eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr322365ywg.0.1549269498410; Mon, 04
    Feb 2019 00:38:18 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr322365ywg.0.1549269498410; Mon, 04
    Feb 2019 00:38:18 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net
    !feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.g
    iganews.com!nntp.giganews.com!v55no10846518qtk.0!news-out.google.com!h3ni5811qt
    k.1!nntp.google.com!v55no10846506qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 4 Feb 2019 00:38:18 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6...@4...net>
    <3...@g...com>
    <72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 08:38:18 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 44
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740716
    [ ukryj nagłówki ]


    > > Chodzi o przeładowanie, te punkty mówią o nieprawidłowej
    > > eksploatacji. Akumulator można przeładować. Nie stosując
    > > prawidłowego ograniczenia prądu 1/10 pojemności a zamiast tego prąd
    > > Q=1 i za długi czas ładowania uszkodzi baterię. Zacznie się rozpad
    >
    > Zaloze sie, ze nie chodzi im o prad C/1, bo i skad taki - ze spawarki?
    > Tylko wlasnie cos rzedu C/10, ale za dlugo.

    Tylko, że w normalnym prostowniku C/10 jest na początku ładowania, przez góra 8-10h,
    potem on spada do C/100 i taki prąd jest względnie bezpieczny. Możesz zostawić na
    dłużej i nic akumulatorowi się nie stanie. Jak masz prostownik/ładowarkę, która stale
    daje C/10 to musisz kontrolować stan naładowania! Ładujesz tylko do momentu jak
    napięcie osiągnie 2,7 V/celę i odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym
    prądem zniszczy akumulator.
    Jak pisałem, normalny, klasyczny prostownik ma charakterystykę opadająca i nie
    utrzymuje stale prąd c/10. Tylko ten prąd w pewnym momencie ładowania zaczyna spadać,
    prawie do zera (w praktyce kilkaset mA). Ładowarki inne muszą mieć detekcję
    naładowania albo być wyłączane timerem. Nie ma innej możliwości.




    >
    > >Baterii nie przeładujesz jak będziesz stosował niski prąd 1/20 lub mniej.
    > >Ładowanie za dużym prądem zniszczy każdy akumulator.
    >
    > A C/10 to za duzy ?
    > Bo C/20 to tylko polowa z tego.
    >
    > Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
    > 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o 20mA
    > w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.

    Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie 14,4 V nie jest
    już takie oczywiste.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: