eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaOdzyskiwanie energii przy hamowaniu - jak to wygląda od środka?Re: Odzyskiwanie energii przy hamowaniu - jak to wygląda od środka?
  • Data: 2009-04-06 13:33:02
    Temat: Re: Odzyskiwanie energii przy hamowaniu - jak to wygląda od środka?
    Od: Sqeeb <s...@i...community> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 06 Apr 2009 00:59:47 +0200
    "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    > Fizyka na poziomie szkoły podstawowej się kłania.

    W dzisiejszym programie nauczania to już jest niestety koniec gimnazjum/początek
    liceum.

    > Przyjmuję, że KERS zabiera 10% energii traconej przy hamowaniu i ma
    > sprawność 100%.
    > Dla uproszczenia liczenia:
    > v1=70m/s
    > v2=30m/s
    > m=600kg
    > E=0.5 * m * v^2
    > E1=0.5 * 600 * 4900 = 1470000J
    > E2=0.5 * 600 * 900 = 270000J
    > dE = 0.1 * 1200kJ = 120kJ, czyli tyle można uzyskać podczas jednego
    > hamowania z prędkości 252km/h do 108km/h. Operacja taka to pewnie ze 2
    > sekundy pracy systemu KERS ładującego akumulator.
    > Silnik w KERS ma 60KW, czyli w ciągu 6s działania bierze 360kJ energii
    > elektrycznej.
    >
    > Trzy mocniejsze hamownia i akumulator jest pełny. A akumulator ma pewnie
    > napięcie ze 300V (mechanika poraziło), a akumulator ma pojemność 0.33Ah.
    > ;-)

    Reszta sie zgadza ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: