  • 21. Data: 2013-05-09 01:20:21
    Temat: Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-09 00:52 Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Gorzej będzie jak dziecko połknie litową bateryjkę typu guziczek. Wtedy
    > życie może mu uratować wyłącznie natychmiastowa jazda do szpitala.

    Bo?
    Przecież w ciągu kilku godzin malec nie strawi metalowej obudowy -
    bateria powinna zostać wydalona w stanie praktycznie nienaruszonym.
    Dopiero wyciek zawartości spowodowałby problemy.
    A napięcie i wydajność prądową "guziczek" (np. LR44) ma tak niskie, że
    elektroliza nie poszaleje.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 22. Data: 2013-05-09 02:43:24
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-09 01:20, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > Dopiero wyciek zawartości spowodowałby problemy.
    > A napięcie i wydajność prądową "guziczek" (np. LR44) ma tak niskie, że

    Według mojej wiedzy już był taki wypadek śmiertelny. Dziecko połknęło
    bateryjkę i jej potencjał elektryczny przyciągnął kwas, który zeżarł
    obudowę i sole litu wydostały się na zewnątrz. Zatrute litem dziecko
    trafiło do szpitala, ale bało się rodzicom powiedzieć, co połknęło. W
    szpitalu nie zdążyli na czas zdiagnozować, dopiero na sekcji wykryto że
    to był lit.

    Faktem jest, że jak się wrzuci "paluszka" do wody, to po godzinie
    bateria jest cała zardzewiała.

  • 23. Data: 2013-05-09 07:37:18
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 09.05.2013 01:20, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > Dopiero wyciek zawartości spowodowałby problemy.
    > A napięcie i wydajność prądową "guziczek" (np. LR44) ma tak niskie, że

    Był przypadek z połknięciem CR1616 przez dziecko. Bateria duża, to się
    zaklinowała w żołądku i powoli rozpuszczała. Dziecko zmarło.

    Dziecko znajomych połknęło coś rtęciowego, mniejszego od LR44.
    Nastraszyłem ich rtęcią, pojechali do szpitala. Na zdjęciu wyszło, że
    już jest na wylocie i nie trzeba interweniować. Faktycznie w krótkim
    czasie bateryjka była już w nocniku.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 24. Data: 2013-05-09 09:17:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, May 9, 2013, 1:20:21 AM, you wrote:

    > Bo?

    Lit jest silną trucizną.

> [...]
    > Dopiero wyciek zawartości spowodowałby problemy.
    > A napięcie i wydajność prądową "guziczek" (np. LR44) ma tak niskie, że

    Lit wyłącza organizm błyskawicznie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-05-09 11:22:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.05.2013 09:17, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Lit jest silną trucizną.

    Lit jest wewnątrz baterii. Problem jest gdy bateria się "przylepi" w
    układzie pokarmowym. Przypadek rzadki (kilkanaście-kilkadziesiąt
    przypadków w stanach zjednoczonych przez lata) ale wystarczyło, żeby
    otworzyć narodowy hotline.

    Ogólnie zalecenie jest sprawdzić (x-ray), czy przesuwa się w układzie
    pokarmowym - jak tak to nie ma problemu, jak nie to trzeba ciąć.

    Michoo

  • 26. Data: 2013-05-09 11:23:46
    Temat: Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Stachu Chebel napisał:

    > Jak nie wiesz o co, to wiadomo o co. Do mnie też niedawno dzwoniła
    > panienka, i nawija o darmowym badaniu całego organizmu metodą jakiejś
    > pierdokinezy czy coś w tym stylu.. Na moje pytanie jakiej specjalności
    > lekarze tam będą, odpowiedziała: "Nie Panie Cheblu, to nie będą
    > lekarze, to będą specjaliści".

