eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRL › Re: Osobowy diesel w PRL
  • Data: 2017-08-17 14:17:50
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-08-17 o 12:37, T. pisze:
    >>
    >> Tylko dlatego że obecnej praktycznie nie ma.
    >> Jeśli chodzi o przemysł to byliśmy potentatem w obróbce skrawaniem.
    >> Nawet USA nie miało tyle tokarek co my.
    >> I po zmianie ustroju te tokarki poszły na złom, były niepotrzebne.
    >> W cywilizowanym kraju robiło się odkuwkę którą potem się szlifowało.
    >> Do huty wracało 5% materiału po takiej obróbce.
    >> A u nas się toczyło w efekcie czego do huty wracało 70% materiału.
    >> Ale w ilości tokarek byliśmy bez wątpienia światowym potentatem. :-)
    >>
    > Podobnie było z transportem kolejowym - byliśmy potentatem na skalę
    > europejską. Z dwóch przyczyn - fabryki i fabryczki powstawały tam, gdzie
    > poleciał palec jakiegoś towarzysza (dokładnie jak na filmie Poszukiwany,
    > poszukiwana), a nie tam, gdzie to było racjonalne. I po drugie - nie
    > było rozwiniętego transportu samochodowego.

    Był nakaz korzystania z PKP.
    Jak firma wysłała samochód w trasę to musiała mieć podkładkę
    że PKP nie może zrealizować tego transportu.
    Jak przestał obowiązywać to PKP znalazło się pod kreską.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: