eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran SnowRe: Opony Kormoran Snow
  • Data: 2019-02-08 10:29:25
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q3i1fu$nnd$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-02-07 o 09:51, J.F. pisze:
    >>> Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki.
    >
    >> Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.

    >Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę,
    >to wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe
    >bezużytecznymi.

    IMO - nie jest tak zle. Zobacz np ... mam nadzieje, ze to benzyna

    http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Nissan-Qashqa
    i-1.6-DIG-T-163-KM-120-kW.png

    90% momentu max masz w zakresie 2200-5100 rpm.
    Zaryzykowalbym nawet ze juz od 2000 moment jest duzy.

    ale spojrz na moc - przy 2000 mamy polowe tego co przy 5000.
    Oplaca sie zredukowac.

    W typowym TD wygladalo o jakos tak
    http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Volkswagen-Pa
    ssat-2.0-TDI-240-KM-176-kW%20(2).png

    moc bardziej wyrownana, ale IMO trudno powiedziec - dlatego, ze dół
    mocny, czy dlatego ze góra słaba :-)

    A i tak przy 1800 rpm masz ledwie 120KM, przy 3000 jest konikow 200.

    ale sa jakies dziwne diesle ... hm, a moze złe hamownie ?
    http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Mercedes-E-W2
    13-220-2.0-CDI-195-KM-143-kW.png

    i dziwne benzynki
    http://vtech.pl/katalog/logo/Chip-tuning-Audi-A5-2.0
    -TFSI-252KM-185kW.png

    >> Ogolnie benzynka ma dosc spory.

    >No nie wiem. W epoce turbo-benzynowych jakoś tego nie potrafię sobie
    >wyobrazić. Oczywiście nie jeździłem wszystkimi możliwymi autami. Ale

    spojrz na ten TFSI - od 2200 do 6400 - prawie 3x.
    Diesel tyle nie osiaga :-)

    >nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na
    >czas napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.

    Nie mowie nie - ale 3000 w benzynie, to jak 2000 w dieslu.

    >>> Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot.
    >> 2.0 ?
    >Tak. W dodatku najwyższy model.

    Ten silnik potrafi :-)

    >> Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)
    >To wcale tak nie wyglądało.

    Jakos tak zapamietalem - 180 bardzo glosno, 100 - tez bardzo glosno
    :-)

    >>> W Mercu prawie kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki
    >>> było słychać o wiele głośniej :-)
    >
    >> To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.

    >Tego nie zauważyłem. Ahhh. bo tam był nie tyle szyber, co metalowy.
    >Może miało to znaczenie.

    Raczej nie. Po prostu samochod szumi, i przez kazda dziure szum wnika.

    >>> Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy
    >>> suchym asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z
    >>> wyjątkiem ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
    >
    >> No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)

    >A czy nie mantrowałem o tym, że dobre opony mają znaczenie?

    Ale przy oszczedniejszym silniku ma mniejsze znaczenie :-)

    >> Ile tam masz - 300KM ?
    >> Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
    >
    >> Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche
    >> wplywa na czas 0-100.

    >Nie ślizgają się ani trochę. Mam w kabinie komunikat o zadziałaniu,
    >choćby w minimalnym systemów.

    Moze masz dobra elektronike i ogranicza,
    a moze jedynke tak dobrana, ze do tych 50 starcza i moment na kolach
    jest w sam raz ... przy dobrych oponach i suchym asfalcie.

    Ta moc teoretycznie wymaga wspolczynnika tarcia ponad 1 ponizej
    50km/h, ale moze nie ma takiego przelozenia, zeby te moc osiagnac.

    >U znajomego, który ma identyczne auto lecz nie podrasowane i z
    >napędem na tył - ślizgają się. Przy 4x4 nie ma czegoś takiego.

    Kup mocniejszy silnik :)

    >>> Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale
    >>> nie odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to
    >>> dobrze.
    >
    >> To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)

    >Jest bardzo szybka. Trybu sport nie ma po Mercu to "standard", to co
    >u innych "sport".

    Czy to jakis model S ? :-)

    No to nie wlaczac trybu eco :-)

    >> W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc
    >> powietrza na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
    >> W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.

    >Eeee... że niby w dieslu nie ma przepustnicy????

    Nie ma.

    Choc u mnie sa klapki na polowie zaworow :-)

    >> A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
    >> Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...
    >Nie ma czegoś takiego w cennikach. Przynajmniej przy klasie E i C.

    A ktos w tym watku cene podawal.

    >>> U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca
    >>> ciągnie mocno.
    >> A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na
    >> wieksze

    >Automat jest tak oprogramowany by dać największego kopa w trybie
    >standard. Nie oznacza to, że skacze do 4000.

    A powinien, jesli kop ma byc najwiekszy :-)

    No dobra, nie 4000, bo silnik juz zdycha, 3000.

    A moze jednak daje sie doplacic do trybu sport w skrzyni ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: