  • 1. Data: 2011-03-28 09:41:59
    Temat: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    Witam,

    Szukam polprofesjonalnej cyfrowej lustrzanki oraz obiektywu.
    Poczatkowo bylem zadowolony z amatorskiego 500D, ktory pozwalal mi sie
    oswajac z tematem DSLR, ale niestety juz go nie posiadam i chce
    zainwestowac w cos z wyzszej polki. Mysle nad pelna klatka, tylko czy
    to aby na pewno dobry wybor...
    Na poczatek do czego ma sluzyc aparat i obiektyw: zdjecia w glownej
    mierze lotnicze, wysokosc od 100 do maks. 2000 metrow, robione w
    sloneczny dzien, ale z reki w czasie lotu, wiec i ISO, i jasnosc
    obiektywu ma znaczenie. Zdjecia musza byc przede wszystkim ostre i
    umozliwiac spore powiekszenie przy wydruku (plakat). Na zestaw
    chcialbym przeznaczyc nie wiecej jak 10-11kPLN. Czy moze w tej cenie
    szukac slabszego body i lepszego obiektywu (zoom plus jakas stalka)?
    Powiedzcie czego szukac, na jakich modelach sie skupic, czy pelna
    klatka to wpakowanie sie w koszty, czy dobra inwestycja. Inwestycja,
    poniewaz czesc zdjec chcialbym sprzedac, a chcialbym tez, aby nabywca
    mogl ze zdjeciem zrobic cos wiecej niz tylko wyswietlic na monitorze.
    Wiem, ze podalem zbyt malo danych (i nie podalem konkretnych modeli) -
    mam nadzieje na Wasze wlasne pomysly :)
    Dzieki z gory za odpowiedzi!

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

  • 2. Data: 2011-03-28 11:23:45
    Temat: Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > chcialbym przeznaczyc nie wiecej jak 10-11kPLN. Czy moze w tej cenie
    > szukac slabszego body i lepszego obiektywu (zoom plus jakas stalka)?

    Gdybym mial wybierac - kupilbym Canona 550D lub 600D i obiektyw Canon
    100-400L (razem ~8000zl). Do tego jakis bardziej podstawowy obiektyw bez
    fajerwerków (bo z wysokosci 100m raczej duzo sie nie obejmie ogniskowymi
    100-400). Rozwazajac za i przeciw, przemysl równiez ta kwestie: w niepelnej
    klatce 400mm to ~640mm, wiec w praktyce masz 640mm w 18 megapikselach w
    bardzo dobrej jakosci. Jesli wybierzesz pelna klatke (celuje w 5D Mark II),
    to praktycznie cala kwote wydasz na body o rozdzielczosci 21mpix, ale nie
    zostanie kasy na obiektywy, które dorównaja tej jakosci.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjecia

  • 3. Data: 2011-03-29 01:25:00
    Od: M <m...@i...pl>

    > Jesli wybierzesz pelna klatke (celuje w 5D Mark II),
    > to praktycznie cala kwote wydasz na body o rozdzielczosci 21mpix, ale nie
    > zostanie kasy na obiektywy, ktore dorownaja tej jakosci.

    Kupowanie pelnej klatki do ww zastosowan IMHO jest bez sensu.
    Co chcesz z tej pelnej klatki wycisnac? Ladny bokeh blekitnego
    nieba ;) ?

  • 4. Data: 2011-03-29 11:21:38
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Do wyboru masz:
    Canon 5dmkII
    Nikon D700
    Sony A850
    Logiczny wydaje sie dla twoich zastosowan obiektyw zmiennoogniskowy. Nie mam
    pojecia, jaki... Ale moze byc wszystko od 16 do 200, albo i wiecej.

    W 10kzl zmiescic sie bedzie trudno...
    Blisko masz do D700+16-35VR lub 24-120VR ew. 28-300 VR
    W Canonie 5DmkII + 24-105VR lub 17-40
    W sony nie mam bladego.

    Nie wiem, jakie sa waruni przy zdjeciach z powietrza, ale aby wykorzystac w
    pelni 20MPX musisz miec raczej dobre warunki co do stabilnosci; VR jest
    jedynie pomoca. Kazda dzialka ISO takze bedzie pomocna.

    Za Canonem przemawia, ze masz troszke tansze szkla i 20MP.

