  • Data: 2016-04-04 06:56:57
    Temat: Re: [OT] życie erotyczne a telefon
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-03 o 19:00, J.F. pisze:

    > Nie zdziwilbym sie, gdyby mialy - ktos tam jednak czasem mysli, a
    > koszt nie jest znow jakis bardzo wielki.

    Wbrew pozorom koszt całości jest spory. Sam budynek bywa droższy
    od agregatu, zagłębiony zbiornik na kilka tysięcy litrów też kosztuje.
    Więc jeśli zamontowano go kiedyś i księgowi o nim zapomnieli
    to jest, jeśli baza była stawiana już za kapitalizmu to nie ma.
    No chyba ze jakieś przepisy wymusiły jego instalację.

    > A prowizoryczne podlaczenie daje sie zrobic nawet jak przylacza nie
    > ma.

    Da się, ale:
    Musisz mieć fachowca z uprawnieniami i zestawem części.
    W sytuacji kiedy sklepy są nieczynne marne szanse na części
    nawet jeśli fachowca jakimś cudem masz na etacie.

    > W Lidlu wczoraj widzialem.
    > W Biedronce kiedys kupilem ...

    Zasilenie jednej kasy nic ci nie daje.
    Kasa musi mieć łączność z bazą danych (jakiś komputer gdzieś na
    zapleczu), a między nimi będziesz miał jakiś swich lub kilka.
    I zasilić musisz wszystko.
    Stąd jeśli cały system jest zasilany z oddzielnej linii da się to zrobić
    przy rozdzielnicy na zapleczu, ale to rzadkość. W pozostałych
    przypadkach musisz dla całości stworzyć linie zasilającą i tego
    przedłużaczami nie dasz rady zrobić.
    Takie cudo może się udać w małym sklepiku.

    > Czyli ktos jednak pomyslal, ale wykonawcy sp* :-)

    Regulaminy i instrukcje mieli jeszcze z lat pięćdziesiątych
    ale wyposażenia odpowiedniego nigdy nie dostali.

    > Jesli sa przyczepami, to musza byc zarejestrowane.
    > Czy maja informacje ze agregat to nie wiem.

    Z tego co wiem nie ma. A nawet jak ostatnio wprowadzili
    to część agregatów ma mały składany maszt z lampą oświetleniową
    i może figurować jako zestaw oświetleniowy.

    > Wywalic trzeba jednak wczesniej. A jak sciagnac ludzi z urlopu ?

    Do wywalenia nie potrzebujesz pełnej obsada sklepu tak jak do handlu.
    I nie musisz wcześniej, wystarczy że zrobisz to zanim śmierdząca
    breja wypłynie z opakowań.

    > Wojskowych nie widzialem, ale moze i gdzies byly.
    > Kierowcy Krazow i Starow pomykajacy glowna ulica 100km/h na awaryjnych
    > - piekny widok :-)

    > Ktos jednak te worki mial na skladzie. W wielkiej ilosci.

    Gdyby ktoś je miał w wielkiej ilości to przywieźli by raz i by były.
    A oni ściągali je z wielu miejsc od producentów i z hurtowni.

    > Jak kabel papierem izolowany, to sie nie ma co dziwic ze przestaje
    > dzialac. Ale nowe izolowane plastikiem i w zasadzie wodoodporne.

    Nie był bym takim optymistą.
    Odporne na wodę są jedynie światłowody ale to całkiem inna technika.

    > O ile wiem, to sa wyznaczone stacje bazowe do dzialania w razie
    > kleski, maja przydzielona obsluge, agregaty, zapas paliwa.

    Jedyne stacje z agregatem jakie widziałem były te gdzie agregat
    miał właściciel budynku i zagwarantował że prądu użyczy.
    W wolnostojących kontenerach agregatów nie widziałem.
    Ale kto wie, może jakieś gdzieś mają.

    > Jak mowie - z okolicznych sklepow wiekszosc byla czynna i prad miala,
    > a kilka plywalo. Takiego "zamkniety z braku pradu" nie kojarze, choc
    > mogly sie zdarzyc.
    > Czyli - nie bylo powodu dowozic.
    > A moze jednak mieli agregaty i dlatego prad mieli ?

    Skoro był prąd w bloku to mógł być i w sąsiednim sklepie.

    > Mowisz ? Wydaje mi sie, ze ta infrastruktura to waz.

    Widziałem już idiotów którzy chcieli wężem paliwo do beczki nalać.
    Byli mocno zdziwieni jak dostali rachunek za tysiąc litrów a
    beczki do pełna nie zalali (200-230 litrów). No trochę się rozlało
    ale żeby aż tyle ? :-)

    > A jeszce mozna wiaderkiem z gory mozna zaczerpnac :-)

    A o takich specjalistach czytałem.
    Ciekawostką jest że identyczne działanie ma cysterna paliwa
    jak cysterna spirytusu. Oddech czy dwa i odpływasz.
    Kiedyś ktoś cię w tym zbiorniku znajdzie.

    Można też sobie zapałkami przyświecać. :-)

    > Ta powodz wziela wladze z zaskoczenia - w piatek czy w sobote wyslaly
    > zolnierzy do zabezpieczenia paru kosciolow na wyspach, potem w sobote
    > rano zalalo osiedle Kozanow, a w niedziele rano stan wody byl juz
    > stabilny i zaczal powolutku opadac :-)
    >
    > Choc tu wladza wspomina, ze wiedziala juz w srode
    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,4189047.h
    tml

    > P.S. Duzo w tym samochwalstwa, ja ze swojego odcinka pamietam wlasnie
    > ze zabraklo tego czlowieka z urzedu, ktory by wiedzial gdzie ustawiac
    > worki.
    > Pospolite ruszenie tylko te worki zmarnowalo ..
    >
    > W kazdym badz razie tam gdzie widzialem, to umiarkowana ilosc
    > ratownikow byla potrzebna - jakby przybyli wczesniek to by sie
    > przydali, a tak to woda wplynela, zalala co miala zalac, i trzeba bylo
    > z tym zyc. Mogli sie przydac potem do uprzatniecia tych workow, bo do
    > tego juz trudniej ludzi zmobilizowac.

    W telewizorze pokazywali miejsca gdzie walczyli skutecznie
    i długo. Tam ludzie setkami przy tych workach pracowali.
    I przez kilka dni.

    > W Walmarcie jest wszystko :-)

    To szkoda ze stoiska z bronią nie pokazali.
    Albo za krótko oglądałem.