eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr11991yba.7.1549315989232; Mon, 04
    Feb 2019 13:33:09 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr11991yba.7.1549315989232; Mon, 04
    Feb 2019 13:33:09 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no48
    4677qtk.0!news-out.google.com!h3ni6357qtk.1!nntp.google.com!v55no484672qtk.0!po
    stnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 4 Feb 2019 13:33:08 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
    References: <a...@t...no1>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    <f...@g...com>
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 21:33:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 115
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740739
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > > Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym praca buforowa.
    >
    > Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator pracujacy
    > buforowo ? :-)

    Akumulator w samochodzie pracuje cyklicznie a nie buforowo.


    >
    > >> Typowy trafo + mostek na końcówce ładowania wręcz ma tendencję do
    > >> zwiększania napięcia, bo spadek na miedzi uzwojenia trafa się zmiejsza, prąd
    > >> na końcu ładowania najmniejszy to i na diodach prostownika mniejszy spadek i
    > >> w pikach połówek sinusa dobić do tych 18V to nic nadzwyczajnego.
    > >
    > > Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
    > > uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
    > > od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
    > > więcej nie uzyskasz.
    >
    > 15.3V brzmi bardziej rozsadnie :-)

    Nie wiem co w tym rozsądnego. To tylko zwykła elektrochemia. Brak możliwości
    uzyskania odpowiedniej przewodności elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie
    wzrośnie.


    >
    > >>> Kup sobie normalny prostownik i sprawdź
    > >>
    > >> Mam normalny, trafo i mostek, po pierona coś więcej.
    > >> Napisałem, że będzie rosło TEORETYCZNIE nieskończenie.
    > >> Wiadomo, że zachodzący proces i ustalony prąd na 0,1Q zatrzyma w praktyce
    > >> napięcie na jakimś tam poziomie nieco ponad 16V. Jego pobijanie byłoby dalej
    > >> możliwe do jeszcze jakiegoś poziomu (wspomniał ktoś o 18V) i potem już
    > >> nastąpi stop wymuszony gotowaniem elektrolitu. Czyli energia pójdzie w
    > >> ciepło i już wyżej nie pobije. Szkoda na sprawnym aku robić takie próby, co
    > >> się będzie dziać jak napięcie będzie rosło nawet do 18V.
    > >
    > > Wytłumacz mi jak transformator o napięciu jałowym na poziomie 13 V może podnieść
    napięcie akumulator do nieskończoności? No dobra, chociażby nawet do 18 V ?
    > > To jakaś nowa elektrotechnika?
    >
    > Do nieskonczonosci to nowa, ale 18V to normalna - srednie napiecie
    > 13V, szczytowe 18V.

    Zapomniałeś, odjąć spadki napięcia na uzwojeniu oraz na diodach prostowniczych i
    przewodach łączących prostownik z baterią. Zatem już jesteś przynajmniej o 2 V niżej.
    :)

    >
    > >> Nic nie mylę, jasno punktuję aku w stanie jałowym, a aku pod obciążeniem.
    > >> U mnie na jałowym (jałowy, znikome obciążenie prądami podtrzymania "zabawek"
    > >> elektronicznych i alarmem ~15mA) jest po długim staniu (2 tygodnie, gdzie
    > >> prostownik aku widział wcześniej rok temu i krótkie przejazdy po góra 10km)
    > >> jak pisałem 11,6V (nie uważam tego za naładowanie lecz stan bliski końcu
    > >> wyładowania) i odpala - z bólem ale zaskoczy. Tak więc mamy dwie szkoły.
    > >
    > > Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu 11,6 V to jest
    całkowicie rozładowany.
    > > Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.
    >
    > Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.

    W rozładowanym w 100% jest czysta H2O.


    >
    > Jakby byla czysta woda, to by mu zamarzla na mrozie.

    Rozładowany zamarza kilku st poniżej zera. :)


    >
    > >>> Że akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
    > >>
    > >> U mnie pod obciążeniem rozrusznikiem spada wtedy nawet 8V (w końcu
    > >> rozładowany aku od więcej stania niż długiego jeżdżenia),
    >
    > > Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to znaczy
    > > że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
    > > jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też kombinacja
    > > ww. Nie opowiadaj bajek.
    >
    > Ale zapala :-)


    Rożnica taka, że ja nie wierzę w bajki a ty tak :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: