-
Data: 2019-02-08 10:29:25
Temat: Re: Opony Kormoran Snow
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3i1fu$nnd$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2019-02-07 o 09:51, J.F. pisze:
>>> Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki.
>
>> Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.
>Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę,
>to wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe
>bezużytecznymi.
IMO - nie jest tak zle. Zobacz np ... mam nadzieje, ze to benzyna
http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Nissan-Qashqa
i-1.6-DIG-T-163-KM-120-kW.png
90% momentu max masz w zakresie 2200-5100 rpm.
Zaryzykowalbym nawet ze juz od 2000 moment jest duzy.
ale spojrz na moc - przy 2000 mamy polowe tego co przy 5000.
Oplaca sie zredukowac.
W typowym TD wygladalo o jakos tak
http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Volkswagen-Pa
ssat-2.0-TDI-240-KM-176-kW%20(2).png
moc bardziej wyrownana, ale IMO trudno powiedziec - dlatego, ze dół
mocny, czy dlatego ze góra słaba :-)
A i tak przy 1800 rpm masz ledwie 120KM, przy 3000 jest konikow 200.
ale sa jakies dziwne diesle ... hm, a moze złe hamownie ?
http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Mercedes-E-W2
13-220-2.0-CDI-195-KM-143-kW.png
i dziwne benzynki
http://vtech.pl/katalog/logo/Chip-tuning-Audi-A5-2.0
-TFSI-252KM-185kW.png
>> Ogolnie benzynka ma dosc spory.
>No nie wiem. W epoce turbo-benzynowych jakoś tego nie potrafię sobie
>wyobrazić. Oczywiście nie jeździłem wszystkimi możliwymi autami. Ale
spojrz na ten TFSI - od 2200 do 6400 - prawie 3x.
Diesel tyle nie osiaga :-)
>nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na
>czas napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.
Nie mowie nie - ale 3000 w benzynie, to jak 2000 w dieslu.
>>> Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot.
>> 2.0 ?
>Tak. W dodatku najwyższy model.
Ten silnik potrafi :-)
>> Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)
>To wcale tak nie wyglądało.
Jakos tak zapamietalem - 180 bardzo glosno, 100 - tez bardzo glosno
:-)
>>> W Mercu prawie kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki
>>> było słychać o wiele głośniej :-)
>
>> To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.
>Tego nie zauważyłem. Ahhh. bo tam był nie tyle szyber, co metalowy.
>Może miało to znaczenie.
Raczej nie. Po prostu samochod szumi, i przez kazda dziure szum wnika.
>>> Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy
>>> suchym asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z
>>> wyjątkiem ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
>
>> No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)
>A czy nie mantrowałem o tym, że dobre opony mają znaczenie?
Ale przy oszczedniejszym silniku ma mniejsze znaczenie :-)
>> Ile tam masz - 300KM ?
>> Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
>
>> Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche
>> wplywa na czas 0-100.
>Nie ślizgają się ani trochę. Mam w kabinie komunikat o zadziałaniu,
>choćby w minimalnym systemów.
Moze masz dobra elektronike i ogranicza,
a moze jedynke tak dobrana, ze do tych 50 starcza i moment na kolach
jest w sam raz ... przy dobrych oponach i suchym asfalcie.
Ta moc teoretycznie wymaga wspolczynnika tarcia ponad 1 ponizej
50km/h, ale moze nie ma takiego przelozenia, zeby te moc osiagnac.
>U znajomego, który ma identyczne auto lecz nie podrasowane i z
>napędem na tył - ślizgają się. Przy 4x4 nie ma czegoś takiego.
Kup mocniejszy silnik :)
>>> Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale
>>> nie odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to
>>> dobrze.
>
>> To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)
>Jest bardzo szybka. Trybu sport nie ma po Mercu to "standard", to co
>u innych "sport".
Czy to jakis model S ? :-)
No to nie wlaczac trybu eco :-)
>> W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc
>> powietrza na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
>> W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.
>Eeee... że niby w dieslu nie ma przepustnicy????
Nie ma.
Choc u mnie sa klapki na polowie zaworow :-)
>> A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
>> Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...
>Nie ma czegoś takiego w cennikach. Przynajmniej przy klasie E i C.
A ktos w tym watku cene podawal.
>>> U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca
>>> ciągnie mocno.
>> A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na
>> wieksze
>Automat jest tak oprogramowany by dać największego kopa w trybie
>standard. Nie oznacza to, że skacze do 4000.
A powinien, jesli kop ma byc najwiekszy :-)
No dobra, nie 4000, bo silnik juz zdycha, 3000.
A moze jednak daje sie doplacic do trybu sport w skrzyni ? :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.19 16:14 Cavallino
- 08.02.19 18:22 J.F.
- 08.02.19 19:58 Marek S
- 08.02.19 21:33 kk
- 09.02.19 14:46 Marek S
- 09.02.19 20:45 Cavallino
- 12.02.19 19:54 Marek S
- 12.02.19 20:24 Marek S
- 12.02.19 20:59 J.F.
- 12.02.19 22:15 Cavallino
- 14.02.19 02:04 Marek S
- 14.02.19 14:57 Kris
- 14.02.19 18:59 Budzik
- 15.02.19 22:12 Marek S
- 15.02.19 22:37 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=