    Za Nikonem nieco lepsze ISO i dostepnosc niezlego 28-300 (choc musisz
    sprawdzic, czy ci sie nada ze swoja jakoscia), lub dwóch pozostalych szkiel
    majacych tekka przewage z powodu VR (16-35) i nieco lepszym zakresem
    ogniskowych (24-120).

    Za sony, ze robilo najlepsze telewizory ;) (tak naprawde, to niewiele o tym
    aparacie wiem, poza tym, ze wiem tyle ile chce :) )

    Jezeli zdecydujesz sie na matryce z cropem, sytuacja bedzie o wiele
    ciekawsza, choc troche kosztem jakosci.

  • 5. Data: 2011-03-29 14:52:10
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 29 Mar, 13:21, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:

    > Jezeli zdecydujesz sie na matryce z cropem, sytuacja bedzie o wiele
    > ciekawsza, choc troche kosztem jakosci.

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi, mam wlasnie dylemat, bo wiem ze dalby
    rade nawet moj ś.p. 500D (ukradziony w srodku ciemnej dupy w
    poludniowym Maroko) z dobrym obiektywem. Z tego co sie dowiaduje, dla
    mnie przewaga pelnej klatki jest tylko i wylacznie mniejsze upakowanie
    pikseli na matrycy, co (jezeli dobrze rozumuje) przeklada sie na
    lepsza jakosc przy gorszych warunkach oswietlenia czy stabilnosci.
    Raczej zadnego obiektywu tele nie potrzebuje, fotografowac chcialbym
    architekture mala (np. pensjonat, hotel) z odleglosci 150-300m oraz
    troszke wieksza (typu elektrownia, autostrady). Lepiej jest mi
    podleciec blizej obiektu niz strzelac fote duzym zoomem, gdzie syf w
    powietrzu wplynie na kolor i ostrosc. Dlatego mysle predzej o stalce.
    Moze jakies rozwiazanie typu dobre body (tutaj mysle o 5Dmk2) i tani,
    staloogniskowy obiektyw do aparatow analogowych, albo dwa? Nawet chyba
    bez AF sie obejdzie. To nie jest ani fotografia sportowa, ani lotnicza
    (w sensie pokazy lotnicze) gdzie obiekty przesuwaja sie dynamicznie.
    Jakies dalej pomysly macie? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

  • 6. Data: 2011-04-18 20:47:53
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.03.2011 Barnaba <p...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > bez AF sie obejdzie. To nie jest ani fotografia sportowa, ani lotnicza
    > (w sensie pokazy lotnicze) gdzie obiekty przesuwaja sie dynamicznie.

    5dmk2 + 50/1.4 na autostradę i 100/2 na pensjonaty :).
    Dla 100mm masz kąt widzenia ~20 stopni , co daje z 300m około 70-80m,
    na pensjonat starczy, na 50mm masz ~40 stopni, nie wiem ile chcesz tej
    autostrady - możesz lepiej 35, 28mm? Wrzuć przykładowy kadr co na niej
    ma być. Jasne szkło pozwoli użyć krótkich czasów - olej stabilizację,
    może jej w powietrzu brakować i tak, lepiej iso (5-tce nie brak) i jasne
    szkło. Dla 50-100mm bez statywu potrzebujesz minimum 1/50 i 1/100 a może
    i krócej (nie wiem czym latasz) to wymaga sporo światła.

    Wszystko co wymieniłem razem zmieści się w tych pieniądzach. Za fullframe przemawia
    też spory DR którego w upakowanych pixlach nie uświadczysz. A 22mpix
    da Ci głównie zapas na przykadrowanie - nie wiem czym tam latasz, ale
    domniemam że na foto nie masz zbyt dużo czasu bo musisz zająć się bardziej
    samym lotem i wtedy zapas mpx może być zbawienny.
    5d i 50mm mam osobiście, setki używałem. Zooma nie kupuj - ciemno i ciężkie,
    nie przyda się. Nie poradzę ze sony/nikon nie mam doświadczenia, może
    ktoś podrzuci ekwiwalenty z innej stajni.