    Do mnie też ostatnio jacyś tacy dzwonili, tyle że mnie się chłop trafił,
    nie panienka. Chciał mi przebadać organizm specjalistyczną aparaturą,
    co to może stwierdzić, czego mi potrzeba. Pytam co to za aparatura, bom
    ciekaw najnowszych trendów w diagnostyce medycznej. On mi na to, że
    "rodem z XXI wieku". -- No dobra, ten wiek ma juz 13 lat, w tym czasie
    sprzęt mógł zdążyć się zestarzeć i stracić legalizację. A tak konkretnie,
    to kto produkje te urządzenia? -- Konkretnie, to Japończycy. -- Fajnie,
    Japończycy, to solidny naród, ale może by tak nazwę firmy. -- A to ja
    zaraz spróbuję się dowiedzieć. I próbował tak z minutę lub dwie, po czym
    ogłosił jakąś nazwę. -- To ja dziękuję, dowiem się wszystkiego o tej
    firmie, a gdyby pan drugi raz zadzwonił, to już będe wiedział co o tym
    sądzić. No i wpisałem w google tę nazwę. Zaraz na pierwszym miejscu
    wyskoczyła japońska firma, co robi wagi łazienkowe. Takie, co jak się
    na nie stanie, to oprócz wagi wyświetlają mnóstwo innych cyferek.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2013-05-09 11:35:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.05.2013 02:43, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Według mojej wiedzy już był taki wypadek śmiertelny. Dziecko połknęło
    > bateryjkę i jej potencjał elektryczny przyciągnął kwas, który zeżarł
    > obudowę i sole litu wydostały się na zewnątrz.

    Bez przesady - ile litu będzie w bateryjce (dawki lecznicze sięgają
    zdaje się 2 gramów węglanu litu na dobę)? Główny problem afaik to
    perforacja ściany układu pokarmowego spowodowana działaniem silnej zasady.

    Btw - równie zabójcze mogą być magnesy - w stanach wycofują takie
    zestawy wielu kulek neodymowych. Jak połkniesz jeden nie ma problemu,
    ale jak połkniesz kilka w odstępie czasowym to potrafią "uszczypnąć"
    jelita i doprowadzić do martwicy.

    Michoo

  • 28. Data: 2013-05-09 11:38:29
    Temat: Re: [OT] led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.05.2013 18:52, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Ówczesna śmiertelność wynikała głównie z niezdolności medycyny do
    > leczenia chorób dzisiaj uważanych za błahe.

    Częściowo tak. Częściowo ze szkodliwych "praktyk medycznych", które były
    stosowane.

    > A nie z powodu kontaktu z
    > bakteriami.

    A choroby skąd się niby biorą? Poza tym wiele chorób przenosi się
    znacznie łatwiej przy braku "podstaw" (wg dzisiejszych standardów) higieny.

    Michoo

  • 29. Data: 2013-05-09 11:49:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >Lit jest silną trucizną.

    Silna ? Chyba slaba, podobnie jak potas, tzn jak jony potasu.
    Zwiazku litu sa uzywane jako lekarstwa.

    Oczywiscie spozycia czystego litu bym nikomu nie zalecal, ale
    bezpieczniejsze to niz potas, cez czy rubid.

    >Lit wyłącza organizm błyskawicznie.

    Czy tak blyskawicznie to nie wiem - na razie sie doczytuje dawki
    terapeutycznej 15-20mg/kg wagi ciala u dzieci.
    Plus informacja o malym marginesie miedzy dawka dzialajaca a
    szkodliwa.
    A ze metal lekki, to guzikowa bateryjka zawiera go malo.

    Ale bateryjka to nie tylko lit.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_battery#Chemist
    ries

    SOCl2 nie brzmi ciekawie :-(

    J.

  • 30. Data: 2013-05-10 11:55:44
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    >Zaraz na pierwszym miejscu
    > wyskoczyła japońska firma, co robi wagi łazienkowe. Takie, co jak się
    > na nie stanie, to oprócz wagi wyświetlają mnóstwo innych cyferek.

    Pochwal się nazwą, też chce zobaczyć to "cudowne" urządzenie.

    Jakub Rakus