  • Data: 2011-08-09 19:56:52
    Temat: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-08 11:45, AZ pisze:

    > Gdyby nie bylo szkody, nie musialbym jej wymieniac. A ze moge dostac
    > tylko nowa? To nie jest moj problem.

    > Gorzej jak uzywek nie ma.

    To Twój problem, nie ubezpieczalni. Możesz przyjąć wartość powstałej
    szkody w formie gotówki albo naprawić uczciwie w warsztacie
    (bezgotówkowo). Bo przecież nie musisz naprawiać, nie masz takiego
    obowiązku.

    > Jak masz nietuzinkowy samochod/motocykl to z uzywkami jest problem.
    > Czemu mam likwidowac bezgotowkowo? Jest szkoda, przywrocenie do stanu z
    > przed szkody wynosi X PLN i tyle mam dostac. Co z nimi zrobie to juz
    > moja sprawa, moge jezdzic poobijanym i TU nic do tego. Pojazd stracil na
    > wartosci, wiec maja mi to zrekompensowac w sposob wybrany przeze mnie.

    I dokładnie tak jest. To Ty decydujesz jak chcesz zlikwidować szkodę.

    > No to na podstawie czego biora cene tych czesci? Wytlumacz mi to. Czesci
    > sa w ASO, nie ma zamiennikow. Przyklad: tlumik w ASO 4300 PLN, wg. ceny
    > TU 800 PLN.

    Musiałbym Ci wytłumaczyć cały system, żebyś to zrozumiał na jakiej
    podstawie biorą ceny.
    Jeszcze raz powtórzę, ceny części w ASO nie są cenami
    normalnymi/sklepowymi, tylko cenami narzuconymi przez koncesjonera,
    który bierze sobie taką kwotę za daną część żeby być zadowolonym.
    Dlatego też TU nie bierze pod uwagę NAJDROŻSZEGO źródła cen części.
    Jeżeli tłumik kosztuje 800 zł, to tyle kosztuje. W ASO ten sam tłumik, z
    tej samej fabryki kosztuje 4300 zł. Może nawet sobie kosztować 10 tys
    zł, to są ceny odgórnie ustalone przez prezesa, który prowadzi salon
    sprzedaży samochodów i serwisu.
    Jak ktoś będzie sprzedawał mydło za 500 zł i to samo mydło można będzie
    kupić za 10 zł w normalnym sklepie, to będziesz kazał zapłacić za to
    mydło złodziejowi 500 zł, bo gdzieś tam jest taka cena? Heh.

    > To jest unormowana cena? Uprzedzajac pytanie - we wszystkich
    > ASO ceny sa praktycznie identyczne.

    ASO nie jest wyznacznikiem cen części.

    > W moim wypadku to juz bedzie trzecia, zrobili teraz zagrywke pod szkode
    > calkowita juz bez dokladnego wyliczenia. Uwazasz to za uczciwa praktyke?

    Jeżeli wartość szkód przekracza próg szkody całkowitej, to co jeszcze
    chcesz? Czy wiesz co to jest szkoda całkowita?

    > Bo bronisz TU, w gaszczu watkow ze TU wycenil szkode na smieszna kwote,
    > albo lekko stukniete auto uznal za szkode calkowita. Troche odstajesz.

    To Ty odstajesz, wraz z kolegami piszącymi tutaj, bo nie znacie prawa
    ani życia.

    > Klient chce tyle ile stracil.

    Więc tyle dostaje.

    > Likwidator siedzi w biurze i przerzuca papiery. Pan ktory robi
    > dokumentacje i wyliczenie jest rzeczoznawca.

    Rzeczoznawcą nie jest każda osoba, która robi zdjęcia i opisuje szkodę.

    pzdr