    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: Wed, 20 Apr 2011 09:32:18 +0200

    W dniu 2011-04-19 12:00, Konrad L pisze:
    > - w przypadku 5d mk2 (przy dobrym obiektywie) bardzo szczegolowy obraz i
    > duzo mikrodetali. W przypadku 550d cos zrobili z matryca (jakies
    > odszumianie na poziomie zapisu do rawa czy co) i zamiast mikrodetali
    > jest papka nawet przy super ostrych obiektywach. W przypadku trawy czy
    > lisci, niby ogolne detale sa zachowane ale faktura lisci jest nieco
    > akwarelkowa. Do dla mnie to najwieksza wada 550d w zderzeniu z 5dmk2.
    > Niestety nie wiem czy juz w 500d bylo podobnie.

    I w 7D, i 60D. Canon ma obecnie wielką wtopę z cropami, ale na szczęście
    dla niego, mało kto zdaje sobie z tego sprawę i w ogóle to widzi.
    Szwankuje mu także dynamika, matryce Sonego (a więc Nikon i Pentax)
    poleciały z 1EV użytecznie (albo i więcej). Zresztą, z czułością jest
    też nie najlepiej.
    Ciekawe, czy wypuszczą matryce przełomowe względem swych obecnych, czy
    tak to sobie będzie latami pokutować jak swego czasu ignorowane mydełko
    aa w olku (który imo wykończyło 4/3).

    > - Kolejna wada... to winietowanie w przypadku pelnej klatki. Gdy
    > dzialalem glownie na cropie, nie wiedzialem co to winietowanie :)
    > Natomiast na 5dmk2 nawet w doskonalym 70-200 f4 L winietka daje sie we
    > znaki. (Choc to mozna w miare latwo korygowac)

    I bieda w rogach. Naprawdę trudno znaleźć szkło ff dające takie
    wyrównane ostrości na całym kadrze jak w cropach. Są dziedziny
    fotografii, gdzie jest to bardzo ważne (np. duże ujęcia składane z panoram).

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/