eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran SnowRe: Opony Kormoran Snow
  • Data: 2019-02-09 20:45:20
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 09-02-2019 o 14:46, Marek S pisze:
    > W dniu 2019-02-08 o 16:14, Cavallino pisze:
    >
    >> Bzdura.
    >> Jest dokładnie odwrotnie - turbinę do benzyniaków zazwyczaj dodaje się
    >> w celu obniżenia sensownych użytecznych obrotów.
    >>
    >> Co innego w sportowych wózkach - tam się daje wielkie turbiny i dodaje
    >> mocy wszędzie.
    >
    > We wspomnianej Maździe 323 GTI 4WD mogłem zapomnieć o przyspieszaniu
    > poniżej 3000 obr. Jeśli chciałem utrzymać przyspieszenie poniżej 6s, to
    > użyteczne obroty wynosiły między 4000 a 6000. Góry już nie pamiętam,
    > ,może 6500. W każdym bądź razie zero spontanicznego wyprzedzania. Zawsze
    > wymagało ono redukcji biegów. Różnice w przyspieszeniu przy powiedzmy
    > 2500 obr, a 4000 były kolosalne. Takie mam doświadczenia.

    Oczywiście, z Lancii Integrale mam takie same.
    Ale to są auta sprzed 30 lat, teraz inne turbiny się wkłada i w innym celu.
    Efekt jest taki, że cywilny benzyniak jeździ w sposób bardziej zbliżony
    do turbodiesla, niż do sportowych wózków sprzed ćwierć wieku.
    A turbina obniża obroty, a nie je podwyższa - za wysoko już nie ma co
    kręcić, bo niżej turbina daje lepsze efekty po zmianie biegu na wyższy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: