-
X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr322365ywg.0.1549269498410; Mon, 04
Feb 2019 00:38:18 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr322365ywg.0.1549269498410; Mon, 04
Feb 2019 00:38:18 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net
!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.g
iganews.com!nntp.giganews.com!v55no10846518qtk.0!news-out.google.com!h3ni5811qt
k.1!nntp.google.com!v55no10846506qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
oglegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Mon, 4 Feb 2019 00:38:18 -0800 (PST)
In-Reply-To: <9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<6...@4...net>
<3...@g...com>
<72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 08:38:18 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 44
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740716
[ ukryj nagłówki ]
> > Chodzi o przeładowanie, te punkty mówią o nieprawidłowej
> > eksploatacji. Akumulator można przeładować. Nie stosując
> > prawidłowego ograniczenia prądu 1/10 pojemności a zamiast tego prąd
> > Q=1 i za długi czas ładowania uszkodzi baterię. Zacznie się rozpad
>
> Zaloze sie, ze nie chodzi im o prad C/1, bo i skad taki - ze spawarki?
> Tylko wlasnie cos rzedu C/10, ale za dlugo.
Tylko, że w normalnym prostowniku C/10 jest na początku ładowania, przez góra 8-10h,
potem on spada do C/100 i taki prąd jest względnie bezpieczny. Możesz zostawić na
dłużej i nic akumulatorowi się nie stanie. Jak masz prostownik/ładowarkę, która stale
daje C/10 to musisz kontrolować stan naładowania! Ładujesz tylko do momentu jak
napięcie osiągnie 2,7 V/celę i odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym
prądem zniszczy akumulator.
Jak pisałem, normalny, klasyczny prostownik ma charakterystykę opadająca i nie
utrzymuje stale prąd c/10. Tylko ten prąd w pewnym momencie ładowania zaczyna spadać,
prawie do zera (w praktyce kilkaset mA). Ładowarki inne muszą mieć detekcję
naładowania albo być wyłączane timerem. Nie ma innej możliwości.
>
> >Baterii nie przeładujesz jak będziesz stosował niski prąd 1/20 lub mniej.
> >Ładowanie za dużym prądem zniszczy każdy akumulator.
>
> A C/10 to za duzy ?
> Bo C/20 to tylko polowa z tego.
>
> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o 20mA
> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie 14,4 V nie jest
już takie oczywiste.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 09:48 Tomalo
- 04.02.19 09:49 Tomalo
- 04.02.19 12:18 J.F.
- 04.02.19 12:25 J.F.
- 04.02.19 13:16 J.F.
- 04.02.19 15:37 Paweł Pawłowicz
- 04.02.19 16:50 gienek
- 04.02.19 17:53 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 21:45 Tomalo
- 04.02.19 21:58 Tomalo
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"