-
X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr11991yba.7.1549315989232; Mon, 04
Feb 2019 13:33:09 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr11991yba.7.1549315989232; Mon, 04
Feb 2019 13:33:09 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no48
4677qtk.0!news-out.google.com!h3ni6357qtk.1!nntp.google.com!v55no484672qtk.0!po
stnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Mon, 4 Feb 2019 13:33:08 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
References: <a...@t...no1>
<5...@g...com>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
<5...@g...com>
<5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 21:33:09 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 115
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740739
[ ukryj nagłówki ]>
> > Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym praca buforowa.
>
> Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator pracujacy
> buforowo ? :-)
Akumulator w samochodzie pracuje cyklicznie a nie buforowo.
>
> >> Typowy trafo + mostek na końcówce ładowania wręcz ma tendencję do
> >> zwiększania napięcia, bo spadek na miedzi uzwojenia trafa się zmiejsza, prąd
> >> na końcu ładowania najmniejszy to i na diodach prostownika mniejszy spadek i
> >> w pikach połówek sinusa dobić do tych 18V to nic nadzwyczajnego.
> >
> > Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
> > uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
> > od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
> > więcej nie uzyskasz.
>
> 15.3V brzmi bardziej rozsadnie :-)
Nie wiem co w tym rozsądnego. To tylko zwykła elektrochemia. Brak możliwości
uzyskania odpowiedniej przewodności elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie
wzrośnie.
>
> >>> Kup sobie normalny prostownik i sprawdź
> >>
> >> Mam normalny, trafo i mostek, po pierona coś więcej.
> >> Napisałem, że będzie rosło TEORETYCZNIE nieskończenie.
> >> Wiadomo, że zachodzący proces i ustalony prąd na 0,1Q zatrzyma w praktyce
> >> napięcie na jakimś tam poziomie nieco ponad 16V. Jego pobijanie byłoby dalej
> >> możliwe do jeszcze jakiegoś poziomu (wspomniał ktoś o 18V) i potem już
> >> nastąpi stop wymuszony gotowaniem elektrolitu. Czyli energia pójdzie w
> >> ciepło i już wyżej nie pobije. Szkoda na sprawnym aku robić takie próby, co
> >> się będzie dziać jak napięcie będzie rosło nawet do 18V.
> >
> > Wytłumacz mi jak transformator o napięciu jałowym na poziomie 13 V może podnieść
napięcie akumulator do nieskończoności? No dobra, chociażby nawet do 18 V ?
> > To jakaś nowa elektrotechnika?
>
> Do nieskonczonosci to nowa, ale 18V to normalna - srednie napiecie
> 13V, szczytowe 18V.
Zapomniałeś, odjąć spadki napięcia na uzwojeniu oraz na diodach prostowniczych i
przewodach łączących prostownik z baterią. Zatem już jesteś przynajmniej o 2 V niżej.
:)
>
> >> Nic nie mylę, jasno punktuję aku w stanie jałowym, a aku pod obciążeniem.
> >> U mnie na jałowym (jałowy, znikome obciążenie prądami podtrzymania "zabawek"
> >> elektronicznych i alarmem ~15mA) jest po długim staniu (2 tygodnie, gdzie
> >> prostownik aku widział wcześniej rok temu i krótkie przejazdy po góra 10km)
> >> jak pisałem 11,6V (nie uważam tego za naładowanie lecz stan bliski końcu
> >> wyładowania) i odpala - z bólem ale zaskoczy. Tak więc mamy dwie szkoły.
> >
> > Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu 11,6 V to jest
całkowicie rozładowany.
> > Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.
>
> Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.
W rozładowanym w 100% jest czysta H2O.
>
> Jakby byla czysta woda, to by mu zamarzla na mrozie.
Rozładowany zamarza kilku st poniżej zera. :)
>
> >>> Że akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
> >>
> >> U mnie pod obciążeniem rozrusznikiem spada wtedy nawet 8V (w końcu
> >> rozładowany aku od więcej stania niż długiego jeżdżenia),
>
> > Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to znaczy
> > że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
> > jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też kombinacja
> > ww. Nie opowiadaj bajek.
>
> Ale zapala :-)
Rożnica taka, że ja nie wierzę w bajki a ty tak :)
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg