eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a81:4b89:: with SMTP id y131mr11489ywa.4.1549313919024; Mon, 04
    Feb 2019 12:58:39 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:4b89:: with SMTP id y131mr11489ywa.4.1549313919024; Mon, 04
    Feb 2019 12:58:39 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.iad!feed-me.h
    ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no420239qtk.0!news-out.google.co
    m!h3ni6329qtk.1!nntp.google.com!v55no420235qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg
    2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 4 Feb 2019 12:58:38 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5c581fe7$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
    References: <a...@t...no1>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    <f...@g...com>
    <129bz8mal4i80$.1s8drwp2gy3nb$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <5c581fe7$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 20:58:39 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5540
    X-Received-Body-CRC: 3878066011
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740738
    [ ukryj nagłówki ]

    > >> Ale niewielki to jest IMO przy 14V, a nie przy 16.5
    > >Tak samo jest niewielki. Jak podłączę mój nowy akumulator do
    > >prostownika to po naładowaniu, jak napięcie wzrośnie 16 V, prąd jest
    > >na poziomie 800 mA. Więc nie jest >to żaden problem!
    >
    > Ja jak podlaczylem swoje stare aku, to one przy 5A do 16V nawet nie
    > doszedl.

    I nie dojdzie. Bo zużyty akumulator z biedą 15 V jest w stanie przekroczyć. Nic
    nowego. Jak podkręcisz napięcie na prostowniku, to przekroczysz, ale wtedy prąd
    popłynie potężny i akumulator się będzie grzał. Jednak nie o to chodzi. Napięcie
    końcowe ładowania zależy od stanu technicznego akumulatora!


    >
    > >Przy napięciu 14,4 V podejrzewam, że będzie połowę tej wartości.
    >
    > To jest mocno nieliniowe, wiec mysle ze 100mA albo i mniej.
    > W koncu musi starczyc na co najmniej 1000h elektrolizy bez dolewania
    > wody :-)

    Obudowa ma inne wieko i zawory i woda nie ucieka jak to było w starych konstrukcjach.

    > >> Przy oddawaniu ? A na jakiej zasadzie ?
    > >Na dokładnie tej samej. Akumulator stale gazuje. Nie ma w tym niczego
    > >odkrywczego.
    >
    > Hm, zdaje mi sie, ze nie.
    > Ale moze ... tylko ze na pewno nie robi tego intensywnie, jak gazuje
    > pod koniec ladowania, gdzies przy przekroczeniu 14.5V

    Czy silnie, czy nie - to bez znaczenia. Mówiłem tylko o tym,że akumulator stale
    gazuje gdy jest eksploatowany.


    > >nie trzeba uzupełniać wody, bo jej ubytek w całym okresie
    > >eksploatacji jest niewielki.
    > >Stąd w części baterii usunięto korki.
    >
    > One nadal sa. Tylko zaklejone gustowna naklejka.

    W większości obecnie produkowanych nie znajdziesz korków pod naklejką. Weź taką
    popularną Vartę Silver czy Bosch Silver albo Centra Futura. Tam nie ma korków, bo
    jest monowieczko zgrzane z pojemnikiem na AMEN.


    >
    > >Jednak z tego powodu nie da się takiej baterii zdiagnozować pod kątem
    > >usterek, gdyż nie można się dostać do elektrolitu i go zbadać.
    >
    > A zerwanie naklejki oznacza problemy z gwarancja :-)

    Absolutnie nie! Niczego takiego nie ma w warunkach gwarancji. Nawet jest na odwrót.
    Gwarancję stracisz jak zareklamujesz akumulator eksploatowany bez wody!
    Jest dokładnie odwrotnie. Naklejkę można wielokrotnie odrywać i naklejać. Nie
    uszkadza się zwykle. Sęk w tym, że w wielu aku pod naklejką jest gładki plastik i
    brak korków. :)

    > 19V to juz po diodach, ale przy zerowym pradzie.
    >
    > >Więc realny napięcie będzie 15-16 V gdy prąd spadnie do jakieś
    > >niedużej wartości.

    Napięcie końcowe nawet ponad 16 V nie jest problemem o ile prąd końcowy jest poniżej
    1 A.

    >
    > Tak czy inaczej - chwilami prostownik produkuje te 19V.
    > Jesli akumulator bierze wtedy sredni prad, to napiecie z prostownika
    > spada to tych 15, 16 czy 17V - na ile tam sie ustawi.
    > A jak nie bierze, to bedzie wieksze napiecie.
    > I gazuje. Srednio intensywnie.
    > Tak jak piszesz - u Ciebie na nowym aku 800mA przy 16V.

    Tak jest i to jest prawidłowe. Tak pracuje każdy klasyczny prostownik do ładowania
    akumulatorów samochodowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: