-
X-Received: by 2002:a81:4b89:: with SMTP id y131mr11489ywa.4.1549313919024; Mon, 04
Feb 2019 12:58:39 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:4b89:: with SMTP id y131mr11489ywa.4.1549313919024; Mon, 04
Feb 2019 12:58:39 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.iad!feed-me.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no420239qtk.0!news-out.google.co
m!h3ni6329qtk.1!nntp.google.com!v55no420235qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg
2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Mon, 4 Feb 2019 12:58:38 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5c581fe7$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
References: <a...@t...no1>
<5...@g...com>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<129bz8mal4i80$.1s8drwp2gy3nb$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<5c581fe7$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 20:58:39 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5540
X-Received-Body-CRC: 3878066011
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740738
[ ukryj nagłówki ]> >> Ale niewielki to jest IMO przy 14V, a nie przy 16.5
> >Tak samo jest niewielki. Jak podłączę mój nowy akumulator do
> >prostownika to po naładowaniu, jak napięcie wzrośnie 16 V, prąd jest
> >na poziomie 800 mA. Więc nie jest >to żaden problem!
>
> Ja jak podlaczylem swoje stare aku, to one przy 5A do 16V nawet nie
> doszedl.
I nie dojdzie. Bo zużyty akumulator z biedą 15 V jest w stanie przekroczyć. Nic
nowego. Jak podkręcisz napięcie na prostowniku, to przekroczysz, ale wtedy prąd
popłynie potężny i akumulator się będzie grzał. Jednak nie o to chodzi. Napięcie
końcowe ładowania zależy od stanu technicznego akumulatora!
>
> >Przy napięciu 14,4 V podejrzewam, że będzie połowę tej wartości.
>
> To jest mocno nieliniowe, wiec mysle ze 100mA albo i mniej.
> W koncu musi starczyc na co najmniej 1000h elektrolizy bez dolewania
> wody :-)
Obudowa ma inne wieko i zawory i woda nie ucieka jak to było w starych konstrukcjach.
> >> Przy oddawaniu ? A na jakiej zasadzie ?
> >Na dokładnie tej samej. Akumulator stale gazuje. Nie ma w tym niczego
> >odkrywczego.
>
> Hm, zdaje mi sie, ze nie.
> Ale moze ... tylko ze na pewno nie robi tego intensywnie, jak gazuje
> pod koniec ladowania, gdzies przy przekroczeniu 14.5V
Czy silnie, czy nie - to bez znaczenia. Mówiłem tylko o tym,że akumulator stale
gazuje gdy jest eksploatowany.
> >nie trzeba uzupełniać wody, bo jej ubytek w całym okresie
> >eksploatacji jest niewielki.
> >Stąd w części baterii usunięto korki.
>
> One nadal sa. Tylko zaklejone gustowna naklejka.
W większości obecnie produkowanych nie znajdziesz korków pod naklejką. Weź taką
popularną Vartę Silver czy Bosch Silver albo Centra Futura. Tam nie ma korków, bo
jest monowieczko zgrzane z pojemnikiem na AMEN.
>
> >Jednak z tego powodu nie da się takiej baterii zdiagnozować pod kątem
> >usterek, gdyż nie można się dostać do elektrolitu i go zbadać.
>
> A zerwanie naklejki oznacza problemy z gwarancja :-)
Absolutnie nie! Niczego takiego nie ma w warunkach gwarancji. Nawet jest na odwrót.
Gwarancję stracisz jak zareklamujesz akumulator eksploatowany bez wody!
Jest dokładnie odwrotnie. Naklejkę można wielokrotnie odrywać i naklejać. Nie
uszkadza się zwykle. Sęk w tym, że w wielu aku pod naklejką jest gładki plastik i
brak korków. :)
> 19V to juz po diodach, ale przy zerowym pradzie.
>
> >Więc realny napięcie będzie 15-16 V gdy prąd spadnie do jakieś
> >niedużej wartości.
Napięcie końcowe nawet ponad 16 V nie jest problemem o ile prąd końcowy jest poniżej
1 A.
>
> Tak czy inaczej - chwilami prostownik produkuje te 19V.
> Jesli akumulator bierze wtedy sredni prad, to napiecie z prostownika
> spada to tych 15, 16 czy 17V - na ile tam sie ustawi.
> A jak nie bierze, to bedzie wieksze napiecie.
> I gazuje. Srednio intensywnie.
> Tak jak piszesz - u Ciebie na nowym aku 800mA przy 16V.
Tak jest i to jest prawidłowe. Tak pracuje każdy klasyczny prostownik do ładowania
akumulatorów samochodowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg