  • Data: 2013-02-14 11:28:23
    Temat: Re: PWM, masa cyfrowa i masa analogowa
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:kfh9ec$cr4$1@mx1.internetia.pl...

    > W wyniku przepływu tych prądów - na ścieżkach "masy cyfrowej" powstają
    > spadki napięć, ale dla ciebie są one nieistotne, jeśli połączysz masę
    > analogową jednym połączeniem z "punktem centralnym" masy cyfrowej.

    Połączenie masy cyfrowej (DGND) i analogowej (AGND) w jednym punkcie
    załatwia tylko to, że spadki napięć na DGND są nieistotne tylko w sensie nie
    wywoływania przez nie prądów płynących po AGND czyli nie zakłócania pracy
    układów analogowych.
    Ale przy przesyłaniu jakiegokolwiek sygnału między DGND i AGND spadki napięć
    na DGND pojawiają się bezpośrednio w tym sygnale, gdy jest on odczytywany
    względem AGND (na C podłączonym do DGND będzie występował ten sam sygnał co
    na DGND będący wynikiem spadków napięć na DGND). Dlatego przy przesyłaniu
    sygnałów miedzy częścią D i A należy wziąć to pod uwagę.

    > Po co transoptor/transformator? po prostu używasz dalej tego sygnału z
    > kondensatora na filtrze RC (bez "jego masy") jako sygnału już analogowego.
    > Sygnał jest ładny analogowy i jest brany względem "punktu centralnego"
    > łączącego obie masy.

    Ponieważ, jak pisałem, ten sygnał brany względem punktu centralnego wcale
    nie jest ładny analogowy, tylko zawiera w sobie wszystkie śmieci z DGND
    przepuściłbym go przez jeszcze jeden filtr RC, ale z C połączonym do AGND.
    A tak na prawdę to zależnie od odległości częstotliwości PWM od
    częstotliwości użytecznego sygnału wyjściowego być może zrobiłbym dwa ogniwa
    RC na DGND i potem jedno względem AGND. Chodzi o to, aby w oparciu o masę
    cyfrową pozbyć się PWM z sygnału, aby nie wpuszczać go do masy analogowej, a
    następnie pozbyć się zakłóceń z masy cyfrowej względem analogowej.
    Po jednym RC na C będzie jeszcze duży sygnał z tego PWM, chyba, że PWM na
    znacznie wyższej częstotliwości niż sygnał wyjściowy.
    Czasem może się okazać, że filtry LC byłyby konieczne.

    > Akcje w separowanie galwaniczne mas itp mógłbyś chcieć robić, gdybyś miał
    > całe stado sygnałów analogowych wchodzących i wychodzących z modułu
    > cyfrowego, i chciał walczyć o brak przesłuchów między nimi.

    Przy całym stadzie sygnałów może się okazać, że zastosowanie jednej masy
    (ale koniecznie w formie ciągłej powierzchni, a nie ścieżek) będzie dobrym
    rozwiązaniem przy zachowaniu odpowiedniej separacji (nie galwanicznej tylko
    w cm) między częścią D i A urządzenia.
    P.G.