    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Thu, 17 Aug 2017 14:34:14 +0200
    <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl> <omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
    <ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
    <omnirv$u6f$1@node1.news.atman.pl> <ompcn1$mpd$1@node1.news.atman.pl>
    <ompi04$rq3$1@node1.news.atman.pl> <ompo7s$288$1@node1.news.atman.pl>
    <omq68m$gb8$1@node1.news.atman.pl>
    <5991722d$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <omso3p$qpp$1@node2.news.atman.pl>
    <5991fe00$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <omuam7$guc$1@node1.news.atman.pl>
    <enylh2uqmpug.rd2xmkdo11xt$.dlg@40tude.net>
    <on1e4o$irc$1@node1.news.atman.pl>
    <1un67tqo7o3eo$.uaqn5lgimzor$.dlg@40tude.net>
    <on21tf$o80$1@node2.news.atman.pl>
    <599553cf$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-08-17 o 10:29, J.F. pisze:

    > Szczegolnie jak sie juz nie chciala wysilac na eksport, a krajowy rynek
    > sie kurczyl.

    Na eksport to trzeba było mieć towar sporo lepszy niż na rynek krajowy.
    Nie każdy zakład miał takie możliwości techniczne.

    > Byc moze. No ale dziwisz sie klientowi, ze woli TV z pilotem ?
    >
    > Wiec ja bym sie skupil na tym, ze niektore mialy, i z tych fabryka mogla
    > zyc.

    Coś im to skupienie nie bardzo wyszło.

    > A nie wygladal.
    > Czyli to nie wyglad spowodowal upadek :-)

    Na pewno nie twierdze że tylko wygląd to spowodował.

    > Wybralismy niektore do produkcji w PRL, byc moze licencje kupilismy, i
    > robilismy uklady, a potem je uzywalismy w TV.
    > Tylko one nie zawsze wytrzymywaly.
    > I nie wiem - jakosc gorsza, czy wieksze kineskopy przekraczaly
    > mozliwosci, a wyboru nie ma, czy zachod w miedzyczaie ulepszyl, a my nie
    > - dosc, ze klient pamietal, ze to sie czasem psuje.
    > No coz, przynajmniej naprawa byla tania.
    > Ja kupilem jakis no-name, pare lat wytrzymal, az mu sie kineskop spalil.

    Nie wiem jak ze scalakami ale mam orientację jak jest z mechaniką.
    Kupujesz tłocznie i robisz jakiś element, co ileś tysięcy wymieniasz
    matryce bo jest rozklepana i elementy nie trzymają wymiaru.

    Ale jakiś domorosły racjonalizator proponuje robić dwa razy więcej
    między wymiana matrycy. Ewidentne oszczędności i ewidentny spadek
    reputacji bo klient widzi że kupiona część nie trzyma wymiaru.

    Stawiał bym że w elektronicy działało to podobnie.

    > Czyli marka byla ceniona :-)
    > Takze przez klientow, wbrew temu, co piszesz :-)

    Nie była ceniona, powstała i zniknęła w latach sześćdziesiątych.
    A cwaniaki jadą na nostalgii.
    Żeby było śmieszniej to te nowe "Junaki" najpierw były Koreańskie
    a teraz są Chińskie.