  • Data: 2016-07-12 21:03:40
    Temat: Re: Overmax Camspot 4.1 - dziwne kolory
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-12 o 12:28, yabba pisze:

    > Może to też być filtr, ale wtedy kolory są bardziej nasycone a nie blade.
    > Czy możesz zdjąć obiektyw i zobaczyć czy filtr się porusza?

    Obawiam się, że rozkręcenie kamery może się skończyć utratą gwarancji, a
    tego w obliczu obecnej sytuacji wolałbym nie ryzykować.

    > Zmmiana pomiędzy obrazem kolorowym i monochromatycznym ie zalezy wprost od
    > położenia filtru. Robi to elektronika kamery. Filtr może być zacięty w
    > jednej pozycji, a nadal będzie miał przełączanie mono-kolor, ale oczywiście
    > wtedy w trybie nocnym będzie gorsza czułość.

    Hmm... Jeśli faktycznie to jest przyczyną, to najpewniej zaciął się w
    pozycji charakterystycznej dla trybu nocnego, bo właśnie w tym trybie
    obraz wygląda normalnie i nie zauważyłem żadnego spadku czułości.
    BTW ten mechanizm poruszający filtrem bywa delikatnym elementem, czy
    raczej to prosta i toporna konstrukcja, mogąca działać latami?