  • 61. Data: 2011-04-25 08:43:05
    Temat: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-25 01:27, dominik pisze:

    > W każdym razie w sony też się da. O olku wspominałem, bo w 4/3 działa to
    > identycznie jak w pentaksie, a system nie jest aż tak bardzo egzotyczny.

    A jak się Sony zachowuje z taka przejściówką po włożeniu obiektywu bez
    elektroniki informujacej o ogniskowej (np. obiektywy M42)? Pentax po
    stwierdzeniu, ze obiektyw nie przekazuje danych o ogniskowej pyta o
    ogniskową. Czy przejściówka powoduje, ze Sony też zaczyna pytać? Bo
    tylko to, albo możliwość ustawienia na przejściówce ogniskowej
    podłączanego do niej obiektywu (osobiście wątpię aby dało się to łatwo
    zrealizować) umożliwi pełną funkcjonalność stabilizacji z manualnymi
    obiektywami bez elektroniki. Chyba, ze trzeba do każdej ogniskowej
    oddzielną specjalną przejściówkę kupować - co nie wydaje się rozsądnym
    rozwiązaniem.

    > Widzisz, jak sam potwierdzasz tu stabilizacja tak się nie przyda, mówiąc o
    > niej więc miałeś coś innego na myśli, np zdjęcia portretowe? :)

    A gdzie pisałem, ze tylko makro robię? Akurat portretów prawie nie
    robię, ale trochę zdjęć we wnętrzach przy świetle zastanym wykonuję i
    wtedy stabilizacja się przydaje.

    > Nie miałbyś tej tezy, gdybyś napisał zgodnie z prawdą pełną informację, że
    > k-x to jeden z kilku aparatów z tą matrycą, a wtedy by wychodziło, że
    > wszystkie mają najlepszą, a kupujący wcale nie mają jakiegoś argumentu do
    > kupna akurat pentaksa. Tylko o to chodziło.

    Skoro sugerujesz, że nie napisałem zgodnie z prawdą - wskaż konkretne
    miejsce, w ktorym napisałem nieprawdę. Bo w przeciwnym razie pozostanie
    mi traktować Twoją wypowiedź jako insynuację - a tego bardzo nie lubię.

    > Uwaga 2: nie będę z Tobą dyskutował, jeśli jakiekolwiek niezrozumienie
    > będziesz przerzucał na rozmówcę. Komunikacja to obustronna wymiana
    > informacji, a jakaś etykieta zobowiązuje, czy kiedykolwiek komuś
    > powiedziałeś, że nie słucha z zrozumieniem? Byłeś pewny, że powiedziałeś
    > wszystko i jasno? To tylko dygresja.

    Jeśli sugerujesz, że napisałem nieprawdę to możliwości są trzy - albo
    faktycznie napisałem - i wtedy wskaż dokładnie które moje słowa były
    nieprawdziwe, albo nie zrozumiałeś mojego tekstu, albo sam świadomie
    insynuujesz. Ponieważ nie posądzam Cię o to ostatnie a nie spodziewam
    się, by w mojej wypowiedzi znajdowały się stwierdzenia nieprawdziwe -
    pozostaje niezrozumienie tekstu. Albo więc wskaż moje słowa niezgodne z
    prawdą, albo pozostanie Ci odszczekać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 62. Data: 2011-04-25 12:10:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-04-25 10:43, Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > elektroniki. Chyba, ze trzeba do każdej ogniskowej oddzielną specjalną
    > przejściówkę kupować - co nie wydaje się rozsądnym rozwiązaniem.

    Są przejściówki z dipami i zaprogramowane na stałe. Sony to jednak nie
    pentaks i popularność tych przejściówek jest i tak znikoma, bo to nie
    target, gdzie każdy ma sporo starych szkieł.

    > A gdzie pisałem, ze tylko makro robię? Akurat portretów prawie nie robię,
    > ale trochę zdjęć we wnętrzach przy świetle zastanym wykonuję i wtedy
    > stabilizacja się przydaje.

    Owszem, ale to tylko przy stałkach (tylko bo to jedyna różnica co do
    stabilizowanych systemów).

    > Skoro sugerujesz, że nie napisałem zgodnie z prawdą - wskaż konkretne
    > miejsce, w ktorym napisałem nieprawdę. Bo w przeciwnym razie pozostanie mi
    > traktować Twoją wypowiedź jako insynuację - a tego bardzo nie lubię.

    Nie mam ochoty łapać się za konkretne słówka i schodzić na temat tego, jak
    daną wypowiedź można zinterpretować i kto co sobie myślał. Przyczepiłem
    się tego tylko dlatego, że napisałeś to w sposób który sugeruje, że k-x
    miał jakieś fory naprzeciw reszcie, a nie brzmi to tak słodko, gdy się
    doprecyzuje.

> [...]
    > niezrozumienie tekstu. Albo więc wskaż moje słowa niezgodne z prawdą, albo

    Tak jak wspominałem wyżej nie mam ochoty bawić się w rozstrząsanie każdego
    słowa, obrażanie się i dyskusje poza tematem właściwym. Doprecyzowałem
    Twoją informację, bo w takiej postaci raczej na pewno wprowadzi większość
    w błąd, chociaż w specyficznym zrozumieniu konkretnych słów jest
    prawdziwa, choć niepełna. Nie zgadzasz się z tym doprecyzowaniem czy
    jednak wolisz się obrażać, krzyczeć zdrada i w takiej atmosferze kończyć
    wątek?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 63. Data: 2011-04-25 21:12:03
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-25 14:10, dominik pisze:

> [...]
    > prawdziwa, choć niepełna. Nie zgadzasz się z tym doprecyzowaniem czy
    > jednak wolisz się obrażać, krzyczeć zdrada i w takiej atmosferze kończyć

    Krzyczeć 'zdrada' nie będę, ale na kontynuowanie dyskusji w takiej
    atmosferze chęć straciłem. Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)