  • Data: 2016-04-04 08:48:41
    Temat: Re: [OT] życie erotyczne a telefon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 4 Apr 2016 06:56:57 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Wbrew pozorom koszt całości jest spory. Sam budynek bywa droższy
    > od agregatu, zagłębiony zbiornik na kilka tysięcy litrów też kosztuje.

    Ejze - o bazie paliwowej mowimy.
    Zbiornikow maja tam duzo, jeden wiecej nie jest problemem :-)

    I niekoniecznie od razu na tysiace litrow.

    > Da się, ale:
    > Musisz mieć fachowca z uprawnieniami i zestawem części.
    > W sytuacji kiedy sklepy są nieczynne marne szanse na części
    > nawet jeśli fachowca jakimś cudem masz na etacie.

    Elektryk jakis jest, nawet jak nie na etacie, troche kabla znajdzie ..

    > Zasilenie jednej kasy nic ci nie daje.
    > Kasa musi mieć łączność z bazą danych (jakiś komputer gdzieś na
    > zapleczu), a między nimi będziesz miał jakiś swich lub kilka.
    > I zasilić musisz wszystko.

    A myslisz, ze na polce jeden przedluzacz byl ?

    > Stąd jeśli cały system jest zasilany z oddzielnej linii da się to zrobić
    > przy rozdzielnicy na zapleczu, ale to rzadkość.

    Wydzielone zasilanie na "komputery" ? Nie taka znow rzadkosc.

    > W pozostałych
    > przypadkach musisz dla całości stworzyć linie zasilającą i tego
    > przedłużaczami nie dasz rady zrobić.
    > Takie cudo może się udać w małym sklepiku.

    Dwie -trzy kasy to znow nie taki wielki teren. A serwer mozna
    przestawic .. albo drugi agregat ...

    > Regulaminy i instrukcje mieli jeszcze z lat pięćdziesiątych
    > ale wyposażenia odpowiedniego nigdy nie dostali.

    No mowie - wykonawcy sp*. Jedni nie zamowili im agregatow, drudzy
    odstawiaja fuszerke na szkoleniach :-)

    > Z tego co wiem nie ma. A nawet jak ostatnio wprowadzili
    > to część agregatów ma mały składany maszt z lampą oświetleniową
    > i może figurować jako zestaw oświetleniowy.

    To latwo odfiltrowac, tylko trzeba wiedziec czego szukac :-)

    > Do wywalenia nie potrzebujesz pełnej obsada sklepu tak jak do handlu.
    > I nie musisz wcześniej, wystarczy że zrobisz to zanim śmierdząca
    > breja wypłynie z opakowań.

    To lepiej zaczac od razu :-)

    > Gdyby ktoś je miał w wielkiej ilości to przywieźli by raz i by były.
    > A oni ściągali je z wielu miejsc od producentów i z hurtowni.

    Hurtownia ma zapas na wielu rolnikow/odbiorcow w okolicy.

    > Nie był bym takim optymistą.
    > Odporne na wodę są jedynie światłowody ale to całkiem inna technika.

    Kabel odporny, zlacza po drodze niekoniecznie. Ale zlacza male, to
    moze jeszcze dlugo dzialac.

    > Jedyne stacje z agregatem jakie widziałem były te gdzie agregat
    > miał właściciel budynku i zagwarantował że prądu użyczy.
    > W wolnostojących kontenerach agregatów nie widziałem.
    > Ale kto wie, może jakieś gdzieś mają.

    Zauwaz, ze to nie musi byc agregat na stale. Umowiony czlowiek moze
    przyjechac z przewoznym.

    > Skoro był prąd w bloku to mógł być i w sąsiednim sklepie.

    W bloku nie bylo. Cala pobliska podstacja pod woda.
    Ale wiekszosc sklepow po drugiej stronie ulicy to moze inna podstacja.

    tml

    > W telewizorze pokazywali miejsca gdzie walczyli skutecznie
    > i długo. Tam ludzie setkami przy tych workach pracowali.
    > I przez kilka dni.

    Ludzie w wiekszosci miejscowi. I raczej przy w/w kosciolach. tam
    faktycznie walczyli ostro - ale jak przeszlo maksimum, to juz chyba
    nie musieli - wal stoi, tylko pilnowac.

    > To szkoda ze stoiska z bronią nie pokazali.
    > Albo za krótko oglądałem.

    Tez pewnie znikla. W koncu artykul pierwszej potrzeby :-)

    J.