  • 11. Data: 2011-04-19 12:37:26
    Temat: Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    h...@g...pl wrote in <news:iojoa0$s9o$1@inews.gazeta.pl>
    > możliwość zakładania starszych i tańszych stałoogniskowych
    > obiektywów innych producentów.

    Canon tez to umozliwia (tylko chip Dandelion wymagany jest do uzyskania
    potwierdzania ostrosci).
    http://greenshadow.wordpress.com/2007/11/07/33/
    Using Manual Focus Lenses on Canon EOS bodies
    www.bobatkins.com/photography/eosfaq/manual_focus_EO
    S.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 12. Data: 2011-04-19 13:04:02
    Temat: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    >I to jest mantra. O co się człowiek nie spyta zaraz wyskakuje jakiś z
    >Pentaksem. Niezależnie jakie cechy ma mieć aparat, to zaraz znajdzie się
    >z 5 radzących kupić Pentaksa. Ja wiem, że niektórzy lubią dzielić
    >nieszczęścia z innymi, i jak ktoś się wpakował już w Pentaksa to szuka
    >następnych. Co ciekawsze na ulicy 1 aparat na 100 to Pentax (co zgadza
    >się z danymi za zeszły rok, Pentax ma całe 1,5% rynku), za to na forach
    >pełno wypowiedzi Pentaksiarzy. Na początku to irytowało, potem było
    >śmieszne, teraz to już jest żałosne.

    Pomijajac wiele racji, ktore napisales, to jednak maluch kiedys tez byl
    najbardziej popularnym samochodem, ale wcale nie najlepszym, wiec
    jesli 45% ludzi biega z Canonami, 45% z Nikonami, a pozostale 10%
    z innymi markami, czy jest to dowod na to, ze Canony i Nikony sa najlepsze?
    No, moze i w tym przypadku i sa, ale generalnie nie trafiaja do mnie argumenty typu
    - produkt niszowy to slaby (uogolniajac)

    Jak dla mnie kazdy kij ma 2 konce, zalezy na ktory patrzysz.

  • 13. Data: 2011-04-19 15:31:01
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-19 13:12, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > się z danymi za zeszły rok, Pentax ma całe 1,5% rynku), za to na forach
    > pełno wypowiedzi Pentaksiarzy. Na początku to irytowało, potem było

    Żałosne są takie wypowiedzi jak ta Twoja. Osobiście siedzę w systemie
    Pentaxa i wcale nie uważam tego za nieszczęście - co więcej, gdybym
    teraz pozbył się kompletu sprzętu i miał budować system od początku, to
    prawdopodobnie znów na Pentaxie by się skończyło. Że Pentax ma niewielki
    procent rynku - fakt, wynika to z dość niezrozumiałej polityki
    marketingowej tej firmy która powodowała, że przez wiele lat traciła ona
    systematycznie pozycję rynkową którą kiedyś (ok. 25 lat temu) miała
    bardzo wysoką (wydaje się że ostatnio pomału zaczyna znów tę pozycję
    pomału odzyskiwać - przynajmniej na polskim rynku Pentax który jeszcze
    kilka lat temu wydawał się systemem zupełnie egzotycznym dzięki
    wprowadzeniu paru udanych modeli zaczyna stopniowo odzyskiwać
    popularność). Oczywiście nikt rozsądny nie będzie twierdził, że Pentax
    jest idealnym systemem dla każdego - jak i wszystkie inne systemy ma on
    zarówno swoje zalety i wady, ale w wielu przypadkach wydaje się być
    rozsądną, wartą rozważenia alternatywą - nic więc dziwnego, ze jest
    często polecany - również osobom, które pod wpływem reklam chciałyby
    kupić Canona, Nikona czy Sony.
    Oczywiście da się odnaleźć przykłady rad zupełnie bezsensownych
    (niestety to juz cecha Internetu, że wielu nieodpowiedzialnych ludzi
    zaśmieca go wypisując głupoty), ale nie odnoszę wrażenia aby ilość
    bezsensownych doradzeń była w przypadku Pentaxa większa niż w przypadku
    innych systemów.

