-
Data: 2019-02-14 02:04:37
Temat: Re: Opony Kormoran Snow
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-02-12 o 20:59, J.F. pisze:
>> To co zrobił - zaliczyć czołówkę? :-D
>> Czy nie ma jakiegoś przepisu przypadkiem, który mówi o nadrzędności
>> bezpieczeństwa nad wszystkim innym?
>
> Oczywiscie, ale poniewaz nie wiadomo co dostawczak zrobi w obliczu
> zagrozenia - nalezy jechac przewidywalnie :-)
... zabić gada! Co mi tu będzie wyprzedzał skoro ja nie mogę! A jak się
rozwali w czołówce, to zawrócić i go rozjechać by mieć pewność, że skona
:-D Cool. Ja nieco inne zasady wyznaję.
>> O wiszeniu na zderzaku poprzednika już nie będę wspominał, bo się
>> powtórzę po raz kolejny.
>
> Oczywiscie, ale wiszacy "Kris" zadnej kolizji nie spowodowal :-)
To tak jak z wynajętym mordercą. Ja nie zabiłem, to on! :-D
>> Nie. Wiedziałem, że im dalej, tym bardziej szczątki się rozproszą i
>> tym większa będzie szansa mnie trafienia. I nie pomyliłem się.
>
>> A po drugie gdybym to zrobił, to gość wiszący mi na zderzaku wjechałby
>> mi w dupę a zanim kolejny itd. Po co mi to? Bo miałem takie prawo?
>> Nie, dzięki, nie skorzystam :-)
>
> Wiec trzeba bylo lagodniej, ale jednak zwiekszyc odstep :-)
Aby przyjąć na szybę lecące szczątki? Dzięki za poradę :-D Ty chyba
musisz czuć jakiś uraz do mnie skoro tak źle mi życzysz :-D
A tak na serio, to widzę, ze nie brałeś udziału w podobnych sytuacjach.
Z mojej perspektywy wyglądało to tak, że z niedużym wyprzedzeniem
zauważyłem, że dojdzie do czołówki. Mózg powiedział mi: to się nie może
dziać na prawdę. Kolejną chwilę później (delay) - manewr unikowy w
postaci zjechania na pobocze (bez hamowania) bo wiedziałem, że i tak nie
zdążę wyhamować a przynajmniej uniknę odłamków. Decyzja okazała się
bardzo słuszna. Jadący za mną stracił szybę. Z perspektywy czasu oceniam
manewr jako idealny.
>
>> Czyli wszystko ok? Trupy się ścielą, ale za to zgodnie z przepisami? :-D
>
> No oczywiscie ze nie - dostawczak nie powinien zaczynac wyprzedzania
> widzac ze nie ma miejsca, i powinien hamowac na widok auta z przeciwka :-P
Ale nie zrobił tego. I co teraz? Zasłużył na karę śmierci plus kierowca
za nim i być może ktoś jeszcze?
Hamować? Dajmy na to, że nawet zatrzymałby się na środku ulicy i co? Nie
doszłoby do kolizji? Ja sądzę, że mogłoby dojść do 2x większej kolizji
gdyby ktoś dodatkowo mu w dupę wjechał.
>>> Ba - hamowanie przez "Krisa" mogloby doprowadzic do niebezpiecznej
>>> sytuacji, gdy obaj hamuja i dostawczak nie ma gdzie zjechac :-P
>
>> A jednak okazało się, że byłoby bezpieczniej w tym konkretnym przypadku.
>
> Ale bo to wiadomo na kogo sie trafi i jaki manewr bedzie wlasciwy ? :-P
Sorry, ale gdy widzę, że ktoś wyprzedza i nagle przestaje i zaczyna
spychać "Krisa", to znaczy, że jest w tarapatach i musi się schować.
Jeśli nie ustąpi się mu miejsca, to jest pewnikiem, że dobrze się to nie
skończy.
>> No to zatem wiśmy na zderzakach poprzedników. Oto apel J.F. Dobrze
>> interpretuję sugestie? ;-)
>
> Nie, ja tylko w kwestii prawnej :-)
Ale nadgorliwość w przestrzeganiu prawa jest gorsza od faszyzmu, jak
kiedyś ktoś powiedział.
>> Niech trzyma odstęp dla tych, którzy mają możliwość przeskakiwania po
>> parę aut. Ten, który przed niego wjedzie, zaraz wyskoczy z tego
>> miejsca i będzie jak poprzednio. Tymczasem zasada - ja nie dam rady,
>> to i innym nie pozwolę, jest zwyczajnie głupia, niebezpieczna,
>> egoistyczna.
>
> Jak najbardziej, ale jak cie maja wyprzedzac jakies dostawczaki, ktore
> nie maja mozliwosci, to trzeba byc egoista :-P
Nie komentuję bo nie wiem na ile do żart. Pewnie jest, ale nie chcę się
obruszać na złą interpretację ;-)
>
> Mowisz, ze lepiej zahamowac, ryzykujac ze ten z tylu wjedzie w bagaznik
> ? :-)
To nie trwało 1s. Gość dostawczakiem "taranuje" więc ma krytyczną
sytuację. Jeśli dojdzie do czołówki, to nie wpuszczenie w imię urażonej
dumy (bo jak wóz zaprzęgowy śmie mnie wyprzedzać skoro ja tak pruję)
może zakończyć się tragicznie również dla "Krisa". Nie pamiętam ile
czasu trwała ta sytuacja ale to nie była sekunda. W końcu poczyniłem
unik z opóźnieniem (jak uzasadniłem) więc co najmniej kilka sekund.
Przyhamowanie by wpuścić kilkumetrowego dostawczaka nie wymaga
poświęcenia opon.
>
>> Podałem konkretne dane.
>
> Ale czy poprawnie ? Cos duza roznica ...
Codziennie to obserwuję. Gdy stoję pierwszy i wiem na 100%, że skręcając
w lewo będę miał czerwone, to i tak czynię to dynamicznie (czyli na 10%
przyspieszenia auta) bo myślę o innych by zmieścili się na zmianie
świateł. Mimo to prawie zawsze za mą tworzy się duży odstęp lub nawet
kolejne za mną auto nawet nie zdążyło ruszyć gdy ja hamuję do
zatrzymania. Gdybym jeździł maluchem, to również zostawiłbym większość
daleko z tyłu.
>
> Obys tylko nie dostal mandatu, jak dostawczak przed Ciebie wjedzie :-)
Tak, to racja. Jestem na 100% pewien, że ustawa tego nie będzie
przewidywała. W końcu to polskie prawo więc musi mieć więcej luk niż treści.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.19 14:57 Kris
- 14.02.19 18:59 Budzik
- 15.02.19 22:12 Marek S
- 15.02.19 22:37 Marek S
- 15.02.19 22:39 Marek S
- 15.02.19 23:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=