiaru dopóki go nie wydrukujesz. A
    po wydruku nabierze takiego rozmiaru jaki mu ustawisz właśnie przez
    DPI. Im wyższe DPI tym mniejszy piksel na wydruku.
    300 dpi - piksel 25,4/300=0,084 mm.
    72 dpi - piksel 25,4/72=0,35 mm

    Paniatna?

    Teoretyczna rozdzielczość oka ludzkiego dla normalnej odległości
    oglądania to 0,1 mm

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-03-27 12:26:46
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    On 27 Mar, 14:15, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Nie.

    No to może mi ktoś podpowie jak
    mam wydrukować zdjęcie 10 na 15 cm przy 300 dpi,
    bo na serio coś ciężka mam z kumacją sterowania rozmiarem końcowego
    piksela
    za pomocą dpi,
    dzięki za cierpliwość,
    Mirek

  • 7. Data: 2011-03-27 12:57:53
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-27 14:26, ...:::fi$her:::... pisze:

> [...]
    > mam wydrukować zdjęcie 10 na 15 cm przy 300 dpi,
    > bo na serio coś ciężka mam z kumacją sterowania rozmiarem końcowego

    DPI oznacza dots per inch czyli pikseli na cal.
    Właściwie tylko piksele określają dokładnie wielkość zdjęcia. Dzięki DPI
    możesz policzyć, ile będzie miało zdjęcie "na papierze" przy określonym DPI.
    Do dobrego wydruku przyjmuje się te 300 dpi. To oznacza, że w każdym
    calu na papierze (2,54 cm) powinno być 300 pikseli. Czyli żebyś miał
    zdjęcie 1x1 cal (2,5x2,5 cm), musi mieć 300x300 pikseli.
    Skoro ma mieć 10x15 cm, trzeba przeliczyć na cale - 4x6 - i teraz na
    piksele przy 300 dpi, czyli 1200x1800 pikseli.
    Nie wiem, gdzie to chcesz drukować, ale na drukarkę biurową wystarczy
    spokojnie ze 200 dpi, czyli 800x1200 pikseli.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Żadna religia nie jest ważniejsza niż ludzkie szczęście."

  • 8. Data: 2011-03-27 13:06:31
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-27 14:26, ...:::fi$her:::... pisze:

    1. Zdjęcie musi być oryginalnie 300 dpi a nie 72 dpi powiększone do 300 dpi.

    Czyli jeśli masz plik 300 x 400 pikseli i go powiekszysz do 1200 x 1600
    to nadal bedzie miał fizycznie jakość tego mniejszego.

    2. Ilość pikseli na cal określa wielkość zdjęcia po wydruku na papierze,
    ekran komputera ma właśnie te 72 czy 96 dpi, jeśli na ekranie chcesz
    zobaczyć jaką bedzie mialo wielkość musisz wyświetlić 1:1 a nie jakieś
    dopasowanie do ekranu

    3. Im wiecej punków zmieścisz na jednym calu (czyli im wieksze dpi) ty
    więcej jest tam szczegółów, tym bardziej zdjęcie jest dokładne

    Jak chcesz to zrobić dobrze, zapytaj o sugerowaną rozdzielczość zdjęcia
    i jej się trzymaj, olej dpi skoro to takie trudne

  • 9. Data: 2011-03-27 13:08:15
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    > Nie wiem, gdzie to chcesz drukować, ale na drukarkę biurową wystarczy
    > spokojnie ze 200 dpi, czyli 800x1200 pikseli.
    No mi to by i wystarczyłai ta 72dpi tylko chodzi o przyjęcie fotki
    przez urząd bo do dzieciaka chcę też samemu zrobić
    do dowodu i mojej do legitymacji.
    A wydrukować to mam zamiar u fotografa albo w jakimś automacie,
    dzięki

    Mirek

  • 10. Data: 2011-03-27 13:18:55

    On 27 Mar, 15:06, boxfish <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czyli jeśli masz plik 300 x 400 pikseli i go powiekszysz do 1200 x 1600
    > to nadal bedzie miał fizycznie jakość tego mniejszego.

    tzn robie fotke w najwyższej rozdzielczości aparatu?
    aparat olympus 510 tj 3072x2304