    Akurat rada z K-5 była o tyle sensowna, że pod względem jakości matrycy
    jest on porównywalny z aparatami 'full-frame' więc jeśli ktoś myśli u FF
    ze względu na jakość matrycy, to może powinien się również K-5 przyjrzeć
    - może się to skończyć tak, ze oszczędzi sporo pieniedzy i parę kg do
    dźwigania w ciężarze korpusu oraz optyki do niego. Oczywiście należy
    odróżniać 'może się skończyć' od 'skończy się' - bo poza jakością
    matrycy FF różni się od APSC jeszcze kilkoma cechami, które dla
    kupującego mogą mieć istotne znaczenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2011-04-19 15:41:55
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-19 14:37, astro pisze:

> [...]
    > potwierdzania ostrosci).
    > http://greenshadow.wordpress.com/2007/11/07/33/
    > Using Manual Focus Lenses on Canon EOS bodies

    Różnica jest taka, że do Canona manualne obiektywy podłączysz tylko
    przez przejściówkę (praktycznie oznacza to najczęściej przyłączanie
    obiektywów M42), do Pentaxa wprawdzie obiektywy M42 też wymagają
    przejściówki, ale całe mnóstwo obiektywów manualnych z bagnetem K i
    pochodnymi (a był to kiedyś bardzo popularny system) podłączasz
    bezpośrednio - i masz możliwość sterowania przysłoną z korpusu.
    Dandelion zapewni w Canonie potwierdzanie ostrości (w Pentaxie jest to
    od razu bez konieczności stosowania żadnych chipów w przejściówce), ale
    nie załatwi sterowania przez korpus przysłoną.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2011-04-19 17:06:18
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 19.04.2011 Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał/a:

> [...]
    > od razu bez konieczności stosowania żadnych chipów w przejściówce), ale
    > nie załatwi sterowania przez korpus przysłoną.

    Tylko szukanie tych szkieł w dobrym stanie to nie takie chop siup, o ile
    masz ich zestaw to nie problem. Za to wchodzenie w mało popoularny to
    same wady pozajakościowe: trudniej kupić, trudniej sprzedać, trudniej
    wymienić się osprzętem ze znajomymi (szkła, baterie, lampy, piloty itd) to
    np w moim gronie ładnie krąży i się uzupełniamy.

  • 16. Data: 2011-04-19 17:07:16
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 19.04.2011 17:31, Marek Wyszomirski wrote:

    > Żałosne są takie wypowiedzi jak ta Twoja. Osobiście siedzę w systemie
    > Pentaxa i wcale nie uważam tego za nieszczęście - co więcej, gdybym

    Wytłumacz mi w takim razie dlaczego tak wiele jest wypowiedzi - kup
    Pentaksa, niezależnie o co ktoś pyta? Nie ma materiału w sieci z opisem
    jakiegoś aparatu, gdzie nie pojawi się zaraz kilku użytkowników Pentaksa
    z tekstami, że lepiej kupić ich markę. To nie jest, że raz się tak
    zdarzyło, to jest ciągłe. Czy to będą optyczne, czy portale
    ogólnotematyczne. Wszędzie jest nadreprezentacja wypowiedzi użytkowników
    P. Jak katarynki powtarzają kupujcie Pentaksy, kupujcie Pentaksy. W
    dodatku dowolny test i jeśli padnie choć jedno negatywne słowo, to jest
    atak na testującego. Zwolennicy żadnej innej marki nie są tak napastliwi
    i nie pojawiają się takimi chmarami, a biorąc pod uwagę popularność to
    jest co najmniej dziwne. Na 50 komentarzy użytkowników, wypowiedzi P.
    powinno być 2 - 3 statystycznie. Jest 10 razy więcej. W dodatku są to
    zwykle wyznania wiary, a nie coś merytorycznego. Nie mów, że to jest
    normalne, bo nie jest.

    > teraz pozbył się kompletu sprzętu i miał budować system od początku, to
    > prawdopodobnie znów na Pentaxie by się skończyło. Że Pentax ma niewielki
    > procent rynku - fakt, wynika to z dość niezrozumiałej polityki

    Akurat w 2009 Pentax miał 1,7% rynku, więc spadek jest spadek do 1,5%.
    Pentax stał się mało popularnym systemem już w czasach analogowych. A
    polityka marketingowa jest taka, że musimy mieć lustrzanki, żeby
    sprzedawać kompakty. Dorzuci się w Japonii trochę sprzętu dla
    gadżeciarzy i jakoś się kręci. Liczyli pewnie na sprzedanie wszystkiego
    Samsungowi, ale się nie udało.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 17. Data: 2011-04-19 17:11:56
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 19/04/2011 18:07, b...@n...pl wrote:

> [...]
    > powinno być 2 - 3 statystycznie. Jest 10 razy więcej. W dodatku są to
    > zwykle wyznania wiary, a nie coś merytorycznego. Nie mów, że to jest

    Że się tak wtrącę w temat - mówi ci coś firma Apple? To kup Maca!