  • 7. Data: 2011-04-19 06:42:29
    Od: "Adam Z." <m...@g...com>

    > Wszystko co wymieniłem razem zmieści się w tych pieniądzach. Za fullframe przemawia
    > też spory DR którego w upakowanych pixlach nie uświadczysz.

    http://www.dxomark.com/index.php/en/Camera-Sensor/Co
    mpare/Compare-sensors/%28appareil1%29/676|0/%28appar
    eil2%29/483|0/%28onglet%29/0/%28brand%29/Pentax/%28b
    rand2%29/Canon

    Pentax ma trochę fajnych i lekkich stałek.
    Jak się ktoś nie boi "egzotycznej" na naszym rynku marki to tym też da
    się zdjęcia robić. :-)

  • 8. Data: 2011-04-19 10:00:40
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Mam dostep do 5d mk2 i 550d. Nie robie zdjec takich jak Ty ale
    przychodza mi na mysl pewne + i - obu aparatow czy ogolnie zestawow w
    Twoim zastosowaniu.

    - w przypadku 5d mk2 (przy dobrym obiektywie) bardzo szczegolowy obraz i
    duzo mikrodetali. W przypadku 550d cos zrobili z matryca (jakies
    odszumianie na poziomie zapisu do rawa czy co) i zamiast mikrodetali
    jest papka nawet przy super ostrych obiektywach. W przypadku trawy czy
    lisci, niby ogolne detale sa zachowane ale faktura lisci jest nieco
    akwarelkowa. Do dla mnie to najwieksza wada 550d w zderzeniu z 5dmk2.
    Niestety nie wiem czy juz w 500d bylo podobnie.

    - lepsza jakos zdjec na wysokim iso w stosunku do 550d, jednak tak na
    prawde szalu nie ma i roznica nie jest jakas gigantyczna.

    - nie wiem czy przy takiej fotografii brakuje ogniskowej? Ale zakladajac
    ze tak - to chyba sporo traci sie na pelnej klatce :) Zeby to nadrobic
    to trzeba liczyc sie po pierwsze z duzo wiekszymi wydatkami na dluzsze
    szkla, a po drugie CIEZAR tych "lunet" zaczyna robic sie meczacy :)

    - Kolejna wada... to winietowanie w przypadku pelnej klatki. Gdy
    dzialalem glownie na cropie, nie wiedzialem co to winietowanie :)
    Natomiast na 5dmk2 nawet w doskonalym 70-200 f4 L winietka daje sie we
    znaki. (Choc to mozna w miare latwo korygowac)

    I to chyba wszytsko co przychodzi mi do glowy :)

    Pozdr.

  • 9. Data: 2011-04-19 10:31:28
    Od: " " <h...@g...pl>

    Ja zwróciłbym uwagę na aparat Pentax K-5 Nie jest to
    pełna klatka. Stabilizacja w korpusie, uszczelniona obudowa i możliwość
    zakładania starszych i tańszych stałoogniskowych obiektywów innych
    producentów.Swietne zdjęcia na wysokich ISO. Wspaniały aparat.

    Halon

  • 10. Data: 2011-04-19 11:12:52
    Temat: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 19.04.2011 12:31, h...@g...pl wrote:
> [...]
    > zakładania starszych i tańszych stałoogniskowych obiektywów innych
    > producentów.Swietne zdjęcia na wysokich ISO. Wspaniały aparat.

    - Jaki kupić aparat, chcę mieć 11 klatek na sekundę i pełną klatkę?
    - Kup Pentaksa.

    - Mam dużo szkieł od analogowego Canona, jaki aparat kupić?
    - Kup Pentaksa.

    - Potrzebuję aparatu wielkoformatowego z czołówką, co kupić?
    - Kup Pentaksa.

    I to jest mantra. O co się człowiek nie spyta zaraz wyskakuje jakiś z
    Pentaksem. Niezależnie jakie cechy ma mieć aparat, to zaraz znajdzie się
    z 5 radzących kupić Pentaksa. Ja wiem, że niektórzy lubią dzielić
    nieszczęścia z innymi, i jak ktoś się wpakował już w Pentaksa to szuka
    następnych. Co ciekawsze na ulicy 1 aparat na 100 to Pentax (co zgadza
    się z danymi za zeszły rok, Pentax ma całe 1,5% rynku), za to na forach
    pełno wypowiedzi Pentaksiarzy. Na początku to irytowało, potem było
    śmieszne, teraz to już jest żałosne.

    --
    http://szumofob.eu