-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "pluton" <z...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Odzyskiwanie energii przy hamowaniu - jak to wygląda od środka?
Date: Mon, 6 Apr 2009 12:01:29 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 21
Message-ID: <grcjvd$6fd$1@news.onet.pl>
References: <2...@i...community>
NNTP-Posting-Host: 77.79.218.2
X-Trace: news.onet.pl 1239012141 6637 77.79.218.2 (6 Apr 2009 10:02:21 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Apr 2009 10:02:21 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23623
[ ukryj nagłówki ]
> odbierana jest energia z kół podczas hamowania, kiedy używane są
> tradycyjne
hamulce... Przecież większa część energii idzie w ciepło tarcz hamulcowych.
Czytalem gdzies, ze jakis pilotowy ? bojowy ? system wdrozono
w autobusach komunikacji miejskiej, w Danii ? Anglii ?
W kazdym razie pomysl byl taki, ze podczas hamowania zalaczala sie
pompa sprezajaca powietrze, zbierane w zbiorniku umieszczonym
na dachu pojazdu. Ta pompa wlasnie byla 'czynnikiem hamujacym'.
Sprezone powietrze bylo nastepnie wykorzystywane, zeby wspomoc
silnik w momencie ruszania pojazdu, kiedy potrzebna
jest najwieksza moc. Chyba jakos mechanicznie to bylo zrobione,
cos na zasadzie 'silnika parowego', tylko z napedem na sprezone
powietrze :)
pozdrawiam
pluton
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.09 11:27 Maciek
- 06.04.09 12:57 Konrad Anikiel
- 06.04.09 13:13 Maciek
- 06.04.09 13:30 Sqeeb
- 06.04.09 13:32 Sqeeb
- 06.04.09 13:33 Sqeeb
- 06.04.09 14:38 Robert Tomasik
- 06.04.09 16:35 Adrian S.
- 06.04.09 16:37 Adrian S.
- 06.04.09 19:37 J.F.
- 06.04.09 20:04 Robert Wańkowski
- 07.04.09 08:45 J.F.
- 07.04.09 09:33 PeJot
- 07.04.09 10:25 Sqeeb
- 08.04.09 06:11 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=