    Kamil

  • 18. Data: 2011-04-19 17:26:51
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 19, 1:07 pm, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

> [...]
    > og lnotematyczne. Wsz dzie jest nadreprezentacja wypowiedzi u ytkownik w
    > P. Jak katarynki powtarzaj kupujcie Pentaksy, kupujcie Pentaksy. W
    > dodatku dowolny test i je li padnie cho jedno negatywne s owo, to jest
    > atak na testuj cego. Zwolennicy adnej innej marki nie s tak napastliwi
    > i nie pojawiaj si takimi chmarami, a bior c pod uwag popularno to
    > jest co najmniej dziwne. Na 50 komentarzy u ytkownik w, wypowiedzi P.
    > powinno by 2 - 3 statystycznie. Jest 10 razy wi cej. W dodatku s to
    > zwykle wyznania wiary, a nie co merytorycznego. Nie m w, e to jest

    Masz absolutna racje, ze normalne to nie jest.
    Pentaxa kupuja tacy, ktorzy licza na zastosowanie starych obiektywow,
    bo nie stac ich na nowe.
    Do tego dorabiaja sobie filozofie i sie z nia obnosza i wciskaja kit.
    Juz nawet slyszalem, ze petax to aparat z dusza.
    Czego sie to nie wymysli, zeby sie dowartosciowac?

    > Akurat w 2009 Pentax mia 1,7% rynku, wi c spadek jest spadek do 1,5%.
    > Pentax sta si ma o popularnym systemem ju w czasach analogowych. A
    > polityka marketingowa jest taka, e musimy mie lustrzanki, eby
    > sprzedawa kompakty. Dorzuci si w Japonii troch sprz tu dla
    > gad eciarzy i jako si kr ci. Liczyli pewnie na sprzedanie wszystkiego
    > Samsungowi, ale si nie uda o.

    Uwazaj, bo za ujawnianie bredni, wyszomirski cie ulokuje w KF.

    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 19. Data: 2011-04-19 17:31:42
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 19, 1:06 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-with-...@media-
    lab.com.pl> wrote:

> [...]
    > wymienić się osprzętem ze znajomymi (szkła, baterie, lampy, piloty itd) to
    > np w moim gronie ładnie krąży i się uzupełniamy.

    "Wyszomirskie" musza kupowac to co tanie i szukac obiektywow wsrod
    staroci.

  • 20. Data: 2011-04-19 17:44:49
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-19 19:06, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > wymienić się osprzętem ze znajomymi (szkła, baterie, lampy, piloty itd) to
    > np w moim gronie ładnie krąży i się uzupełniamy.

    Dlatego jak już pisałem w tym wątku przed podjeciem świadomej decyzji o
    wyborze sprzętu powinno sie rozważyć wszelkie 'za' i 'przeciw'.
    Niewątpliwie najwięcej jest na rynku obiektywów AF i akcesoriów do
    Canona i Nikona - bo to najpopularniejsze systemy. Ale - trzeba sobie
    zadać pytanie - czy to, ze na rynku jest dostepnych 70 obiektywów do
    danego systemu ma dla mnei znaczenie? Ile z nich (i jakie) będę chciał
    kupić? czy będę musiał kupić natychmiast w sklepie w moim mieście, czy
    będę mógł kupić wysyłkowo i ewentualnie poczekać kilka tygodni na
    możliwość zakupienia w dobrej cenie w sklepie z dobrymi referencjami?
    I - oczywiście nie wykluczam, że u części potencjalnych kupujących z
    odpowiedzi na te pytania może wynikać wskazanie do odpuszczenia sobie
    Pentaxa. Ale powinna to być decyzja świadoma a nie powstała w wyniku
    kierowania sie owczym pędem 'bo ma być Canon albo Nikon'.
    Dodam jeszcze, ze dostępność obiektywów do Pentaxa w ciągu ostatnich
    kilku lat trochę się poprawiła i właściwie może z wyjątkiem długich
    teleobiektywów z którymi nadal jest problem wszystko daje się kupić
    (choć nie zawsze 'od ręki' - często trzeba poszukać trochę dłużej niż w
    przypadku Nikona czy Canona). Z drugiej strony np. dla serii
    stałoogniskowych 'Limitedów' trudno znaleźć odpowiedniki w innych
    systemach. A zainteresowany musi sam podjąć decyzję czy jest to dla
    niego ważne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)