    From: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Date: Thu, 09 May 2013 02:43:24 +0200

    W dniu 2013-05-09 01:20, Adam Dybkowski pisze:

    > Bo?
    > Przecież w ciągu kilku godzin malec nie strawi metalowej obudowy -
    > bateria powinna zostać wydalona w stanie praktycznie nienaruszonym.
    > Dopiero wyciek zawartości spowodowałby problemy.
    > A napięcie i wydajność prądową "guziczek" (np. LR44) ma tak niskie, że
    > elektroliza nie poszaleje.

    Według mojej wiedzy już był taki wypadek śmiertelny. Dziecko połknęło
    bateryjkę i jej potencjał elektryczny przyciągnął kwas, który zeżarł
    obudowę i sole litu wydostały się na zewnątrz. Zatrute litem dziecko
    trafiło do szpitala, ale bało się rodzicom powiedzieć, co połknęło. W
    szpitalu nie zdążyli na czas zdiagnozować, dopiero na sekcji wykryto że
    to był lit.

    Faktem jest, że jak się wrzuci "paluszka" do wody, to po godzinie
    bateria jest cała zardzewiała.