eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. › Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali
    wyniki pomiarow.
    Date: Sat, 28 Apr 2018 18:36:29 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <pc27uq$fbe$1@node2.news.atman.pl>
    References: <6...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1524933402 15726 89.69.207.111 (28 Apr 2018 16:36:42
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Apr 2018 16:36:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <6...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630252
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-28 o 16:34, s...@g...com pisze:

    > A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i
    samobojca".
    >
    >
    > https://autokult.pl/31206,test-opon-calorocznych-ada
    c-ogumienie-w-rozmiarze-175-65-r14
    >

    Całkiem niedawno była o tym dyskusja tutaj. Jak dla mnie to nic
    odkrywczego w kontekście własnych doświadczeń. Na zimówkach jeżdżę tylko
    wtedy, gdy już inaczej się nie da. Zło konieczne. Gdy jest śnieg lub
    błoto po nim, to letnie kompletnie się nie nadają do jazdy po czymś
    takim. Z kolei gdy są jakiekolwiek inne warunki przy temperaturze 0+, to
    dobra letnia jest o klasę lepsza od jakiejkolwiek zimowej. Przy czym im
    cięższe auto (osobowe) tym te różnice są drastyczniejsze. Korzystam z
    dwóch aut (1200kg i 1800kg). Zwykle modele letnich i zimowych opon są
    odpowiednio te same w obu autach choć rozmiary inne (obserwacja może być
    zatem zafałszowana). Powiem tak, lżejsze na zimówkach i na letnich w
    zasadzie jeździ prawie tak samo gdy jest ciepło. W cięższym aucie na
    zimówkach praktycznie w każdej porze jeździ się fatalnie. Długa droga
    hamowania, na zakrętach wynosi, że jest niebezpiecznie. Trzeba mocno
    zwalniać, trzymać wielkie odstępy itd. Gaz do dechy = zawsze poślizg
    mimo napędu 4x4. Jazda z duszą na ramieniu. Natomiast letnie opony latem
    (w tych samych rozmiarach co zimówki, odpowiednio dla obu aut) - cięższe
    trzyma się drogi jak przyssane do asfaltu. Nie da się ruszyć z paleniem
    gumy.

    Dlatego twierdzę, że na zimę nie ma co się szarpać na super-oponę.
    Będzie ona niewiele lepsza od średniej klasy. Założysz całoroczną na
    zimę - będzie tak samo. Oczywiście nie należy popadać w skrajne
    oszczędności i kupować jakiś Firestonów. Mowa o średniej klasie (choć
    zdarzają się wpadki każdej firmie przy jakiś modelach - niezależnie od
    ceny). Kumaty, praktykujący oponiarz potrafi doradzić i uzasadnić wybór.

    Natomiast latem różnice bywają między oponami letnimi zdumiewające. I
    tak jak powiedziałem - im cięższe auto, tym bardziej będą one dostrzegalne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: